Britům se Fabia RS nelíbí…

Britům se Fabia RS nelíbí…

 
 

Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je celkem zajímavým automobilem. Britský internetový portál dospěl k jinému závěru.

Když se Fabia RS představila letos v březnu v Ženevě odstartovalo to nekonečnou diskuzi, ve které se hledá odpověď na otázku, zda vznětový motor patří pod kapotu vrcholné sportovní varianty modelové řady, či nikoliv. Reakce českých motoristických médií na Fabii RS sice nebyly vždy stoprocentně pozitivní, ale i ti největší škarohlídi nakonec souhlasili, že Fabia RS je za cenu 495.000,-Kč celkem zajímavým automobilem.

Jak se Fabia RS dostává na další a další trhy, můžeme sem tam zaregistrovat názory kolegů z jiných zemí na nejsilnější variantu Fabie. Například německý Auto Motor und Sport na svém portálu v podstatě potvrdil dobré dojmy z vozidla. Minulý týden ale vyšel článek s názvem "Going wrong way"(volně přeloženo "Cesta špatným směrem") věnovaný uvedení eresa na trh ve Velké Britanii. Na jednom z hlavních autoportálů ve Spojeném království, na adrese www.carkeys.co.uk, líčí David Finlay své první jízdní dojmy se 130 koňovou Fabií RS.

Autor oceňuje vysoký výkon i točivý moment motoru a srovnává se Seatem Ibiza Sport TDI (110 kW), který byl podle něj nejlepším svezením v dané kategorii za poslední rok. Zrychlení Fabie je podle něj subjektivně vnímáno jako mnohem lepší než výrobcem udávaných 9,6 s z 0 na 100 km/h, převodovka je dobře odstupňovaná a spotřeba velmi dobrá, ale tím pozitiva končí a celkové hodnocení vychází jako „velké zklamání posledních několika let“. Kritika míří k zátahu motoru, položenému vyšších otáček (citujeme:„…Zatímco ostatní diesely již začínají silně táhnout, tento nedělá pod 1600 ot./min absolutně nic a občas se člověk při průjezdu pomalou zatáčkou přistihne s nižším zařazeným rychlostním stupněm, než by čekal…“) a dále se nelíbí úpravy podvozku (citujeme z článku „…Fabia RS může mít nižší podvozek než ostatní Fabie, ale nevypadá tak. 16 palcová kola jsou osazena pneumatikami s velmi nízkým profilovým čílsem (45), což však nezmění velké mezery mezi kolem a okrajem každého z blatníků. To Fabii na vzhledu nepřidává, ale podstatnější je, že nižší boky pneumatik neodpruží ani ty nejnižší nerovnosti při jízdě po městě a Fabia je tak velmi tvrdá a dokonce i jízda městskými rychlostmi je nepohodlná. Naproti tomu jsou pružiny poměrně měkké. Nevěřil jsem, jak velké ponoření karosérie jsem vyvodil stlačením zaparkované Fabie RS-a ačkoli jsem běžně příznivcem měkčího odpružení aut, ta musí být také dobře odtlumena. Faktem je, že tlumiče Fabie vskutku neposkytují něco jako dostatečně tlumení. … Na nerovných silnicích...se Fabia již vůbec necítí sebevědomě a jakmile vjedete do zatáčky a první díry, musí podvozek věnovat veškerou svou pozornost propružení a efektům, které následují po prvním rázu. Pro dobrou ovladatelnost zde není místo.“)

David Finlay v dalším odstavci pokračuje: „Tak . . . na jednu stranu jede Fabia RS jako domíchávač betonu a v druhém extrému je to něco jako trajekt přes kanál La Manche. To je ten nejhorší možný kompromis a pokládám si otázku, kdo přesně řídil poslední prototypy Fabie RS a prohlásil: „Ano, to je dobré, nechte to tak“. A přitom by to snad ani netrvalo příliš dlouho vyladit podvozek eresa. Pneu s vyšším profilem, tvrdší odpružení, lepší tlumiče a snad ještě další snížení podvozku. Není to zase tak velká věda a potom by se z tohoto auta mohl stát výtečný sportovní hatchback“

Další spíše tradiční výtky směřovaly k chudě vyhlížejícímu interiéru, který podle britských novinářů je naprosto dostatečný pro běžné Fabie, ale vrcholná verze v ceně 12000 liber by měla být ještě exkluzivnější než současné provedení.

„To vše je pro nás zklamáním“ uzavírá Finlay. „Chtěl jsem, aby Fabia RS byla aspoň tak dobrá jako Ibiza Sport, jeden z nejlepších vozů, které jsem řídil v roce 2002. Tak jako pro mnoho dalších motoristických novinářů jsou pro mne nejmenší Škodovky velmi příjemným svezením. Je to už celý rok co testem redakce CARkeys prošla dieselová Fabia Combi, ale přitom se na ni stále s obdivem vzpomíná. Fabia RS by mohla snadno být nejvyšším bodem lákavé řady nejmenších vozů Škoda, ale v současné podobě jde o nadlouho nejhorší Fabii na trhu.“

Článek v původním znění naleznete na www.carkeys.co.uk

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 






 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…