Brabus High Performance 4WD Full Electric: Čtyři motory a 435 koní

Brabus High Performance 4WD Full Electric: Čtyři motory a 435 koní

 
 

Elektromobilní budoucnost se odráží už i na produkci tunerů, kteří jinak běžně okupují levé dálniční pruhy.

V Bottropu v divizi Brabus Zero Emission, která vznikla před třemi lety, si nelámali hlavu nad názvem a tak se jméno rozrostlo na 6 slov. Elektromobil s pohonem všech čtyř kol a vysokým výkonem je bílé, stejně jako hybrid ale tím snad veškerá podobnost končí. Pod kapotou, respektive spíše v kolech je totiž mnohé jinak.

High Performance 4WD Full Electric nemá v kolech dva elektromotory britské firmy Protean, ale rovnou v každém jeden, tedy celkem čtyři! Výkon? Maximálních 320 kW. Točivý moment? 3200 Nm při 2000 min-1. Ne, to skutečně není překlep, jen je potřeba vzít v úvahu skutečnost, že tento moment je dostupný rovnou na kolech, zatímco běžně jsou udávány hodnoty spalovacích motorů před zpřevodováním.

Každý elektromotor váží jen 31 kg a má kompaktní rozměry. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 56 kWh najdeme hlavně pod přední kapotou, ale i jinde v útrobách celého vozu, například v kufru a pod středovým tunelem, kde na ně zbylo místo díky absenci klasického kardanu.

Nabíjení článků probíhá dvěma způsoby. Doma v garáži lze použít třífázové napětí 380 V s příslušným externím konektorem, za hodinu a půl je hotovo. Použití integrovaného systému (220 nebo 380 V) na cestách prodlouží dobu naplnění baterií na 5 hodin.

O pohon všech kol se stará elektronika, ale každý motor vlastně funguje zároveň nezávisle na druhém, což zajišťuje perfektní jízdní vlastnosti. O použitém převodném ústrojí se automobilka nezmiňuje, z fotografií je patrné, že řazení má klasické schéma automatů P-R-N-D. Brzdy jsou elektrohydraulické, čtveřice kotoučů disponuje vnitřním chlazením a je připojena k elektromotorům. Třmeny mají po dvojici pístků. Rekuperace je samozřejmostí, při ní je k dispozici 240 kW generátorového výkonu. 2190 kg vážící drobeček jezdí na devatenáctipalcových kolech Brabus Monoblock Q s pneumatikami 245/35 ZR 19. A pěkně rychle.

Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, akcelerace z 60 na 120 km/h mu trvá jen 5 s a po německé dálnici jej rozjedete na 220 km/h. Na jedno nabití přitom ujede 350 km, jenže to musí elektromotory pracovat v Eco režimu s výkonem jen 200 kW. Standard dle NEDC činí 240 km při celkové spotřebě elektřiny 0,24 kWh/km.

Samozřejmě, auto má vylepšenou aerodynamiku, koneckonců strávilo nějaký čas ve větrném tunelu. Tady nestačí jen vyměnit nárazníky a rozšířit boční prahy, kdepak! Například na hliníkových předních se objevily mohutné karbonové vstupy vzduchu. Díky vylepšenému podvozku s nastavitelným zavěšením sedí blíže asfaltu a je agresivně přikrčené. Ve dne svítí do krajiny svislé pruhy LED. Interiér kombinuje materiály jako hliník, ocel a velur, nesmí chybět ani kůže.

Koncept vysokovýkonného luxusního sedanu s elektrickým pohonem by se mohl dostat do výroby. Plány jsou založeny na reálném základě a nějaký ten poněkud excentrický zákazník by se jistě našel.

Brabus v Ženevě: Posilněné Géčko a SLS

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

TEST: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Dnes 08:00

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.




Blesk.cz

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

 

Reflex.cz

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno, antisemitismus v Německu roste, říká Šonka

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno,…

Židé v německých muslimských ghettech se musí mít na pozoru. Podle experta na SRN Jaroslava Šonky se množí…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový slovníček poutníka po samoděržaví

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový…

Pro úspěšné putování vlaky, letadly, autobusy, tarantasy (starý ruský kupecký kočár) a všemožnými jinými…