Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron: Nejrychlejší auto světa je jako čekání na Godota (+video)

David Bureš
Diskuze (9)
Prohlédnout si z blízka nástupce Veyrona je takřka nemožné. Takový je o něj v Ženevě zájem.

Je rychlý jako širón, říkávaly nám vždycky babičky. Dnes by už však nemyslely slavného závodníka Louise Chirona, ale Bugatti Chiron. Nástupce Veyronu se světu poprvé ukazuje na ženevském autosalonu.

Bugatti nepředstavuje nový model každý rok, navíc tohle dílo má jasnou ambici se stát nejrychlejším autem planety, což je patrné i na ohromném zájmu o Chiron. Stánek Bugatti je v neustálém obležení návštěvníků autosalonu, dostat se k němu blíže je takřka nemožné. To se ostatně potvrdilo i v našem případě, jak se můžete přesvědčit v přiloženém videu.

Video se připravuje ...

Chiron svými tvary jasně naznačuje, že se jedná o nástupce Veyronu. Design je ale pojat mnohem agresivněji a moderněji. To je ostatně potřeba, protože se očekává, že výroba Chironu bude bez razantních změn probíhat celých následujících deset let.

Zatímco tvary předchůdce byly často kritizovány pro jistou bachratost a baculatost, Chiron vsadil na lehký, atletický vzhled. Úzká, vodorovně orientovaná světla auto opticky rozšiřují, celek díky tomu působí velice nízkým a širokým dojmem.

Přestože Chiron působí jako lehčí auto, ve skutečnosti je ještě těžší než "baculatý" Veyron. Jeho váha činí 1995 kg, o 155 kg více než předchůdce. Důvodem je mimo jiné nárůst rozměrů, novinka je se svojí délkou 4.544 mm o 82 mm delší než předchozí model.

Zatímco v případě předních partií Chiron nezapře návaznost na Veyron (hlavně díky masce chladiče v typickém tvaru podkovy), záď byla kompletně přepracována. Pryč jsou retro kulaté svítilny, místo nich nastoupil úzký pás diod vedoucí přes celou záď. Výsledek je záď jak z auta ze vzdálené budoucnosti.

Boku karoserie vévodí linka kolem dveří tvořící písmeno c, kterou auto připomíná svůj název. Jinak čisté tvary narušuje pouze příliš obyčejně působící klika dveří, která je zde jak pěst na oko. Designéři by rozhodně měli přijít s něčím nápaditějším. Interiér je velice minimalistický, rozhodně zaujme rychloměr cejchovaný do hodnoty 500 km/h.

V útrobách Chironu pracuje vylepšený motor z Veyronu. Osmilitrový šestnáciválec do W dává 1.500 koní a 1.600 N.m. Díky němu má Chiron zvládnout jet 420 km/h.

Foto: Vít Hlaváček

David Bureš
Diskuze (9)
28. 8. 2020 00:24
buggati
Musím říct, že tohleuž je teda pořádná rychlost ! :P Něco málo jsem o tomto autě četl už na https://kralmotoru.cz/…tomobil-na-svete , ale nikdy by mě nenapadlo, že by dokázalo jet až tak rychle. Nevím ale jestli bych se odvážil do toho vlézt, v takové rychlosti je jedna chyba ta poslední.
3. 3. 2016 20:44
Re: spätné zrkadla..
Digitální zpětná zrcátka má kdejaký koncept či dokonce závodní auta (třeba LMP1 v LeMans) už dávno. Ovšem v řadě zemí je problém s homologací, protože je předepsaná klasika, takže nikdo to do street legal produkce nedá dokud nebude změna zákonů pro homologaci vozidel.
3. 3. 2016 10:27
spätné zrkadla..
..nechápem prečo na tak drahom aute a pri rýchlosti ktorú dosiahne nemontuju ešte spatné zrkadlá v štýle renaultu eolab .. [odkaz] ...
..vie mi to niekto vysvetliť ? ..
2. 3. 2016 20:10
Re: plus, ci minus.. to je otazka..
Má přinést zisk. Předpokládám, že i to hrálo důležitou roli v rozhodování, jestli ho zaříznout, nebo ne.

Řekl bych, že skoro nikdo nic neví. Čísla, která kolovala, byla odhadnutá lidmi zvenčí. A každý by měl vědět, že zisk je otázka toho, jak věci zaúčtuješ. Jak oceníš například know-how získané během vývoje? Bugatti není osamocená automobilka. Ve chvíli, kdy děláš 50 aut ročně, jsou náklady na vývoj ohromnou položkou. Ve vývoji aut létají miliardy euro a hodně by pomohlo, kdyby část nákladů spolkl VW s tím, že ho dokáže využít jinde. Veyron měl nakonec nějaký zisk přinést a určitě tomu pomohly pozdější dražší provedení, ale jestli se jim to nakonec povedlo (a jak se k tomu dostali), nevím.
Avatar - Ham.
2. 3. 2016 18:47
No v saku vás tam nepustí
[odkaz]
[odkaz]