Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí plány Jaguaru: Nové motory, kompakt a crossovery

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Jaguar vyvíjí nové menší pohonné jednotky, součástí plánu jsou i další crossovery. Po F-Pace přijde větší J-Pace.

Britská kočka pod křídly indické Taty vzkvétá, řada zážehových i vznětových čtyřválcových motorů Ingenium sdílená s koncernovým Land Roverem se ještě nestačila zabydlet na trhu, natožpak novinky XE a XF. Pilně se také pracuje na agregátech rozšiřujících tuto sérii, řadových čtyř- a šestiválcích. Současná kompresorová V6 totiž příští rok odejde do důchodu. Podle spekulací by taktéž třílitrový agregát měl dostat turbo. Každopádně svou konfigurací se vrátí do historie...

Jaguaru se nevyhne ani současný trend downsizingu, emisní diktát z Bruselu je neúprosný. Odvozený malý tříválec má pohánět konkurenta bavorské jedničkové řady, značka zamíří do nižší střední třídy. Polovina motoru nabízí zřejmý a logický objem 1,5 l. Oficiálně potvrzeno nebylo samozřejmě zatím nic, na „baby-Jag“ je ještě několik let času.

Další položkou v chystaném programu je až sedmimístný J-Pace. Větší SUV naváže na F-Pace, který se objeví v sériové podobě letos ve Frankfurtu. Pokud větší a starší kolega uspěje. Zatím není jasné, zda použije koncernovou modulární platformu, nebo hliníkový podvozek D7 z velkých Range Roverů. Pravděpodobnější je druhá možnost. Každopádně podle Automobile Magazine dostane dvě délky rozvoru a i přes sdílení techniky s kultovními off-roady nesmí chybět svébytné tvary vně i uvnitř. Bohužel, aktuální modelové portfolio si je až příliš podobné a nepředpokládáme, že by se v tomto směru něco měnilo... Pod kapotou najdeme šesti- i osmiválce, plug-in hybridy a chybět nesmějí ostré verze RS a SVR. Počkáme si na něj čtyři roky. Naopak menším zástupcem této třídy se stane E-Pace, který bude založen na levnější platformě D8. Uvidíme jej však později, až začátkem příští dekády. Nejbližší soky musíme v obou případech hledat v Německu...

Novinka XE se podle Motor Trendu dočká i dalších karosářských variant: kupé, kombi a pravděpodobně i kabrioletu. Vrcholný XE R by mohl dostat pětilitrový osmiválec zhruba s 362-380 kW, V6 i V8 mají stejný blok a větší motor se pod kapotu bez problémů vejde. Konkurence od Audi, BMW, Cadillacu, Lexusu a Mercedesu bude mít zase o něco těžší spaní.

Velmi populární kupé F-Type se může těšit na SVR s výkonem přes 447 kW. Velmi nejistý je osud stárnoucí řady XK, která možná skončí bez náhrady, případně se promění v luxusní kupé (a kabriolet), který se postaví trojcípé hvězdě a dokonce i oběma britským soupeřům s aristokratickým původem... Plnokrevný sporťák by přece jen příliš „lezl do zelí efku“... Další generace velké limuzíny XJ pak přijde za tři roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - Dzakobo
4. 5. 2015 16:51
Re: 3,4,6
U Audi je šance, že V6 zůstane, když se jim vyplatí vyrábět i V8, se kterou by sdílel modulární platformu. Třeba u takového BMW se zdá, že V8 neboudou "potřebovat" a radši si vystačí s 3x nebo 4x přeplňovaným R6. Všechno je to o optimalizaci (navyšování zisku) a když automobilka bude vědět, že nebude vyrábět auta s víc jak cca 600 koni, tak jim bude stačit objem 3 litrů.
4. 5. 2015 08:23
Re: 3,4,6
Představa řadového šestiválce u Audi je také úsměvná.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2015 22:50
Re: 3,4,6
aha, uz som sa zlakol, ze su nase jazyky tak moc rozdielne >:D
no a co sa zvuku V6 tyka - dnes sa da vsetko, vsak...ale bud je to cez sanie, alebo vyfuky, alebo cez "sound composer"...alebo vsetko dohromady... :-!
Avatar - Ja Prvni 123
3. 5. 2015 22:44
Re: 3,4,6
Ten preklad patril k tomu bloku - je stejne ulozenej, ale stejnej fakt neni.

Jjo, ten zvuk asi da chvilku prace a premysleni, ale jde to.
;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2015 22:16
Re: 3,4,6
navrhni vhodnejsi preklad, ak vies o com hovorim... :-!
A zvuk V6 vs R6 - to uz je na kazdom zvlast, pravda je, ze V6 naladit na "pekny zvuk" je vacsi problem ako R6, ktora to ma proste v sebe - v konstrukcii. Ale nemotorarom to tu mozem hadzat ako sviniam perly, aj tak nepochopia. :-!