reklama


BMW Z8

BMW Z8

 
 

Díky velmi vřelému přijetí konceptu Z07 na tokijské Motor Show v roce 1997 a v roce následujícím na detroitském autosalónu byli zástupci BMW neustále bombardováni dotazy "hladových" potencionálních kupců, kdy už se konečně tento klenot silnic objeví v sériové produkci. Rozhodnutí padlo letos v lednu a tak se tito nedočkavci mohou konečně těšit na superstroj, který hrdě ponese definitivní jméno BMW Z8.

Neskutečný Z8

Možná se ptáte stejně jako já, proč takhle relativně brzo po veleúspěšném modelu Z3 přichází na trh další vůz stejné kategorie a velmi podobného designu. Při podrobnějším pohledu na fotografie (Z3 a Z8), ale zjistíte, že zdánlivě podobně vypadající vozy, si až tak podobné nejsou, ale hlavně, Z8 nabízí něco co, ani M-ková úprava modelu Z3 nedokáže. Výkonové parametry, kterými se probereme o pár řádků níže, jsou vskutku nevídané.

Z vnějšího designu na první pohled zaujme již tradiční dlouhý nos, tedy motorový prostor, obrovská kola o osmnácti palcích v průměru, vzduchové vstupy na straně a celkové vyvážené proporce, které dávají vozu velmi přitažlivý, dravý vzhled. Skuteční znalci nemohou nenajít vztah s legendárním modelem 50. let, BMW 507, jedním z nejkrásnějších automobilů, který byl kdy vyráběn. Modelů 507 bylo tehdy vyrobeno pouze 252 exkluzivních kusů (!), což z něj udělalo ještě hodnotnější vůz. Přesný počet vyrobených BMW Z8 zatím neznáme, ale jisté je, že pokud ho náhodou nebude vlastnit váš soused, aby vás ještě více naštval, tak se s tímto "exponátem" zřejmě každý den nestkáte.

Návrháři dostali celkem volné ruce, ale jejich cíl byl jasný: navrhnout opravdu emotivně vyhlížející dvousedadlový čistokrevný sporťák, vůz, který by sloužil čistě pro potěšení a hlavně vzrušení.

A výsledek? No řekněte sami: svalovitý a přitom hladký vůz, stylový a přitom unikátní, se všemi předpoklady aby se stal novou legendou.

Nejčastěji asi uvidíme Z8 jako kabrio, ale i pro méně slunečné dny si mohou, šťastlivci, nasadit tzv. "hardtop", tedy pevnou střechu, kterou můžete zahlédnout např. i na již zmiňovaných "zet-trojkách".

Uvnitř vozu najdete dokonalou syntézu luxusu se sportovním vhledem, jednoduše to, co byste od takového automobilu očekávali.

Materiálem, který se v tomto případě ujal nejvíce je již dnes hojně používaný a např. firmou Audi hodně propagovaný, hliník. Je z něj vyrobeno celé "tělo" vozu, tedy základní skelet s prostorovým rámem a strukturálními panely. I "kabát" vozu, tedy karoserie je vyrobena z velké většiny právě z alumínia až na nárazníky, které jsou z polyuretanu. Vše je zoptimalizováno tak, aby celá konstrukce byla co nejpevnější, přitom zachovávala všechny požadavky na bezpečnost a zároveň přenášela minimum vibrací.

Doufám, že jste se opravdu naladili na sportovní tóninu tak, abychom si teď mohli konečně něco málo říct i tom z nejdůležitějších, tedy o pohonné jednotce. Je jasné, že tento automobil je určen pro vrchol svého segmentu. Proto asi nikoho nepřekvapí, že se tento malosériový vůz bude vyrábět v Mnichově, odkud si nese i své pohonné ústrojí. Jde o osmiválec do V, který už jme měli možnost poznat při projížďkách s novým M5 (brzy najdete na AUTO.CZ test).

Tady jsou fakta: objem 5 litrů, maximální výkon 400 koní, tedy 294 kW při 6600 otáčkách za minutu a maximální kroutící moment je rovných 500 Nm. To vše přenáší na zadní nápravu šestistupňová převodovka. O optimální točivý moment v celé oblasti otáček a zároveň o minimum zplodin se stará již známý systém variabilního sání u BMW nazývaný "double-vanos". Systém DSC III se stará o to aby za všech adhezních podmínek byla zadní náprava BMW připravena pro optimální přenos obrovského kroutícího momentu na vozovku.

A teď trochu jízdních výkonů. Zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje Z8 pod neuvěřitelných 5 sekund. Zrychlení ovšem neustává až do doby, kdy stroj v rozletu zastaví omezovač v okamžiku, kdy ručička rychloměru dosáhne rovných 250 km/h což odpovídá zhruba 155 mph (míle za hodinu).

Ani tzv. negativní zrychlení, tedy schopnost zastavit tento "splašený" stroj je u takto "nadupaných" mašinek důležitá. Standardní brzdy, které má většina z nás ve svém voze by se tady asi moc neosvědčily a tak výsledkem ladění je výsledek, který je jistě vynikající, škoda jen, že je udáván v trochu netradičních jednotkách, konkrétně z rychlosti 100 km/h zastaví tenhle ďábel za 2,5 sekundy.

Tomu všemu napomáhá samozřejmě kvalitní obutí, které nese vysokovýkonné pneumatiky vpředu o rozměru 245/45 R 18 W a vzadu 275/40 R 18 W.

Tento " husarský kousek", který se vývojářům BMW opravdu povedl, budeme mít možnost opravdu poznat až v září letošního roku na Frankfurtském Motor Show v Německu. Po oficiálním představení si jistě budeme moci říci více a rádi se k tomuto výjimečnému vozu ještě na stránkách AUTO.CZ vrátíme.



Alexandria chce nakupovat cestovní kanceláře a hotely Alexandria chce nakupovat cestovní kanceláře a hotely

Po podzimním nákupu polské cestovní kanceláře Net Holiday…

Daňovou revoluci ČSSD cupují politici i analytici Daňovou revoluci ČSSD cupují politici i analytici

Socialisté navrhují čtyři sazby pro fyzické osoby a tři…

Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur

Německý koncern Daimler postaví svou první továrnu na…

Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity

Pro potravinářský gigant Kraft Heinz může být zajímavé…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Včera

Výrobci pneumatik pomocí kombinace čísel a písmen popisují jejich rozměry a zátěž. Co jaké označení znamená?




Blesk.cz

Verunka (13) skončila po úrazu na lyžích na vozíčku: Rodina shání peníze na nákladnou léčbu

Verunka (13) skončila po úrazu na lyžích na vozíčku:…

Verča byla vždycky aktivní dítě. Jezdila na kolečkových bruslích, kole a milovala lyžování. To se jí ale bohužel…

Marihuaně vstříc. Nizozemci ji asi budou moci pěstovat a prodávat ve velkém

Marihuaně vstříc. Nizozemci ji asi budou moci…

Dolní komora nizozemského parlamentu v úterý podpořila zákon, na základě kterého by bylo možné beztrestně…

 

iSport.cz

Roman dal vlastní gól přes celé hřiště. To jsem ještě nezažil, smutnil

Roman dal vlastní gól přes celé hřiště. To jsem…

Dal dva góly, jenže ten první přes celé hřiště do vlastní brány. Vítkovický útočník Ondřej Roman v dohrávce 42.…

Fotbalová nádhera! City přestřílelo Monako 5:3, Atlético vyhrálo 4:2

Fotbalová nádhera! City přestřílelo Monako 5:3,…

Fantazie, lahoda a koncert. Tak by se daly shrnout dva úterní zápasy osmifinále Ligy mistrů, ve kterých padlo…

 

Reflex.cz

Kadeřnice s maturitou z matiky? Sorry jako...

Kadeřnice s maturitou z matiky? Sorry jako...

Ministerstvo školství předvádí zajímavé myšlenkové pochody, které zřejmě vyústí v povinný doktorát z filosofie…

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

 
 
reklama