11.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zbaví se Bugatti svého šestnáctiválce? Jeho osmilitr je prý poslední svého druhu

Zbaví se Bugatti svého šestnáctiválce? Jeho osmilitr je prý poslední svého druhu

Osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly představený ve Veyronu se dostal i do Chironu. Jeho nástupce se ale podle všeho spolehne na jiný motor.

Když se Bugatti vrátilo Veyronem k sériové výrobě automobilů, jeho poznávacím znakem se stal obří, čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu čtyř litrů. Ten si po vylepšení našel cestu i do Veyronova nástupce, Chironu, tím ale podle všeho jeho kariéra končí. Naznačil to prezident Bugatti Stephan Winkelmann.

„Dříve či později legislativa všechny přinutí udělat radikální kroky. Nebude tu další šestnáctiválec, tento je poslední svého druhu,“ prohlásil šéf značky z francouzského Molsheimu, čímž jistě zklamal množství milovníků velkoobjemových agregátů.

„Je to neskutečný motor a víme, že jsou z něj všichni nadšeni, že všichni by ho chtěli napořád a dále ho vylepšovat, nicméně pokud chcete být na vrcholu pokrokové techniky, je nezbytné zvolit správný moment pro změnu,“ dodává bývalý vedoucí Lamborghini a Audi Sport.

Manažer narozený v Německu a vyrůstající v Itálii tak nepřímo naznačil, že nástupce Chironu půjde cestou menšího motoru a elektrifikace. Zároveň však přiznává, že aby Bugatti postavilo hybrid, musí se taková technika ještě zlepšit.

Psali jsme: Bugatti mělo mít ještě o dva válce navíc. Vzpomínáte na úchvatný W18?

„Pokud hmotnost baterií dramaticky klesne a můžete tak snížit emise na úroveň, která je přijatelná, pak je hybridizace dobrá věc. Musí to být ale důvěryhodné řešení pro klienty Bugatti,“ říká prezident Bugatti, který v této funkci působí teprve od začátku roku. Na příchod nástupce Chorinu je ale ještě čas, a tak má Bugatti spoustu času s jeho vývojem.

Zároveň se však Winkelmann nebrání tomu, aby před koncem šestnáctiválce z něj Bugatti vydolovalo co nejvyšší výkon. Dnes má v Chironu nebo Divu 1.500 koní, spekuluje se však o tom, že by mohl být vyladěn někam k hranici 1.700 koní.

To naznačuje, že se v příštích letech můžeme těšit na další speciály na bázi Chironu. Ostatně Divo, model se svébytným designem zaměřeným na lepší aerodynamiku, bylo trefou do černého, jeho 40 exemplářů se okamžitě prodalo, přestože v přepočtu stojí 125 milionů korun. Už se tak spekuluje o odlehčeném a posíleném Chironu nebo otevřené verzi. Ta byla dostupná už u Veyronu, a tak se o ní dlouhodobě spekuluje, byť Bugatti zatím pro Chiron nabídlo „jen“ střešní okno.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Americký realitní rekord padl, investor utratil za newyorské sídlo přes pět miliard Americký realitní rekord padl, investor utratil za newyorské sídlo přes pět miliard

Miliardář a zakladatel hedgeového fondu Citadel Ken…

Škoda Auto nám musí zajistit nejlepší růst mezd v Česku, určily si odbory Škoda Auto nám musí zajistit nejlepší růst mezd v Česku, určily si odbory

Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto již mají…

Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům Škoda Auto chystá nové SUV, naváže na model určený jen Číňanům

Nové městské SUV automobilky Škoda Auto se bude jmenovat…

Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů Unipetrolu vzrostl čistý zisk o stovky milionů

Petrochemický holding Unipetrol loni zvýšil čistý zisk o…

 
Zdroj: CarAdvice

Štítky Bugatti Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 





 
Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí

Dnes 08:00

V roce 2002 znamenala Mazda 6 obrovský skok oproti hranaté 626. Mazdy jsou od té doby zase sportovní, avšak nikoliv bezchybné. A po mnoha letech je situace ještě horší.




Blesk.cz

Kdy si půjčit? Teď je nejvhodnější doba!

Kdy si půjčit? Teď je nejvhodnější doba!

Základní pravidlo ohledně půjček zní, že by si člověk nikdy neměl brát úvěr na to, co nepotřebuje. Vydat se za…

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem. Výhodou je hlavně cena

Lenovo má novou řadu rodinných tabletů s Androidem.…

Lenovo na konci loňského roku obnovilo tabletové portfolio. Do nabídky na našem trhu se dostala trojice cenově…

 

iSport.cz

Budínský o „nekonečném odcházení“ z Karviné: O motivaci strach nemám

Budínský o „nekonečném odcházení“ z Karviné: O…

Naskočil do tří přípravných zápasů, vstřelil jeden gól, s Karvinou je na soustředění ve Slovinsku. Přesto je…

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno a spoluvlastní sklípek

Pavelec: Hokej? Ty nervy mi nechybí. Dal se na víno…

Odchytat ještě dvě utkání, měl by Ondřej Pavelec na svém kontě v NHL čtyři stovky zápasů. Nestane se tak, do…

 

Reflex.cz

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se na zvýšení daní, socialismus si zaplatíme

Levicová jízda pokračuje i pod Babišem. Připravte se…

Zaměstnancům se opět budou proplácet první tři dny nemoci. Levice prosadila zrušení karenční doby, když poslanci…

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která se stala senzací tvrdé muziky

Metalová babička: 97letá přeživší holocaustu, která…

Rakouská židovka utekla před nacisty, v Americe skládala hudbu, byla špionkou a novinářkou. Za pár dní jí bude…