Britům se Fabia RS nelíbí…

Britům se Fabia RS nelíbí…

 
 

Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je celkem zajímavým automobilem. Britský internetový portál dospěl k jinému závěru.

Když se Fabia RS představila letos v březnu v Ženevě odstartovalo to nekonečnou diskuzi, ve které se hledá odpověď na otázku, zda vznětový motor patří pod kapotu vrcholné sportovní varianty modelové řady, či nikoliv. Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je za cenu 495.000,-Kč celkem zajímavým automobilem.

Jak se Fabia RS dostává na další a další trhy, můžeme sem tam zaregistrovat názory kolegů z jiných zemí na nejsilnější variantu Fabie. Například německý Auto Motor und Sport na svém portálu v podstatě potvrdil dobré dojmy z vozidla. Minulý týden ale vyšel článek s názvem "Going wrong way"(volně přeloženo "Cesta špatným směrem") věnovaný uvedení eresa na trh ve Velké Britanii. Na jednom z hlavních autoportálů ve Spojeném království, na adrese www.carkeys.co.uk, líčí David Finlay své první jízdní dojmy se 130 koňovou Fabií RS.

Autor oceňuje vysoký výkon i točivý moment motoru a srovnává se Seatem Ibiza Sport TDI (110 kW), který byl podle něj nejlepším svezením v dané kategorii za poslední rok. Zrychlení Fabie je podle něj subjektivně vnímáno jako mnohem lepší než výrobcem udávaných 9,6 s z 0 na 100 km/h, převodovka je dobře odstupňovaná a spotřeba velmi dobrá, ale tím pozitiva končí a celkové hodnocení vychází jako „velké zklamání posledních několika let“. Kritika míří k zátahu motoru, položenému vyšších otáček (citujeme:„…Zatímco ostatní diesely již začínají silně táhnout, tento nedělá pod 1600 ot./min absolutně nic a občas se člověk při průjezdu pomalou zatáčkou přistihne s nižším zařazeným rychlostním stupněm, než by čekal…“) a dále se nelíbí úpravy podvozku (citujeme z článku „…Fabia RS může mít nižší podvozek než ostatní Fabie, ale nevypadá tak. 16 palcová kola jsou osazena pneumatikami s velmi nízkým profilovým čílsem (45), což však nezmění velké mezery mezi kolem a okrajem každého z blatníků. To Fabii na vzhledu nepřidává, ale podstatnější je, že nižší boky pneumatik neodpruží ani ty nejnižší nerovnosti při jízdě po městě a Fabia je tak velmi tvrdá a dokonce i jízda městskými rychlostmi je nepohodlná. Naproti tomu jsou pružiny poměrně měkké. Nevěřil jsem, jak velké ponoření karosérie jsem vyvodil stlačením zaparkované Fabie RS-a ačkoli jsem běžně příznivcem měkčího odpružení aut, ta musí být také dobře odtlumena. Faktem je, že tlumiče Fabie vskutku neposkytují něco jako dostatečně tlumení. … Na nerovných silnicích...se Fabia již vůbec necítí sebevědomě a jakmile vjedete do zatáčky a první díry, musí podvozek věnovat veškerou svou pozornost propružení a efektům, které následují po prvním rázu. Pro dobrou ovladatelnost zde není místo.“)

David Finlay v dalším odstavci pokračuje: „Tak . . . na jednu stranu jede Fabia RS jako domíchávač betonu a v druhém extrému je to něco jako trajekt přes kanál La Manche. To je ten nejhorší možný kompromis a pokládám si otázku, kdo přesně řídil poslední prototypy Fabie RS a prohlásil: „Ano, to je dobré, nechte to tak“. A přitom by to snad ani netrvalo příliš dlouho vyladit podvozek eresa. Pneu s vyšším profilem, tvrdší odpružení, lepší tlumiče a snad ještě další snížení podvozku. Není to zase tak velká věda a potom by se z tohoto auta mohl stát výtečný sportovní hatchback“

Další spíše tradiční výtky směřovaly k chudě vyhlížejícímu interiéru, který podle britských novinářů je naprosto dostatečný pro běžné Fabie, ale vrcholná verze v ceně 12000 liber by měla být ještě exkluzivnější než současné provedení.

