Bugatti v Ženevě 2006

Bugatti v Ženevě 2006

 
 

Francouzská značka, která se znovu narodila díky koncernu Volkswagen zveřejnila nové informace o tajuplném voze, který má mít pověst neobyčejného stroje pro neobyčejné lidi.

Jak víme porod tohoto dítěte byl těžký a tak se úplná technická data dostávají na veřejnost až nyní. Na druhou stranu výrobce deklaruje první obchodní úspěchy a filozofii dokonalé a vysoce nadstandardní péče o zákazníky.

Mohutná prestižní vlna jménem Bugatti zasáhla automobilový svět už před lety, ale teprve na konci roku 2005 došlo k prvním obchodům. V současné době má automobilka před 20 autorizovaných prodejců po celém světě. Nejdůležitějším trhem je přitom USA s největším počtem prodejních míst, následují trhy Německa, Velké Británie, Švýcarska a Francie. Další zákaznická centra jsou v Tokiu a Dubaji, uvažuje se o prodeji v Číně. Automobilka trvá na tom, že oficiálně se vozidlo nebude prodávat na trzích, kde nebude zajištěna dostatečná zákaznická podpora.

Veyron 16.4

První dávka detailnějších informací se týkala brzdového systému Veyronu 16.4. Rychlosti přes 400 km/h náležejí spíše sportovním letadlům, než čemusi co se pohybuje po zemi a ještě k tomu na kolech. Brzdné síly jsou distribuovány v poměru 60:40 % ve prospěch přední nápravy, brzdný tlak v hydraulickém systému dosahuje hodnoty 180 bar a ve chvíli kdy pracuje ABS klesá na 50 až 70 barů, což znamená, že během jediné sekundy se několikrát v systému uskuteční tlakový rozdíl přes 100 barů.

Uhlíkové kotouče o průměru 400 mm vpředu a keramické o průměru 380 mm vzadu jsou objímány osmipístkovými třmeny, které váží jen 5,7 kg. Pístky jsou titanové s ocelovými hlavami a keramickým tepelným stíněním. Celková třecí plocha destiček zabírá 320 cm2 na každém z předních kol. Kotouče s vnitřním chlazením mají otvory ve tvaru turbíny, podporující proudění vzduchu v pohybujícím se kotouči. Dostatečné proudění vzduchu kolem kotoučů obstarává dvojice kanálů přivádějících chladící vzduch z přídě nízkými, ale širokými otvory. Zužující se průřez zvyšuje rychlost proudění a dodává proudu uvnitř kanálu také vhodnou rotaci pro optimální vstup k chlazeným prvkům brzd.

Bugatti Veyron bude vybaveno aerodynamickou brzdou na zádi, zlepšující brzdné schopnosti vozu při rychlostech nad 200 km/h. V takové situaci je křídlo vztyčeno během 0,4 sekundy do úhlu 70° a zvýšený aerodynamický odpor brzdí automobil a současně vyvažuje rozdělení brzdných sil, zvýšením přítlaku na zadní nápravě. Samotná aerodynamická brzda umí vytvořit brzdné zpomalení ve výši 0,6 g (tj. 5,8 m/s2). Výkonné kolové brzdy generují v případě potřeby zpomalení 1,3 g (tj.12,75 m/s2). Při plném brzdění umí Veyron 16.4 zpomalit z 400 km/h na nulu za méně než 10 sekund.

Ruční brzda má samostatný třmen, který pracuje taktéž v režimu ABS, takže pokud nastane podle výrobce „velmi nepravděpodobná situace“ selhání provozních brzd, bude řidič schopen automobil zastavit s pomocí ruční elektronicky ovládané ruční brzdy pojede-li v určitém rychlostním pásmu, aniž by se automobil choval nestabilně.

Současně se spuštěním výroby na svět pronikla některá další technická data definitivního provedení Veyronu. Potvrzuje se, že Veyron je nejrychlejším vyráběným automobilem současnosti, když podle výrobce je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h..

Automobil je 4,462 m dlouhý, 1,998 m široký a 1,204 m vysoký, rozvor činí 2,710 m a pohotovostní hmotnost 1888 kg a maximální užitečné zatížení činí 312 kg. Jeho widlicový šestnáctiválec do W má zdvihový objem 7993 cm3, dosahuje dříve avizovaných 736 kW (tj. 1001 k) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 a 5500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Takřka senzační zprávou je, že pohon všech kol je zajišťován s pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.

Nápravy jsou tvořeny dvojitými trojúhelníkovými rameny vpředu i vzadu, pneumatiky šíře 265 resp. 365 mm jsou dodávány se systémem PAX, umožňujícím dojezd i po defektu. Tlak v pneumatikách činí 3 bar.

Světlá výška se pohybuje mezi třemi různými nastaveními. Standardní (125 mm vpředu /125 mm vzadu) je vhodná pro jízdu po městě, resp. pro rychlosti do 220 km/h. Při vyšších rychlostech se mění samočinně nastavení na režim Handling (80 mm / 95 mm), který lze zapnout také manuálně při nižších rychlostech. Přední klapky difuzoru jsou přitom otevřeny. Pro nejvyšší rychlosti (přes 375 km/h) se přední klapky difuzoru uzavírají a světlá výška se dále snižuje na 65 mm vpředu a 70 mm vzadu.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,5 s, sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s. Naopak ke zpomalení ze 100 km/h na 0 km/h potřebuje nové Bugatti dráhu jen 31,4 m.

Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise CO2 960 g/km ve městě, 350 g/km mimo město a 574 g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400 km, v praxi to však bude asi ještě méně.

Aerodynamika, která dělala vozu ve vysokých rychlostech značné problémy, nakonec dosahuje následujících ukazatelů odporu vzduchu: při standardním nastavení dosahuje cx nemalých 0,393, v režimu Handling cx = 0,417, v režimu nejvyšší rychlost 0,355 a při aktivním brzdění, jehož součástí je i aerodynamická brzda činí cx = 0,682. Vysoké hodnoty pro jízdu odpovídají značným přítlačným silám, které musí být generovány pro to, aby se podařilo přenášet gigantické hnací síly z kol na vozovku.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie

Českem se valí vlna zájmu o bitcoin, kdo by chtěl ale…

Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové

Odmítání současné podoby EU, varování před údajnou…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bugatti Ženeva 2006

 












Blesk.cz

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Shazam je celosvětově nejznámější služba pro rozpoznávání hudby. Stačí aktivovat, aplikace si přes mikrofon…

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

 

iSport.cz

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je Vondroušová, sním o Fed Cupu

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je…

Sezonu 2015 končila Monika Kilnarová jako 1256. hráčka žebříčku. O rok později se posunula o 410 míst na 855.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…