reklama


Britům se Fabia RS nelíbí…

Britům se Fabia RS nelíbí…

 
 

Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je celkem zajímavým automobilem. Britský internetový portál dospěl k jinému závěru.

Když se Fabia RS představila letos v březnu v Ženevě odstartovalo to nekonečnou diskuzi, ve které se hledá odpověď na otázku, zda vznětový motor patří pod kapotu vrcholné sportovní varianty modelové řady, či nikoliv. Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je za cenu 495.000,-Kč celkem zajímavým automobilem.

Jak se Fabia RS dostává na další a další trhy, můžeme sem tam zaregistrovat názory kolegů z jiných zemí na nejsilnější variantu Fabie. Například německý Auto Motor und Sport na svém portálu v podstatě potvrdil dobré dojmy z vozidla. Minulý týden ale vyšel článek s názvem "Going wrong way"(volně přeloženo "Cesta špatným směrem") věnovaný uvedení eresa na trh ve Velké Britanii. Na jednom z hlavních autoportálů ve Spojeném království, na adrese www.carkeys.co.uk, líčí David Finlay své první jízdní dojmy se 130 koňovou Fabií RS.

Autor oceňuje vysoký výkon i točivý moment motoru a srovnává se Seatem Ibiza Sport TDI (110 kW), který byl podle něj nejlepším svezením v dané kategorii za poslední rok. Zrychlení Fabie je podle něj subjektivně vnímáno jako mnohem lepší než výrobcem udávaných 9,6 s z 0 na 100 km/h, převodovka je dobře odstupňovaná a spotřeba velmi dobrá, ale tím pozitiva končí a celkové hodnocení vychází jako „velké zklamání posledních několika let“. Kritika míří k zátahu motoru, položenému vyšších otáček (citujeme:„…Zatímco ostatní diesely již začínají silně táhnout, tento nedělá pod 1600 ot./min absolutně nic a občas se člověk při průjezdu pomalou zatáčkou přistihne s nižším zařazeným rychlostním stupněm, než by čekal…“) a dále se nelíbí úpravy podvozku (citujeme z článku „…Fabia RS může mít nižší podvozek než ostatní Fabie, ale nevypadá tak. 16 palcová kola jsou osazena pneumatikami s velmi nízkým profilovým čílsem (45), což však nezmění velké mezery mezi kolem a okrajem každého z blatníků. To Fabii na vzhledu nepřidává, ale podstatnější je, že nižší boky pneumatik neodpruží ani ty nejnižší nerovnosti při jízdě po městě a Fabia je tak velmi tvrdá a dokonce i jízda městskými rychlostmi je nepohodlná. Naproti tomu jsou pružiny poměrně měkké. Nevěřil jsem, jak velké ponoření karosérie jsem vyvodil stlačením zaparkované Fabie RS-a ačkoli jsem běžně příznivcem měkčího odpružení aut, ta musí být také dobře odtlumena. Faktem je, že tlumiče Fabie vskutku neposkytují něco jako dostatečně tlumení. … Na nerovných silnicích...se Fabia již vůbec necítí sebevědomě a jakmile vjedete do zatáčky a první díry, musí podvozek věnovat veškerou svou pozornost propružení a efektům, které následují po prvním rázu. Pro dobrou ovladatelnost zde není místo.“)

David Finlay v dalším odstavci pokračuje: „Tak . . . na jednu stranu jede Fabia RS jako domíchávač betonu a v druhém extrému je to něco jako trajekt přes kanál La Manche. To je ten nejhorší možný kompromis a pokládám si otázku, kdo přesně řídil poslední prototypy Fabie RS a prohlásil: „Ano, to je dobré, nechte to tak“. A přitom by to snad ani netrvalo příliš dlouho vyladit podvozek eresa. Pneu s vyšším profilem, tvrdší odpružení, lepší tlumiče a snad ještě další snížení podvozku. Není to zase tak velká věda a potom by se z tohoto auta mohl stát výtečný sportovní hatchback“

Další spíše tradiční výtky směřovaly k chudě vyhlížejícímu interiéru, který podle britských novinářů je naprosto dostatečný pro běžné Fabie, ale vrcholná verze v ceně 12000 liber by měla být ještě exkluzivnější než současné provedení.

„To vše je pro nás zklamáním“ uzavírá Finlay. „Chtěl jsem, aby Fabia RS byla aspoň tak dobrá jako Ibiza Sport, jeden z nejlepších vozů, které jsem řídil v roce 2002. Tak jako pro mnoho dalších motoristických novinářů jsou pro mne nejmenší Škodovky velmi příjemným svezením. Je to už celý rok co testem redakce CARkeys prošla dieselová Fabia Combi, ale přitom se na ni stále s obdivem vzpomíná. Fabia RS by mohla snadno být nejvyšším bodem lákavé řady nejmenších vozů Škoda, ale v současné podobě jde o nadlouho nejhorší Fabii na trhu.“

Článek v původním znění naleznete na www.carkeys.co.uk

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela? Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela?

Před bezmála deseti lety se zrodilo soutěžní kupé na…

Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví, věří šéf berňáku

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví,…

Lidi „práskali a práskat“ budou dál, nehledě na zrušení bonzáckého webu k EET. Tak by se dala shrnout výpověď…

 

iSport.cz

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o lékaře i plat při zranění

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o…

Zajímal se o lékařskou péči ve městě. Vyzvídal, jak mu bude chodit plat v případě zranění a kde bude bydlet.…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama