BMW Z8

BMW Z8

 
 

Díky velmi vřelému přijetí konceptu Z07 na tokijské Motor Show v roce 1997 a v roce následujícím na detroitském autosalónu byli zástupci BMW neustále bombardováni dotazy "hladových" potencionálních kupců, kdy už se konečně tento klenot silnic objeví v sériové produkci. Rozhodnutí padlo letos v lednu a tak se tito nedočkavci mohou konečně těšit na superstroj, který hrdě ponese definitivní jméno BMW Z8.

Neskutečný Z8

Možná se ptáte stejně jako já, proč takhle relativně brzo po veleúspěšném modelu Z3 přichází na trh další vůz stejné kategorie a velmi podobného designu. Při podrobnějším pohledu na fotografie (Z3 a Z8), ale zjistíte, že zdánlivě podobně vypadající vozy, si až tak podobné nejsou, ale hlavně, Z8 nabízí něco co, ani M-ková úprava modelu Z3 nedokáže. Výkonové parametry, kterými se probereme o pár řádků níže, jsou vskutku nevídané.

Z vnějšího designu na první pohled zaujme již tradiční dlouhý nos, tedy motorový prostor, obrovská kola o osmnácti palcích v průměru, vzduchové vstupy na straně a celkové vyvážené proporce, které dávají vozu velmi přitažlivý, dravý vzhled. Skuteční znalci nemohou nenajít vztah s legendárním modelem 50. let, BMW 507, jedním z nejkrásnějších automobilů, který byl kdy vyráběn. Modelů 507 bylo tehdy vyrobeno pouze 252 exkluzivních kusů (!), což z něj udělalo ještě hodnotnější vůz. Přesný počet vyrobených BMW Z8 zatím neznáme, ale jisté je, že pokud ho náhodou nebude vlastnit váš soused, aby vás ještě více naštval, tak se s tímto "exponátem" zřejmě každý den nestkáte.

Návrháři dostali celkem volné ruce, ale jejich cíl byl jasný: navrhnout opravdu emotivně vyhlížející dvousedadlový čistokrevný sporťák, vůz, který by sloužil čistě pro potěšení a hlavně vzrušení.

A výsledek? No řekněte sami: svalovitý a přitom hladký vůz, stylový a přitom unikátní, se všemi předpoklady aby se stal novou legendou.

Nejčastěji asi uvidíme Z8 jako kabrio, ale i pro méně slunečné dny si mohou, šťastlivci, nasadit tzv. "hardtop", tedy pevnou střechu, kterou můžete zahlédnout např. i na již zmiňovaných "zet-trojkách".

Uvnitř vozu najdete dokonalou syntézu luxusu se sportovním vhledem, jednoduše to, co byste od takového automobilu očekávali.

Materiálem, který se v tomto případě ujal nejvíce je již dnes hojně používaný a např. firmou Audi hodně propagovaný, hliník. Je z něj vyrobeno celé "tělo" vozu, tedy základní skelet s prostorovým rámem a strukturálními panely. I "kabát" vozu, tedy karoserie je vyrobena z velké většiny právě z alumínia až na nárazníky, které jsou z polyuretanu. Vše je zoptimalizováno tak, aby celá konstrukce byla co nejpevnější, přitom zachovávala všechny požadavky na bezpečnost a zároveň přenášela minimum vibrací.

Doufám, že jste se opravdu naladili na sportovní tóninu tak, abychom si teď mohli konečně něco málo říct i tom z nejdůležitějších, tedy o pohonné jednotce. Je jasné, že tento automobil je určen pro vrchol svého segmentu. Proto asi nikoho nepřekvapí, že se tento malosériový vůz bude vyrábět v Mnichově, odkud si nese i své pohonné ústrojí. Jde o osmiválec do V, který už jme měli možnost poznat při projížďkách s novým M5 (brzy najdete na AUTO.CZ test).

Tady jsou fakta: objem 5 litrů, maximální výkon 400 koní, tedy 294 kW při 6600 otáčkách za minutu a maximální kroutící moment je rovných 500 Nm. To vše přenáší na zadní nápravu šestistupňová převodovka. O optimální točivý moment v celé oblasti otáček a zároveň o minimum zplodin se stará již známý systém variabilního sání u BMW nazývaný "double-vanos". Systém DSC III se stará o to aby za všech adhezních podmínek byla zadní náprava BMW připravena pro optimální přenos obrovského kroutícího momentu na vozovku.

A teď trochu jízdních výkonů. Zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje Z8 pod neuvěřitelných 5 sekund. Zrychlení ovšem neustává až do doby, kdy stroj v rozletu zastaví omezovač v okamžiku, kdy ručička rychloměru dosáhne rovných 250 km/h což odpovídá zhruba 155 mph (míle za hodinu).

Ani tzv. negativní zrychlení, tedy schopnost zastavit tento "splašený" stroj je u takto "nadupaných" mašinek důležitá. Standardní brzdy, které má většina z nás ve svém voze by se tady asi moc neosvědčily a tak výsledkem ladění je výsledek, který je jistě vynikající, škoda jen, že je udáván v trochu netradičních jednotkách, konkrétně z rychlosti 100 km/h zastaví tenhle ďábel za 2,5 sekundy.

Tomu všemu napomáhá samozřejmě kvalitní obutí, které nese vysokovýkonné pneumatiky vpředu o rozměru 245/45 R 18 W a vzadu 275/40 R 18 W.

Tento " husarský kousek", který se vývojářům BMW opravdu povedl, budeme mít možnost opravdu poznat až v září letošního roku na Frankfurtském Motor Show v Německu. Po oficiálním představení si jistě budeme moci říci více a rádi se k tomuto výjimečnému vozu ještě na stránkách AUTO.CZ vrátíme.



Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude

Ve vesničce Hněvkovice kousek od Týna nad Vltavou dělníci…

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého…

Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům Tesla žaluje americký stát Michigan. Zakázal jí prodávat auta zákazníkům

Podnikání amerického výrobce Tesla je plné kontroverzí.…

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 






 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla Slováčkových křičela: Odpor!

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla…

Premiéra muzikálu Alenka v kraji zázraků svedla dohromady celou rodinu Slováčkových – Dáda Patrasová (60) s…

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích zakoukala do mobilu

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích…

Za nepozornost se platí. Ruská žena, která se zastavila uprostřed tramvajových kolejí, za ni zaplatila daní…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…