reklama


Britům se Fabia RS nelíbí…

Britům se Fabia RS nelíbí…

 
 

Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je celkem zajímavým automobilem. Britský internetový portál dospěl k jinému závěru.

Když se Fabia RS představila letos v březnu v Ženevě odstartovalo to nekonečnou diskuzi, ve které se hledá odpověď na otázku, zda vznětový motor patří pod kapotu vrcholné sportovní varianty modelové řady, či nikoliv. Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je za cenu 495.000,-Kč celkem zajímavým automobilem.

Jak se Fabia RS dostává na další a další trhy, můžeme sem tam zaregistrovat názory kolegů z jiných zemí na nejsilnější variantu Fabie. Například německý Auto Motor und Sport na svém portálu v podstatě potvrdil dobré dojmy z vozidla. Minulý týden ale vyšel článek s názvem "Going wrong way"(volně přeloženo "Cesta špatným směrem") věnovaný uvedení eresa na trh ve Velké Britanii. Na jednom z hlavních autoportálů ve Spojeném království, na adrese www.carkeys.co.uk, líčí David Finlay své první jízdní dojmy se 130 koňovou Fabií RS.

Autor oceňuje vysoký výkon i točivý moment motoru a srovnává se Seatem Ibiza Sport TDI (110 kW), který byl podle něj nejlepším svezením v dané kategorii za poslední rok. Zrychlení Fabie je podle něj subjektivně vnímáno jako mnohem lepší než výrobcem udávaných 9,6 s z 0 na 100 km/h, převodovka je dobře odstupňovaná a spotřeba velmi dobrá, ale tím pozitiva končí a celkové hodnocení vychází jako „velké zklamání posledních několika let“. Kritika míří k zátahu motoru, položenému vyšších otáček (citujeme:„…Zatímco ostatní diesely již začínají silně táhnout, tento nedělá pod 1600 ot./min absolutně nic a občas se člověk při průjezdu pomalou zatáčkou přistihne s nižším zařazeným rychlostním stupněm, než by čekal…“) a dále se nelíbí úpravy podvozku (citujeme z článku „…Fabia RS může mít nižší podvozek než ostatní Fabie, ale nevypadá tak. 16 palcová kola jsou osazena pneumatikami s velmi nízkým profilovým čílsem (45), což však nezmění velké mezery mezi kolem a okrajem každého z blatníků. To Fabii na vzhledu nepřidává, ale podstatnější je, že nižší boky pneumatik neodpruží ani ty nejnižší nerovnosti při jízdě po městě a Fabia je tak velmi tvrdá a dokonce i jízda městskými rychlostmi je nepohodlná. Naproti tomu jsou pružiny poměrně měkké. Nevěřil jsem, jak velké ponoření karosérie jsem vyvodil stlačením zaparkované Fabie RS-a ačkoli jsem běžně příznivcem měkčího odpružení aut, ta musí být také dobře odtlumena. Faktem je, že tlumiče Fabie vskutku neposkytují něco jako dostatečně tlumení. … Na nerovných silnicích...se Fabia již vůbec necítí sebevědomě a jakmile vjedete do zatáčky a první díry, musí podvozek věnovat veškerou svou pozornost propružení a efektům, které následují po prvním rázu. Pro dobrou ovladatelnost zde není místo.“)

David Finlay v dalším odstavci pokračuje: „Tak . . . na jednu stranu jede Fabia RS jako domíchávač betonu a v druhém extrému je to něco jako trajekt přes kanál La Manche. To je ten nejhorší možný kompromis a pokládám si otázku, kdo přesně řídil poslední prototypy Fabie RS a prohlásil: „Ano, to je dobré, nechte to tak“. A přitom by to snad ani netrvalo příliš dlouho vyladit podvozek eresa. Pneu s vyšším profilem, tvrdší odpružení, lepší tlumiče a snad ještě další snížení podvozku. Není to zase tak velká věda a potom by se z tohoto auta mohl stát výtečný sportovní hatchback“

Další spíše tradiční výtky směřovaly k chudě vyhlížejícímu interiéru, který podle britských novinářů je naprosto dostatečný pro běžné Fabie, ale vrcholná verze v ceně 12000 liber by měla být ještě exkluzivnější než současné provedení.

„To vše je pro nás zklamáním“ uzavírá Finlay. „Chtěl jsem, aby Fabia RS byla aspoň tak dobrá jako Ibiza Sport, jeden z nejlepších vozů, které jsem řídil v roce 2002. Tak jako pro mnoho dalších motoristických novinářů jsou pro mne nejmenší Škodovky velmi příjemným svezením. Je to už celý rok co testem redakce CARkeys prošla dieselová Fabia Combi, ale přitom se na ni stále s obdivem vzpomíná. Fabia RS by mohla snadno být nejvyšším bodem lákavé řady nejmenších vozů Škoda, ale v současné podobě jde o nadlouho nejhorší Fabii na trhu.“

Článek v původním znění naleznete na www.carkeys.co.uk

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta

Stále víc Čechů tráví vánoční svátky v teple u moře,…

ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017 ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017

Evropská centrální banka prodlouží program nákupů…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky? Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky?

Těžko se tomu věří, ale Škodě Fabia první generace bude…

 



 
Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Dnes 16:50

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim…

Zoo Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále čekají Finsko či Dánsko

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále…

Čeští florbalisté vyhráli ve čtvrtfinále MS v Rize nad Estonskem 8:2 a v sobotu od 15:30 SEČ budou bojovat o…

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne jako čtvrtý náhradník

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne…

V Tomsku pravidelně hrál a vyzkoušel si náročnou ruskou ligu, jenže klub neplatil. Lukáš Droppa tak sbalil kufry…

 

Reflex.cz

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Kriminalita imigrantů z loňské migrační vlny utěšeně a dle očekávání stoupá. Poslední exces, znásilnění a vražda…

 
 
reklama