Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní Škoda Octavia Combi může být vaše. Začíná na 1 Kč, nemá skoro nic najeto

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Už brzy se bude v Česku prodávat Škoda Octavia Combi s turbodieselem 1.9 TDI, která sloužila na mosteckém autodromu jako kamerový speciál.

Už koncem dubna se bude v Lysé nad Labem konat populární veteránská sešlost Retro Garáž, kde se už tradičně budou prodávat klasické motocykly a automobily. Jeden z nabízených vozů, nepochybně přitahující velkou pozornost, sice není tak starý, ale je opravdu zajímavým kusem techniky pro kreativce. Vychází z v Česku extrémně populární Octavie a je jediný svého druhu na světě.

Autodrom Most bude na nejbližší Retro Garáži dražit unikátní Škodu Octavia Combi, která se na tomto závodním okruhu využívala jako kamerový speciál. Josef Zajíček, majitel mosteckého autodromu, s blížícím se prodejem současně vzpomíná na jeho vznik. Za vývojem totiž stojí specializovaná dílna Benet Automotive spolupracující se samotnou mladoboleslavskou automobilkou.

„Před devíti lety jsem původní auto objevil ve skladu na autodromu a rozhodl jsem, že ho převezeme do Boleslavi do Benet Automotive, což byla prototypová dílna pro Škoda Design. Zadal jsem kolegům, aby z auta vyrobili pěkný showcar, který bychom mohli využívat na autodromu,“ odhaluje Josef Zajíček. Ve stejných dílnách tehdy vznikaly i okruhové octavie pro Octavia Cup.

Video se připravuje ...

Speciální „camera car“ byl určený pro focení a natáčení dynamických záběrů na závodní trati, což si vyžádalo velké úpravy. Ze zadní části karoserie byly odstraněny dveře, byla upravena střecha, v kabině se objevily přidané sedačky a octavie má i snížený podvozek. Designovými úpravami pak jsou speciální lakování nebo zatmavené světlomety.

S takovými vylepšeními mostecká octavie zaujme jen hrstku zájemců a sběratelů, ale kdyby byla v původním stavu, Češi by prodejcům doslova utrhli ruce. Přestavba vychází ze Škody Octavia Combi první generace s luxusní výbavou Laurin & Klement a má pod kapotou populární turbodiesel 1.9 TDI o maximálním výkonu 81 kW. Od roku výroby 2001 pak najela přibližně 21 tisíc kilometrů. Původně sloužila jako instruktorské zaváděcí vozidlo na dráze i polygonu.

Letošní kamerový speciál se bude dražit už od jedné koruny a takto upravené auto samozřejmě nesplňuje podmínky provozu na veřejných komunikacích a nemá tedy ani registrační značky. Výtěžek z prodeje mosteckého camera caru bude opět prostřednictvím Nadačního fondu Autodromu Most věnován na podporu mosteckých neziskových spolků a sdružení.

Mostecký autodrom bude svou kamerovou Octavii prodávat na Retro Garáži už 27. dubna 2024. V loňském roce tam úspěšně prodal svůj bývalý safety car Škoda Octavia RS, který se prodal za 92 tisíc korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - apoho
3. 4. 2024 07:25
Re: Ideální raritní exponát...
Toho tapetáře, to píšeš o sobě? Nebo jaký je smysl tvého štěku?
2. 4. 2024 16:09
Ideální raritní exponát...
....do nějakého škodováckého muzea. Jinak samozřejmě zcela nepoužitelné... :-)