31.12. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Bugatti EB110 Super Sport půjde do dražby: Najeto nemá ani 900 km!

 

Pouhých 560 mil, tedy 896 kilometrů najelo do dnešních dnů supersportovní Bugatti EB110 SS. Jedná se o jedno z 30 vyrobených exemplářů. Dražit se bude v Paříži v příštím roce.

Vůz, který půjde v příštím roce do dražby ve známé aukční síni RM Sotheby si první majitel odvezl v roce 1994. Byla to Němka, jistá paní Müllerová. Záhy se auto dostalo do Japonska, kde obohatilo sbírku aut. V roce 2012 se vůz vrátil do Evropy, konkrétně do Švýcarska ke svému stávajícímu majiteli. V příštím roce tedy bude mít auto dalšího majitele. Vyvolávací cena vozu ale zatím známá není.

Pod značkou Bugatti si dnes většina lidí z oboru automaticky představí model Veyron nebo novější řadu Chiron. To jsou však vozy vzniklé po převzetí jména Bugatti skupinou Volkswagen. Jenže vzkřísit slavnou automobilovou značku fungující v meziválečném období se před tím pokusili v Itálii na začátku 90. let. Za celým projektem Bugatti Automobili stál italský průmyslník se švýcarským pasem Romano Artioli. Ten chytře využil zvýšeného zájmu o supersporty z přelomu 80. a 90. let, kdy se ceny těchto aut rapidně zvýšily.

Prvním a jediným sériovým počinem byl model EB110 kde označení EB znamenalo Ettore Bugatti, tedy původní zakladatel značky a číslice 110 udávala počet let od jeho narození v roce představení vozu, tedy 1991. Kromě „základní“ verze EB110 GT vzniklo 30 kusů ostřejší varianty SS. Obyčejně to znamená Super Sport, v dobové literatuře, zejména italské, se ovšem lze setkat i s pojmem „Sport Stradale“.

Bugatti EB110 SS: Draží se vzácný vývojový prototyp, stojí přes 20 milionů

Verze SS byla výkonnější a současně také méně vybavenou verzí vozu. Zejména odebrání vybavení kabiny stálo za hmotností 1418 kg, což bylo o značných 200 kg méně, než kolik vážila výchozí verze GT (u níž se ovšem označení GT objevilo až s příchodem varianty SS). Na první pohled se SS lišilo pevným zadním spoilerem (GT jej má výsuvný) a dále absencí malého bočního okna za sklem nahoru výklopných dveří. Verze SS se představila na autosalonu v Ženevě na jaře 1992, výroba v italském Campogallianu ale začala až v létě 1993.

Kromě nižší hmotnosti dostal dvanáctiválec se čtyřmi turbodmychadly (dvě pro každou řadu válců) odlišné elektronické řízení zapalování a vstřikování a také jiný výfukový systém spolu se vstřikovači benzinu. Výkon se zvýšil z 412 kW na 447 kW. Udávaná nejvyšší rychlost byla 349 km/h namísto 341 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h za 3,4 sekundy namísto 3,7 sekundy u verze GT. Vyspělý pohon všech kol, na kterém pracoval mimo jiné také český konstruktér Pavel Rajmiš (Romano Artioli jej „přetáhl“ od Audi, kde před tím pracoval na systému pohonu Quattro) se v zásadě nezměnil.

V letech 1991 až 1995 vzniklo pouhých 139 aut EB110. Pro zajímavost do roku 1994 činila výroba přibližně 120 kusů. V 2001 vznikl na technickém základě EB110 vůz Edonis, vyvinutý firmou B Engineering, za níž stály mimo jiné i někteří dřívější zaměstnanci Bugatti Automobili.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

 

Štítky Bugatti Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 





 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…