BMW Z9 Convertible - král bulvárů

BMW Z9 Convertible - král bulvárů

 
 

Automobilka BMW zřejmě již delší dobu zkoumá možnost vyrábět vůz prestižní automobilové třídy Grand Turismo, kam patří třeba automobily Bentley, Rolls Royce či Aston Martin. Za tím účelem vytvořila studie kupé a kabrioletu s názvem Z9 GT a Z9 Convertible. Novější z nich je právě kabriolet a ten se představil veřejnosti poprvé vloni na pařížském autosalonu.

Mělo by jít o automobil, nabízející lepší prostornost než BMW řady 7 a k nezbytným požadavkům na vůz této kategorie patří majestátní, ale zároveň sportovní vzhled. K tomu všemu pochopitelně nadbytek výkonu a exkluzivita daná cenou. Ke spekulacím na téma takovéto nové vlajkové lodi bavorské automobilky, která by třeba zároveň nahradila i přestárlé sportovní kupé BMW 8, se v Mnichově odmítají vyjadřovat, a jediná prohlášení na toto téma se zmiňují pouze o tom, že studie Z9 GT a Z9 Convertible jsou pouhým stylistickým cvičením, které má ukázat, jakým směrem se bude vyvíjet styling vozů s roztočenou vrtulí ve znaku.

Každopádně je interiér Z9 na průnik do společnosti automobilů Grand Turismo možná až příliš neútulný a strohý. Tvoří jej pouze kaplička s kruhovými ukazateli, ovladače klimatizace, obrazovka satelitního navigačního systému a pochopitelně volant. To vše navíc v poněkud drsném sportovním tvarovém pojetí. Samočinná převodovka se ovládá netradičně otočným voličem na středovém tunelu. Již nyní je více než pravděpodobné, že přístrojová deska nové generace sedmičkové řady bude vycházet z té u "zet-devítky".

Pomineme-li vyhýbavé odpovědi oficiálních míst i spartánský interiér, je třeba přiznat, že požadavky na eleganci a sportovní švih kabriolet Z9 bez výhrad splňuje. Výrobce bezpečně identifikují tradiční ledvinky na masce chladiče, ty však oproti zvyklostem však poněkud narostly, což nejspíš souvisí i s celkovou šířkou, která činí bez 30 mm rovné dva metry. Nezvykle tvarované kryty předních světlometů odlišují kabriolet Z9 od ostatních "bavoráků". Právě tento designérský prvek je patrně jedním z těch, které se začnou používat v dohledné době u běžné produkce. O tom bezpochyby svědčí vzhled automobilu BMW řady , ovšem paradoxně právě toto řešení nevzbuzuje u mnohých příznivců bavorské značky přílišné nadšení.

Elegantní profil 4760 mm dlouhé a 1280 mm široké karoserie z uhlíkového kompozitu je bohužel násilně zakončen skutečně obřím spoilerem. Otázkou je, zda si ho vyžaduje aerodynamika, nebo zda mu jde o záměrné upoutání pozornosti a vyvolání diskuse. Zatímco z profilu je možné se s ním ještě smířit, při pohledu zezadu ještě více vyniknou jeho obludné proporce. Díky němu tak zcela zaniknou esteticky jinak velmi zdařilé koncové svítilny, které plně respektují linie studie.

Co nás však na kabrioletu BMW Z9 překvapilo nejvíce, je použitý motor, který zrovna neodpovídá pověsti BMW jako jednoho z nejlepších výrobců pohonných jednotek. Zadní kola totiž pohání nepřeplňovaný zážehový osmiválec s objemem 4,4 l, převzatý ze sedmičkové řady. Jeho největší výkon je totiž "jen" 210 kW a točivý moment "pouhých" 440 Nm. To jsou sice na první pohled vynikající parametry, ne však ve srovnání s možnými konkurenty této prestižní automobilové třídy. Kupříkladu Bentley Arnage, vybavený taktéž motorem 4,4 l se pyšní výkonem 260 kW a točivým momentem 570 Nm. Tyto parametry jsou sice získány s pomocí turbodmychadla, to ale pro zákazníky vozů Grand Turismo není podstatné. Pohonná jednotka konceptu BMW Z9 by tak mohla soupeřit nejvýše s tou, montovanou značkou Lexus do sedanu LS 430 a kupé-kabrioletu SC 430. Pozoruhodné rozměry mají litá kola s povedeným designem. Vzadu jsou 21palcová s pneumatikami 285/40, zatímco přední mají průměr 20 palců a jsou obutá do pneumatik o rozměrech 245/45.

Na otázku sériové výroby takovéhoto vozu nelze kategoricky říci ano, nebo ne. Oficiální místa to popírají a navíc v roce 2003 přijde pod křídla BMW značka Rolls-Royce. Na druhou stranu nedávno BMW vyhlásilo novou strategii, spočívající v obsazení všech automobilových segmentů vlatními modely, nižší střední třídou počínaje. Navíc Rolls-Royce je luxusní výrobce a BMW potřebuje, aby všechny jeho modely měly sportovní šmrnc. A když to vezmeme kolem a kolem - nyní sériově vyráběný roadster BMW Z8 byl původně také jen studie, s jejích produkcí se nepočítalo.

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…