„To vše je pro nás zklamáním“ uzavírá Finlay. „Chtěl jsem, aby Fabia RS byla aspoň tak dobrá jako Ibiza Sport, jeden z nejlepších vozů, které jsem řídil v roce 2002. Tak jako pro mnoho dalších motoristických novinářů jsou pro mne nejmenší Škodovky velmi příjemným svezením. Je to už celý rok co testem redakce CARkeys prošla dieselová Fabia Combi, ale přitom se na ni stále s obdivem vzpomíná. Fabia RS by mohla snadno být nejvyšším bodem lákavé řady nejmenších vozů Škoda, ale v současné podobě jde o nadlouho nejhorší Fabii na trhu.“

Článek v původním znění naleznete na www.carkeys.co.uk

Spolupracujeme s TipCars.com
Michael Kors kupuje za 47 miliard korun módní dům Versace Michael Kors kupuje za 47 miliard korun módní dům Versace

Americká společnost Michael Kors převezme za 1,83…

Dovolenou si letos dopřála většina Čechů, průměrná útrata přesáhla dvacet tisíc Dovolenou si letos dopřála většina Čechů, průměrná útrata přesáhla dvacet tisíc

Na dovolenou letos zamířilo sedm z deseti Čechů, přičemž…

Stanice metra Budějovická bude znovu průchozí oběma vchody Stanice metra Budějovická bude znovu průchozí oběma vchody

Praha a dopravní podnik v příštích týdnech otevřou jižní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 






 
Mazda odhaluje technické detaily nového turbodieselu 1.8 SkyActiv-D

Mazda odhaluje technické detaily nového turbodieselu 1.8 SkyActiv-D

Dnes 13:50

V rámci inovace modelu CX-3 přichází Mazda s novým vznětovým motorem 1.8 SkyActiv-D. S oxidy dusíku bojuje mimo jiné nízkou kompresí 14,8:1.




Blesk.cz

Mykologové varují: Otrav houbami přibývá! Jak se v lese nesplést?

Mykologové varují: Otrav houbami přibývá! Jak se v…

Houby  konečně rostou, a tak není divu, že přibývá i otrav. A své o tom ví i slavní. Muchomůrkou tygrovanou se…

Peníze desetitisíců Čechů ohrožuje nebezpečný virus! Na pozoru by měli být uživatelé Androidu

Peníze desetitisíců Čechů ohrožuje nebezpečný virus!…

Desítkám tisíc tuzemských uživatelů mobilních zařízení s platformou Android hrozí napadení internetového…

 

iSport.cz

Tři minuty od tragédie. Auto slovenské lyžařské hvězdy zničili poté, co vystoupila

Tři minuty od tragédie. Auto slovenské lyžařské…

Slovenská lyžařka Petra Vlhová byla jen krůček od tragédie. Do jejího terénního auta naboural řidič, který…

Není Plzeň jako Plzeň. V Jablonci Kolář vybuchl, Kopic potvrdil trápení

Není Plzeň jako Plzeň. V Jablonci Kolář vybuchl,…

Minulý týden si zasloužili pochvalné uznání, jak zvládli především první poločas v Lize mistrů proti CSKA Moskva…

 

Reflex.cz

Babiš šel celý život přes mrtvoly, psychologicky je to bezcitný predátor, tvrdí Marek Hilšer

Babiš šel celý život přes mrtvoly, psychologicky je…

Andrej Babiš naštval neúspěšného prezidentského kandidáta a teď kandidáta do Senátu Marka Hilšera. Ten premiéra…

Jaké má český Senát pravomoci a jak se jeho fungování liší od Poslanecké sněmovny

Jaké má český Senát pravomoci a jak se jeho…

Senát tvoří podle ústavy důležitou součást zákonodárného procesu, přestože v jeho rámci má o něco slabší…