Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bridgestone: Pneumatika budoucnosti vyvinuta (opět)

Aleš Jungmann
Diskuze (25)
Bez duše, bez vzduchu. To je dle Bridgestone budoucnost silniční dopravy.

Hned na začátku musíme trochu opravit nadpis, Bridgestone totiž sice vyvinul pokračovatele dnešních pneumatik, ten je však založen na absolutní nepotřebě stlačeného, ale i nestlačeného vzduchu či jiného média.

To by samo o sobě nebylo tak převratné, koncepty kol, kdy úlohu stlačeného vzduchu přebírá důmyslný systém deformovatelných výztuh nejsou nic nového. Na našem serveru jsme například v roce 2005 psali o zajímavém projektu Michelin Tweel, Bridgestone však tvrdí, že svůj produkt dotáhl do zcela sériové podoby s reálnou vyhlídkou na masovou produkci.

Plášť tvoří, stejně jako u Tweelu, s diskem kola jednolitý celek, který je vyrobený ze stoprocentně recyklovatelných termoplastů. V porovnání s běžnými pneumatikami by měl mít nižší valivý odpor a, co je neméně významné, absence stlačeného plynu řeší problémy spojené s jeho únikem (defekty, absence rezervního kola).

Aleš Jungmann
Diskuze (25)
Avatar - OzzyOsbourne
14. 12. 2011 17:24
celkem hezky
chtel bych je ale tlusci ale desing je bozi
14. 12. 2011 16:08
Re: 2 otazky...
Hele, jakmile tam nateče voda, je to špatně. Boky se prostě musí zakrýt ba co víc, musí být nepropustné.

Uvědom si, jak by se auto chovalo po projetí kaluže, řídkého bláta či sněhové břečky. Sajrat by zůstal nalepený v kole a klidné jízdy, díky rozhozenému vyvážení, by byl konec.
14. 12. 2011 15:50
Re: Prečo by to niekto mal chcieť??
vzduch se nespotřebuje, jen z pneu uteče zase do vzduchu. Elektřina sice jo, ale kolik? A kolik jí spotřebuje výroba každého kola Bridgestone? To je jako se šrotovným - stará auta víc žerou, takže je to i ekologické řešení. Co naplat, že likvidace starého a výroba nového způsobí vypuštění XXX bordelu do světa... Nejsem proti těm kolům, když se to ukáže jako lepší řešení, ale tvůj argument ;-\
14. 12. 2011 14:31
Re: Technicke vlastnosti
No přeci "vyrobeno v Číně" jako všechny plastové hračky. :-O
14. 12. 2011 11:08
hm
Hned takhle z voleje mě napadají dva zásadní problémy - opotřebení a následný efektní rozpad pneu (nicméně, to se dá vyřešit tím, že se běhoun cíleně opotřebuje výrazně dříve než lamely) a potom vyvážení... jak je to otevřený, tak to bude náchlylný na kamínky, apod... a co to bude dělat ve 150, to bude věc... když i dneska se dovažuje párgramovými závažíčky a sebemenší chyba vede k vibracím...