BMW Z8

BMW Z8

 
 

Díky velmi vřelému přijetí konceptu Z07 na tokijské Motor Show v roce 1997 a v roce následujícím na detroitském autosalónu byli zástupci BMW neustále bombardováni dotazy "hladových" potencionálních kupců, kdy už se konečně tento klenot silnic objeví v sériové produkci. Rozhodnutí padlo letos v lednu a tak se tito nedočkavci mohou konečně těšit na superstroj, který hrdě ponese definitivní jméno BMW Z8.

Neskutečný Z8

Možná se ptáte stejně jako já, proč takhle relativně brzo po veleúspěšném modelu Z3 přichází na trh další vůz stejné kategorie a velmi podobného designu. Při podrobnějším pohledu na fotografie (Z3 a Z8), ale zjistíte, že zdánlivě podobně vypadající vozy, si až tak podobné nejsou, ale hlavně, Z8 nabízí něco co, ani M-ková úprava modelu Z3 nedokáže. Výkonové parametry, kterými se probereme o pár řádků níže, jsou vskutku nevídané.

Z vnějšího designu na první pohled zaujme již tradiční dlouhý nos, tedy motorový prostor, obrovská kola o osmnácti palcích v průměru, vzduchové vstupy na straně a celkové vyvážené proporce, které dávají vozu velmi přitažlivý, dravý vzhled. Skuteční znalci nemohou nenajít vztah s legendárním modelem 50. let, BMW 507, jedním z nejkrásnějších automobilů, který byl kdy vyráběn. Modelů 507 bylo tehdy vyrobeno pouze 252 exkluzivních kusů (!), což z něj udělalo ještě hodnotnější vůz. Přesný počet vyrobených BMW Z8 zatím neznáme, ale jisté je, že pokud ho náhodou nebude vlastnit váš soused, aby vás ještě více naštval, tak se s tímto "exponátem" zřejmě každý den nestkáte.

Návrháři dostali celkem volné ruce, ale jejich cíl byl jasný: navrhnout opravdu emotivně vyhlížející dvousedadlový čistokrevný sporťák, vůz, který by sloužil čistě pro potěšení a hlavně vzrušení.

A výsledek? No řekněte sami: svalovitý a přitom hladký vůz, stylový a přitom unikátní, se všemi předpoklady aby se stal novou legendou.

Nejčastěji asi uvidíme Z8 jako kabrio, ale i pro méně slunečné dny si mohou, šťastlivci, nasadit tzv. "hardtop", tedy pevnou střechu, kterou můžete zahlédnout např. i na již zmiňovaných "zet-trojkách".

Uvnitř vozu najdete dokonalou syntézu luxusu se sportovním vhledem, jednoduše to, co byste od takového automobilu očekávali.

Materiálem, který se v tomto případě ujal nejvíce je již dnes hojně používaný a např. firmou Audi hodně propagovaný, hliník. Je z něj vyrobeno celé "tělo" vozu, tedy základní skelet s prostorovým rámem a strukturálními panely. I "kabát" vozu, tedy karoserie je vyrobena z velké většiny právě z alumínia až na nárazníky, které jsou z polyuretanu. Vše je zoptimalizováno tak, aby celá konstrukce byla co nejpevnější, přitom zachovávala všechny požadavky na bezpečnost a zároveň přenášela minimum vibrací.

Doufám, že jste se opravdu naladili na sportovní tóninu tak, abychom si teď mohli konečně něco málo říct i tom z nejdůležitějších, tedy o pohonné jednotce. Je jasné, že tento automobil je určen pro vrchol svého segmentu. Proto asi nikoho nepřekvapí, že se tento malosériový vůz bude vyrábět v Mnichově, odkud si nese i své pohonné ústrojí. Jde o osmiválec do V, který už jme měli možnost poznat při projížďkách s novým M5 (brzy najdete na AUTO.CZ test).

Tady jsou fakta: objem 5 litrů, maximální výkon 400 koní, tedy 294 kW při 6600 otáčkách za minutu a maximální kroutící moment je rovných 500 Nm. To vše přenáší na zadní nápravu šestistupňová převodovka. O optimální točivý moment v celé oblasti otáček a zároveň o minimum zplodin se stará již známý systém variabilního sání u BMW nazývaný "double-vanos". Systém DSC III se stará o to aby za všech adhezních podmínek byla zadní náprava BMW připravena pro optimální přenos obrovského kroutícího momentu na vozovku.

A teď trochu jízdních výkonů. Zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje Z8 pod neuvěřitelných 5 sekund. Zrychlení ovšem neustává až do doby, kdy stroj v rozletu zastaví omezovač v okamžiku, kdy ručička rychloměru dosáhne rovných 250 km/h což odpovídá zhruba 155 mph (míle za hodinu).

Ani tzv. negativní zrychlení, tedy schopnost zastavit tento "splašený" stroj je u takto "nadupaných" mašinek důležitá. Standardní brzdy, které má většina z nás ve svém voze by se tady asi moc neosvědčily a tak výsledkem ladění je výsledek, který je jistě vynikající, škoda jen, že je udáván v trochu netradičních jednotkách, konkrétně z rychlosti 100 km/h zastaví tenhle ďábel za 2,5 sekundy.

Tomu všemu napomáhá samozřejmě kvalitní obutí, které nese vysokovýkonné pneumatiky vpředu o rozměru 245/45 R 18 W a vzadu 275/40 R 18 W.

Tento " husarský kousek", který se vývojářům BMW opravdu povedl, budeme mít možnost opravdu poznat až v září letošního roku na Frankfurtském Motor Show v Německu. Po oficiálním představení si jistě budeme moci říci více a rádi se k tomuto výjimečnému vozu ještě na stránkách AUTO.CZ vrátíme.



Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…