Britům se Fabia RS nelíbí…

Britům se Fabia RS nelíbí…

 
 

Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je celkem zajímavým automobilem. Britský internetový portál dospěl k jinému závěru.

Když se Fabia RS představila letos v březnu v Ženevě odstartovalo to nekonečnou diskuzi, ve které se hledá odpověď na otázku, zda vznětový motor patří pod kapotu vrcholné sportovní varianty modelové řady, či nikoliv. Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je za cenu 495.000,-Kč celkem zajímavým automobilem.

Jak se Fabia RS dostává na další a další trhy, můžeme sem tam zaregistrovat názory kolegů z jiných zemí na nejsilnější variantu Fabie. Například německý Auto Motor und Sport na svém portálu v podstatě potvrdil dobré dojmy z vozidla. Minulý týden ale vyšel článek s názvem "Going wrong way"(volně přeloženo "Cesta špatným směrem") věnovaný uvedení eresa na trh ve Velké Britanii. Na jednom z hlavních autoportálů ve Spojeném království, na adrese www.carkeys.co.uk, líčí David Finlay své první jízdní dojmy se 130 koňovou Fabií RS.

Autor oceňuje vysoký výkon i točivý moment motoru a srovnává se Seatem Ibiza Sport TDI (110 kW), který byl podle něj nejlepším svezením v dané kategorii za poslední rok. Zrychlení Fabie je podle něj subjektivně vnímáno jako mnohem lepší než výrobcem udávaných 9,6 s z 0 na 100 km/h, převodovka je dobře odstupňovaná a spotřeba velmi dobrá, ale tím pozitiva končí a celkové hodnocení vychází jako „velké zklamání posledních několika let“. Kritika míří k zátahu motoru, položenému vyšších otáček (citujeme:„…Zatímco ostatní diesely již začínají silně táhnout, tento nedělá pod 1600 ot./min absolutně nic a občas se člověk při průjezdu pomalou zatáčkou přistihne s nižším zařazeným rychlostním stupněm, než by čekal…“) a dále se nelíbí úpravy podvozku (citujeme z článku „…Fabia RS může mít nižší podvozek než ostatní Fabie, ale nevypadá tak. 16 palcová kola jsou osazena pneumatikami s velmi nízkým profilovým čílsem (45), což však nezmění velké mezery mezi kolem a okrajem každého z blatníků. To Fabii na vzhledu nepřidává, ale podstatnější je, že nižší boky pneumatik neodpruží ani ty nejnižší nerovnosti při jízdě po městě a Fabia je tak velmi tvrdá a dokonce i jízda městskými rychlostmi je nepohodlná. Naproti tomu jsou pružiny poměrně měkké. Nevěřil jsem, jak velké ponoření karosérie jsem vyvodil stlačením zaparkované Fabie RS-a ačkoli jsem běžně příznivcem měkčího odpružení aut, ta musí být také dobře odtlumena. Faktem je, že tlumiče Fabie vskutku neposkytují něco jako dostatečně tlumení. … Na nerovných silnicích...se Fabia již vůbec necítí sebevědomě a jakmile vjedete do zatáčky a první díry, musí podvozek věnovat veškerou svou pozornost propružení a efektům, které následují po prvním rázu. Pro dobrou ovladatelnost zde není místo.“)

David Finlay v dalším odstavci pokračuje: „Tak . . . na jednu stranu jede Fabia RS jako domíchávač betonu a v druhém extrému je to něco jako trajekt přes kanál La Manche. To je ten nejhorší možný kompromis a pokládám si otázku, kdo přesně řídil poslední prototypy Fabie RS a prohlásil: „Ano, to je dobré, nechte to tak“. A přitom by to snad ani netrvalo příliš dlouho vyladit podvozek eresa. Pneu s vyšším profilem, tvrdší odpružení, lepší tlumiče a snad ještě další snížení podvozku. Není to zase tak velká věda a potom by se z tohoto auta mohl stát výtečný sportovní hatchback“

Další spíše tradiční výtky směřovaly k chudě vyhlížejícímu interiéru, který podle britských novinářů je naprosto dostatečný pro běžné Fabie, ale vrcholná verze v ceně 12000 liber by měla být ještě exkluzivnější než současné provedení.

„To vše je pro nás zklamáním“ uzavírá Finlay. „Chtěl jsem, aby Fabia RS byla aspoň tak dobrá jako Ibiza Sport, jeden z nejlepších vozů, které jsem řídil v roce 2002. Tak jako pro mnoho dalších motoristických novinářů jsou pro mne nejmenší Škodovky velmi příjemným svezením. Je to už celý rok co testem redakce CARkeys prošla dieselová Fabia Combi, ale přitom se na ni stále s obdivem vzpomíná. Fabia RS by mohla snadno být nejvyšším bodem lákavé řady nejmenších vozů Škoda, ale v současné podobě jde o nadlouho nejhorší Fabii na trhu.“

Článek v původním znění naleznete na www.carkeys.co.uk

Spolupracujeme s TipCars.com
Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek pomalu neví, kam dřív…

Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů

Na pružnější vysílání jednotek do zahraničí klade důraz…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 







 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Strašný smutek a bolest prožívá Miluše Bittnerová (39), které ve čtvrtek v noci zemřel její tatínek Vladimír…

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí po doběhnutí udělalo na nohách

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí…

Neuvěřitelných 111 km! Tolik uběhla Julie Nisbet (34) během supermaratonu. Neuvěřitelný výkon se jí ale moc…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…