Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Model závodního Bugatti je dražší než Hyundai i20 N. I tak jde na dračku

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Amalgam Collection uvádí do prodeje nový model historického závodního Bugatti Type 59. Je doplněn i figurkou závodníka, kvůli níž se tvůrci ponořili do velkého výzkumu.

Exkluzivní sběratelské modely Amalgam Collection nás už pravidelně ohromují až neuvěřitelně realistickým zpracováním, díky němuž osminové zmenšeniny opravdu vypadají jako jejich reálné předlohy. A výrobce těch nejluxusnějších modelů aut na dnešním trhu teď představuje velkolepou novinku, která se inspiruje historickým Bugatti z třicátých let s cenovkou rovnající se novým autům. V korunách je dokonce dražší než sportovní Hyundai i20 N.

Novinkou v portfoliu Amalgamu je historické závodní Bugatti Type 59 v měřítku 1:8, s jehož reálnou předlohou v roce 1935 odstartoval francouzský jezdec Jean-Pierre Wilmille do Velké ceny Belgie na slavném závodním okruhu Spa-Francorchamps. Amalgam jej netradičně doplňuje i realisticky vypadající figurkou tohoto závodníka, kvůli jejímuž vývoji se spojil s nejmenovaným italským designovým studiem.

Amalgam v budoucnu chce nabízet postavičky řidičů a jezdců u více silničních i závodních modelů a na jejich vývoji si dává záležet. Miniaturní Jean-Pierre Wilmille vznikl na základě velkého výzkumu dalece přesahujícího pouhé hledání skutečné barvy jeho závodní kombinézy. Tvůrci studovali jeho postavu, pleť, a dokonce i řeč těla, aby realističnost sošky odpovídala kvalitám modelu.

Video se připravuje ...

Ten výrobce vyvinul pomocí digitálního skenování skutečného Bugatti Type 59 s číslem šasi 59122, jež se v dnešních dnech nachází u módního návrháře a nadšeného automobilového sběratele Ralpha Laurena. Na zveřejněných fotografiích můžeme vůz vidět v původním i pozávodním stavu se simulovanými nečistotami a špínou. Amalgam uvádí, že vývoj trval až 5000 hodin a stavba každého modelu trvá 500 hodin s použitím tisíců dílů.

Za obrovskou náročnost při vývoji i výrobě modelu pak sběratelé zaplatí obrovskou částku. S oficiální cenovkou 655.000 Kč je pro české zájemce o přibližně 15 tisíc korun dražší než základní verze zábavného řidičského hatchbacku Hyundai i20 N. A pokud si myslíte, že si za tuto cenu nenajde jediného zájemce, jste na omylu.

Amalgam uvádí, že z plánovaných pěti kusů už prodal první tři a zbylé dva čekají na svého zákazníka. Ten si může vybrat, zda si jej nechá vyrobit v původní nebo pozávodní variantě. Jakou byste si vybrali vy?

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme