Brabus High Performance 4WD Full Electric: Čtyři motory a 435 koní

Brabus High Performance 4WD Full Electric: Čtyři motory a 435 koní

 
 

Elektromobilní budoucnost se odráží už i na produkci tunerů, kteří jinak běžně okupují levé dálniční pruhy.

V Bottropu v divizi Brabus Zero Emission, která vznikla před třemi lety, si nelámali hlavu nad názvem a tak se jméno rozrostlo na 6 slov. Elektromobil s pohonem všech čtyř kol a vysokým výkonem je bílé, stejně jako hybrid ale tím snad veškerá podobnost končí. Pod kapotou, respektive spíše v kolech je totiž mnohé jinak.

High Performance 4WD Full Electric nemá v kolech dva elektromotory britské firmy Protean, ale rovnou v každém jeden, tedy celkem čtyři! Výkon? Maximálních 320 kW. Točivý moment? 3200 Nm při 2000 min-1. Ne, to skutečně není překlep, jen je potřeba vzít v úvahu skutečnost, že tento moment je dostupný rovnou na kolech, zatímco běžně jsou udávány hodnoty spalovacích motorů před zpřevodováním.

Každý elektromotor váží jen 31 kg a má kompaktní rozměry. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 56 kWh najdeme hlavně pod přední kapotou, ale i jinde v útrobách celého vozu, například v kufru a pod středovým tunelem, kde na ně zbylo místo díky absenci klasického kardanu.

Nabíjení článků probíhá dvěma způsoby. Doma v garáži lze použít třífázové napětí 380 V s příslušným externím konektorem, za hodinu a půl je hotovo. Použití integrovaného systému (220 nebo 380 V) na cestách prodlouží dobu naplnění baterií na 5 hodin.

O pohon všech kol se stará elektronika, ale každý motor vlastně funguje zároveň nezávisle na druhém, což zajišťuje perfektní jízdní vlastnosti. O použitém převodném ústrojí se automobilka nezmiňuje, z fotografií je patrné, že řazení má klasické schéma automatů P-R-N-D. Brzdy jsou elektrohydraulické, čtveřice kotoučů disponuje vnitřním chlazením a je připojena k elektromotorům. Třmeny mají po dvojici pístků. Rekuperace je samozřejmostí, při ní je k dispozici 240 kW generátorového výkonu. 2190 kg vážící drobeček jezdí na devatenáctipalcových kolech Brabus Monoblock Q s pneumatikami 245/35 ZR 19. A pěkně rychle.

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, akcelerace z 60 na 120 km/h mu trvá jen 5 s a po německé dálnici jej rozjedete na 220 km/h. Na jedno nabití přitom ujede 350 km, jenže to musí elektromotory pracovat v Eco režimu s výkonem jen 200 kW. Standard dle NEDC činí 240 km při celkové spotřebě elektřiny 0,24 kWh/km.

Samozřejmě, auto má vylepšenou aerodynamiku, koneckonců strávilo nějaký čas ve větrném tunelu. Tady nestačí jen vyměnit nárazníky a rozšířit boční prahy, kdepak! Například na hliníkových předních se objevily mohutné karbonové vstupy vzduchu. Díky vylepšenému podvozku s nastavitelným zavěšením sedí blíže asfaltu a je agresivně přikrčené. Ve dne svítí do krajiny svislé pruhy LED. Interiér kombinuje materiály jako hliník, ocel a velur, nesmí chybět ani kůže.

Koncept vysokovýkonného luxusního sedanu s elektrickým pohonem by se mohl dostat do výroby. Plány jsou založeny na reálném základě a nějaký ten poněkud excentrický zákazník by se jistě našel.

Brabus v Ženevě: Posilněné Géčko a SLS

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení

Americký ministr financí Steven Mnuchin na jarním…

Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly

Členské země Mezinárodního měnového fondu (MMF) slíbily,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

 

iSport.cz

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i Procházkův zkrat

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i…

Nejen derby pražských S přináší mimořádně vyhrocené okamžiky. Čeští fanoušci v posledních několika sezonách…

 

Reflex.cz

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

Bez nejmenší ironie musím zkonstatovat, že se ODS podařilo najít skutečně pravicové téma. Téma, kdy neomarxisté…