Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze byla věrná replika jednoho z nejvzácnějších aut světa. Stojí pakatel

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

V Dubaji se bude prodávat jedna z vzácných kvalitních replik legendárního Bugatti Type 57SC Atlantic. Dochované informace navíc uvádějí, že ještě s původní karoserií se ve třicátých letech vystavovalo v Praze.

Až mýtické Bugatti Type 57SC Atlantic je jedním z nejvzácnějších aut na světě. Ve třicátých letech bylo vrcholnou verzí typu 57 a vzniklo v pouhých čtyřech kusech. Dodnes existují jen tři. Poslední Atlantic s přezdívkou „La Voiture Noire“ se beze stopy ztratil už začátkem německé okupace ve Francii během druhé světové války a Jean Bugatti už tehdy říkal, že tento Atlantic byl nejvíce inovativním a nejhodnotnějším ze všech.

I legenda o asi už navždy ztraceném „černém autě“ dělá z ikonického Bugatti Type 57SC Atlantic jedno z automobilovými sběrateli nejžádanějších klasických aut, na nějž dosáhnou pouze ti nejbohatší. Zatím naposledy se originální Atlantic prodal v roce 2010 a nový majitel za něj zaplatil více než 30 milionů amerických dolarů. Stejný kousek se pak začátkem loňského prosince stal předlohou nového unikátního Bugatti Chiron Super Sport „57 One of One“.

Už v minulých dekádách však začaly vznikat různé repliky na technických základech méně vzácných Bugatti a jednu z nich si už o tomto víkendu budete moci koupit na dražbě aukčního domu RM Sotheby’s. Autenticky vypadající repliku Atlanticu vyrobil technicky zručný nadšenec Erik Koux, který se už tehdy spojil s evropskými sběrateli, historiky i renovátory zajímající se o značku Bugatti. Dodnes jsou jeho repliky oceňovány pro pečlivý důraz na detail a jeho vozy má ve své kolekci i americký sběratel a moderátor Jay Leno.

Video se připravuje ...

Aktuálně prodávanou repliku dokončil v roce 1992 a založil ji na originálním podvozku v minulosti čtyřmístného kupé Type 57 Galibier z roku 1935. Techniku řadového osmiválce pod kapotou dokonce upravil tak, aby odpovídala tehdejší specifikaci Atlanticu a využil při tom i celou řadu originálních repasovaných dílů nebo kvalitních duplikátů. Původních Atlanticů i Kouxových replik je navíc na světě tak málo, že všechny sledují nadšenci do historických modelů značky a nelze je zaměnit jednu za druhou.

Prodávaný neoriginální Atlantic je pro nás Čechy zajímavý i z dalšího důvodů – toto konkrétní Bugatti Type 57 Galibier, vyrobené se zakázkovou karoserií Vanvooren, se v roce 1935 údajně ukázalo na výstavě v Praze. Výrobu repliky na jeho technických základech si začátkem devadesátých let objednal nizozemský sběratel a v roce 2008 jej prodal na Blízký východ. Údajně s ní najel až 40 tisíc kilometrů, ale na hrbolatých silnicích tam často poškozoval výfuk, což vyžadovalo velmi nákladné opravy.

Unikátní replika ještě exkluzivnějšího vozu se bude už v sobotu 9. března dražit na aukci v Dubaji a s očekávanou cenou 16,3 až 21 milionů korun stojí pakatel ve srovnání s posledním prodaným originálem.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme