BMW Z9 Convertible - král bulvárů

BMW Z9 Convertible - král bulvárů

 
 

Automobilka BMW zřejmě již delší dobu zkoumá možnost vyrábět vůz prestižní automobilové třídy Grand Turismo, kam patří třeba automobily Bentley, Rolls Royce či Aston Martin. Za tím účelem vytvořila studie kupé a kabrioletu s názvem Z9 GT a Z9 Convertible. Novější z nich je právě kabriolet a ten se představil veřejnosti poprvé vloni na pařížském autosalonu.

Mělo by jít o automobil, nabízející lepší prostornost než BMW řady 7 a k nezbytným požadavkům na vůz této kategorie patří majestátní, ale zároveň sportovní vzhled. K tomu všemu pochopitelně nadbytek výkonu a exkluzivita daná cenou. Ke spekulacím na téma takovéto nové vlajkové lodi bavorské automobilky, která by třeba zároveň nahradila i přestárlé sportovní kupé BMW 8, se v Mnichově odmítají vyjadřovat, a jediná prohlášení na toto téma se zmiňují pouze o tom, že studie Z9 GT a Z9 Convertible jsou pouhým stylistickým cvičením, které má ukázat, jakým směrem se bude vyvíjet styling vozů s roztočenou vrtulí ve znaku.

Každopádně je interiér Z9 na průnik do společnosti automobilů Grand Turismo možná až příliš neútulný a strohý. Tvoří jej pouze kaplička s kruhovými ukazateli, ovladače klimatizace, obrazovka satelitního navigačního systému a pochopitelně volant. To vše navíc v poněkud drsném sportovním tvarovém pojetí. Samočinná převodovka se ovládá netradičně otočným voličem na středovém tunelu. Již nyní je více než pravděpodobné, že přístrojová deska nové generace sedmičkové řady bude vycházet z té u "zet-devítky".

Pomineme-li vyhýbavé odpovědi oficiálních míst i spartánský interiér, je třeba přiznat, že požadavky na eleganci a sportovní švih kabriolet Z9 bez výhrad splňuje. Výrobce bezpečně identifikují tradiční ledvinky na masce chladiče, ty však oproti zvyklostem však poněkud narostly, což nejspíš souvisí i s celkovou šířkou, která činí bez 30 mm rovné dva metry. Nezvykle tvarované kryty předních světlometů odlišují kabriolet Z9 od ostatních "bavoráků". Právě tento designérský prvek je patrně jedním z těch, které se začnou používat v dohledné době u běžné produkce. O tom bezpochyby svědčí vzhled automobilu BMW řady , ovšem paradoxně právě toto řešení nevzbuzuje u mnohých příznivců bavorské značky přílišné nadšení.

Elegantní profil 4760 mm dlouhé a 1280 mm široké karoserie z uhlíkového kompozitu je bohužel násilně zakončen skutečně obřím spoilerem. Otázkou je, zda si ho vyžaduje aerodynamika, nebo zda mu jde o záměrné upoutání pozornosti a vyvolání diskuse. Zatímco z profilu je možné se s ním ještě smířit, při pohledu zezadu ještě více vyniknou jeho obludné proporce. Díky němu tak zcela zaniknou esteticky jinak velmi zdařilé koncové svítilny, které plně respektují linie studie.

Co nás však na kabrioletu BMW Z9 překvapilo nejvíce, je použitý motor, který zrovna neodpovídá pověsti BMW jako jednoho z nejlepších výrobců pohonných jednotek. Zadní kola totiž pohání nepřeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,4 l, převzatý ze sedmičkové řady. Jeho největší výkon je totiž "jen" 210 kW a točivý moment "pouhých" 440 Nm. To jsou sice na první pohled vynikající parametry, ne však ve srovnání s možnými konkurenty této prestižní automobilové třídy. Kupříkladu Bentley Arnage, vybavený taktéž motorem 4,4 l se pyšní výkonem 260 kW a točivým momentem 570 Nm. Tyto parametry jsou sice získány s pomocí turbodmychadla, to ale pro zákazníky vozů Grand Turismo není podstatné. Pohonná jednotka konceptu BMW Z9 by tak mohla soupeřit nejvýše s tou, montovanou značkou Lexus do sedanu LS 430 a kupé-kabrioletu SC 430. Pozoruhodné rozměry mají litá kola s povedeným designem. Vzadu jsou 21palcová s pneumatikami 285/40, zatímco přední mají průměr 20 palců a jsou obutá do pneumatik o rozměrech 245/45.

Na otázku sériové výroby takovéhoto vozu nelze kategoricky říci ano, nebo ne. Oficiální místa to popírají a navíc v roce 2003 přijde pod křídla BMW značka Rolls-Royce. Na druhou stranu nedávno BMW vyhlásilo novou strategii, spočívající v obsazení všech automobilových segmentů vlatními modely, nižší střední třídou počínaje. Navíc Rolls-Royce je luxusní výrobce a BMW potřebuje, aby všechny jeho modely měly sportovní šmrnc. A když to vezmeme kolem a kolem - nyní sériově vyráběný roadster BMW Z8 byl původně také jen studie, s jejích produkcí se nepočítalo.

Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru Zápisník Jany Havligerové: Cena za důvěru

Předběžný účet za vládní koalici je na světě. Ministři…

Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let starý zákon

Bořitelka tradic Meghan! Tentokrát porušila 300 let…

Drobné přešlapy se dají omluvit, tohle už je ale pořádný krok vedle. Vévodkyně Meghan opět porušila protokol,…

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu prezidentů opět provázejí demonstrace

Trump se ve Finsku setká s Putinem: Návštěvu…

Americký prezident Donald Trump v neděli přiletěl z Británie, kde pobýval v posledních čtyřech dnech, do Finska.…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

 

Reflex.cz

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel čas s kombajny v Česku

Proměny plechové kavalérie. Podívejte se, jak šel…

To, co před pětadvaceti lety sklízely desítky strojů, zvládne nyní jen několik moderních kombajnů. Vývoj…

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…