Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bristol pod nucenou správou

David Bureš
Diskuze (17)
Britský malovýrobce Bristol Cars bude pokračovat v prodeji aut, než se najde nový kupec.

Malovýrobce Bristol Cars ze západní Anglie byl uveden pod nucenou správu. Nucenými správci se stali Tom MacLennan a Trevor Binyon ze společnosti RSM Tenon. Jejich prvním krokem bylo propuštění několika zaměstnanců firmy.

Soudem určení správci potvrdili, že prodej aut (Bristol provozuje jen jediný showroom v Kensingtonu v západním Londýně) bude nadále pokračovat, než se najde nový majitel firmy. Také vyzvali zúčastněné strany, aby prodej firmy proběhl co nejrychleji a byla tak zajištěna její budoucnost. V současné době vlastní Bristol Cars Toby Silverton.

Bristol Cars už několik let nezveřejňuje prodejní čísla svých aut. Poslední oficiální čísla pochází z roku 1982, kdy bylo vyrobeno 104 vozů. Předpokládá se však, že v posledních letech vzniklo jen několik Bristolů ročně. Výroba je umístěna ve městě Patchway nedaleko Bristolu.

Není to poprvé, kdy Bristol Cars trpí finančními problémy. Zřejmě nejslavnějším majitelem firmy byl bývalý závodník Tony Crook, který si své zákazníky přísně vybíral podle vlastních sympatií. Crook firmu opustil v roce 2001.

Ruční výroba vozů Bristol trvá od roku 1946, kdy se firma přeorientovala z konstrukce válečných letounů na luxusní automobily. V současné době firma vyrábí modely Blenheim (od roku 1993), Series 6 (od roku 2000) a Speedster (od roku 2003). Vrcholem nabídky je však Bristol Fighter s dveřmi typu gullwing a jeho silnější verze Fighter T, která je poháněna vidlicovým desetiválcem Chrysler s dvojicí turbodmychadel o výkonu 744 kW (1 012 k).

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 12:33
U Bristolu se paltilo
za tu exklusivitu, ještě za dob Crooka to bylo tak, že tam chodili i zákazníci, co to auto chtěli hned a on jim řekl že je čekací doba rok a pak je klidně poslal k Jaguaru.
Schválně se vyráběla jen omezená série, mohlo toho s klidem dělat 4x tolik.

No každopádně pokud by skončili, byla by to obrovská škoda.
Ta značka má moje velké smypatie už řadu let.

Britší malosérioví výrobci aut jsou ti nejlepší.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 12:27
U Bristolu se platilo
za tu exklusivitu, ještě za dob Crooka to bylo tak, že tam chodili i zákazníci, co to auto chtěli hned a on jim řekl že je čekací doba rok a pak je klidně poslal k Jaguaru.
Schválně se vyráběla jen omezená série, mohlo toho s klidem dělat 4x tolik.

No každopádně pokud by skončili, byla by to obrovská škoda.
Ta značka má moje velké smypatie už řadu let.

Britší malosérioví výrobci aut jsou ti nejlepší.
Avatar - Hamunasakra
6. 3. 2011 14:29
Re: Kdo viděl někdy Bristola, ať udělá čárku!
Je fakt že v průběhu času ho mainstreamoví výrobci částečně dohnali - i když 754 kW a 1405 Nm zatim většina z nich furt nenabízí ;-)
I tak mi to přijde škoda, Bristol byly hodně vyjímečný auta slučující to nejlepší ze starý školy - vpodstatně doživotní reálná záruka, většina vozů je stále v provozu a fenomenální aerodynamiku kombinovanou s mimořádnejma motorama - co jim reálně chybělo byla jen lepší výbava ;-\
Nojo, nakonci prej budou na světě stejně jen 2 firmy - a že jedna z nich nebude Bristol bylo celkem jasný :-)
Avatar - T613
6. 3. 2011 14:08
Re: Kdo viděl někdy Bristola, ať udělá čárku!
odpověď zní, že nezaplatil. Větší "mainstreamoví" výrobci dají stejné výkony, při mnohem lepší výbavě než Bristol. Proto taky skončil. Velké peníze a přidaná hodnota oproti "mainstreamu" je takřka nic.
Avatar - euro89
6. 3. 2011 14:04
Re: pomalu nám to vymírá
Problém bude asi v tom, spusta lidí na podobný auto nemá. A naopak drtivá většina těch, co na tyhle auta maj si trapně kupují jen obehranou něměckou trojku, aby náhodou nevybočovali z řady. Přijdu ti snad jako populista, když jsem třeba fanda Quattroporte, ale nemám ho, protože na něj zatim nemám finance?