BMW Z8

BMW Z8

 
 
25.6. 1999

Díky velmi vřelému přijetí konceptu Z07 na tokijské Motor Show v roce 1997 a v roce následujícím na detroitském autosalónu byli zástupci BMW neustále bombardováni dotazy "hladových" potencionálních kupců, kdy už se konečně tento klenot silnic objeví v sériové produkci. Rozhodnutí padlo letos v lednu a tak se tito nedočkavci mohou konečně těšit na superstroj, který hrdě ponese definitivní jméno BMW Z8.

Neskutečný Z8

Možná se ptáte stejně jako já, proč takhle relativně brzo po veleúspěšném modelu Z3 přichází na trh další vůz stejné kategorie a velmi podobného designu. Při podrobnějším pohledu na fotografie (Z3 a Z8), ale zjistíte, že zdánlivě podobně vypadající vozy, si až tak podobné nejsou, ale hlavně, Z8 nabízí něco co, ani M-ková úprava modelu Z3 nedokáže. Výkonové parametry, kterými se probereme o pár řádků níže, jsou vskutku nevídané.

Z vnějšího designu na první pohled zaujme již tradiční dlouhý nos, tedy motorový prostor, obrovská kola o osmnácti palcích v průměru, vzduchové vstupy na straně a celkové vyvážené proporce, které dávají vozu velmi přitažlivý, dravý vzhled. Skuteční znalci nemohou nenajít vztah s legendárním modelem 50. let, BMW 507, jedním z nejkrásnějších automobilů, který byl kdy vyráběn. Modelů 507 bylo tehdy vyrobeno pouze 252 exkluzivních kusů (!), což z něj udělalo ještě hodnotnější vůz. Přesný počet vyrobených BMW Z8 zatím neznáme, ale jisté je, že pokud ho náhodou nebude vlastnit váš soused, aby vás ještě více naštval, tak se s tímto "exponátem" zřejmě každý den nestkáte.

Návrháři dostali celkem volné ruce, ale jejich cíl byl jasný: navrhnout opravdu emotivně vyhlížející dvousedadlový čistokrevný sporťák, vůz, který by sloužil čistě pro potěšení a hlavně vzrušení.

A výsledek? No řekněte sami: svalovitý a přitom hladký vůz, stylový a přitom unikátní, se všemi předpoklady aby se stal novou legendou.

Nejčastěji asi uvidíme Z8 jako kabrio, ale i pro méně slunečné dny si mohou, šťastlivci, nasadit tzv. "hardtop", tedy pevnou střechu, kterou můžete zahlédnout např. i na již zmiňovaných "zet-trojkách".

Uvnitř vozu najdete dokonalou syntézu luxusu se sportovním vhledem, jednoduše to, co byste od takového automobilu očekávali.

Materiálem, který se v tomto případě ujal nejvíce je již dnes hojně používaný a např. firmou Audi hodně propagovaný, hliník. Je z něj vyrobeno celé "tělo" vozu, tedy základní skelet s prostorovým rámem a strukturálními panely. I "kabát" vozu, tedy karoserie je vyrobena z velké většiny právě z alumínia až na nárazníky, které jsou z polyuretanu. Vše je zoptimalizováno tak, aby celá konstrukce byla co nejpevnější, přitom zachovávala všechny požadavky na bezpečnost a zároveň přenášela minimum vibrací.

Doufám, že jste se opravdu naladili na sportovní tóninu tak, abychom si teď mohli konečně něco málo říct i tom z nejdůležitějších, tedy o pohonné jednotce. Je jasné, že tento automobil je určen pro vrchol svého segmentu. Proto asi nikoho nepřekvapí, že se tento malosériový vůz bude vyrábět v Mnichově, odkud si nese i své pohonné ústrojí. Jde o osmiválec do V, který už jme měli možnost poznat při projížďkách s novým M5 (brzy najdete na AUTO.CZ test).

Tady jsou fakta: objem 5 litrů, maximální výkon 400 koní, tedy 294 kW při 6600 otáčkách za minutu a maximální kroutící moment je rovných 500 Nm. To vše přenáší na zadní nápravu šestistupňová převodovka. O optimální točivý moment v celé oblasti otáček a zároveň o minimum zplodin se stará již známý systém variabilního sání u BMW nazývaný "double-vanos". Systém DSC III se stará o to aby za všech adhezních podmínek byla zadní náprava BMW připravena pro optimální přenos obrovského kroutícího momentu na vozovku.

A teď trochu jízdních výkonů. Zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje Z8 pod neuvěřitelných 5 sekund. Zrychlení ovšem neustává až do doby, kdy stroj v rozletu zastaví omezovač v okamžiku, kdy ručička rychloměru dosáhne rovných 250 km/h což odpovídá zhruba 155 mph (míle za hodinu).

Ani tzv. negativní zrychlení, tedy schopnost zastavit tento "splašený" stroj je u takto "nadupaných" mašinek důležitá. Standardní brzdy, které má většina z nás ve svém voze by se tady asi moc neosvědčily a tak výsledkem ladění je výsledek, který je jistě vynikající, škoda jen, že je udáván v trochu netradičních jednotkách, konkrétně z rychlosti 100 km/h zastaví tenhle ďábel za 2,5 sekundy.

Tomu všemu napomáhá samozřejmě kvalitní obutí, které nese vysokovýkonné pneumatiky vpředu o rozměru 245/45 R 18 W a vzadu 275/40 R 18 W.

Tento " husarský kousek", který se vývojářům BMW opravdu povedl, budeme mít možnost opravdu poznat až v září letošního roku na Frankfurtském Motor Show v Německu. Po oficiálním představení si jistě budeme moci říci více a rádi se k tomuto výjimečnému vozu ještě na stránkách AUTO.CZ vrátíme.



Prodej OKD vypadá z dnešního pohledu hrůzostrašně, říká Pecina Prodej OKD vypadá z dnešního pohledu hrůzostrašně, říká Pecina

Privatizace černouhelné společnosti OKD vypadá ze…

Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici

Majitel souboru budov Transgas na Vinohradské třídě v…

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé a…

Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou

Britská premiérka Theresa Mayová se tento týden setká s…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet   –  Nafta a kabrio? Proč ne

TEST: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

Dnes 12:50

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.




Blesk.cz

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Nehostinný Mars obývaný krvelačnými pavoukovci, osud celého lidstva v ohrožení, parťák, ze kterého zbyla jenom…

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít cestu ve zdraví

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít…

Jedete na dovolenou autem? I když se vyspíte „do zásoby“ a na začátku cesty se můžete cítit odpočatí a svěží,…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse. Podívejte se na unikátní fotky z doby před hvězdnou kariérou

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse.…

Před sedmi lety byla zpěvačka Amy Winehouse nalezena mrtvá. Teprve po třech měsících byla objasněna příčina…

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení. Stoupající oceány mohou zaplavit optické kabely

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení.…

Studie wisconsinské univerzity ve Spojených státech ukázala, že klimatické změny ohrožují funkčnost internetu…