Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: 360 km/h v otevřeném autě

Ondřej Láník
Diskuze (34)
O uplynulém víkendu se na západě USA oficiálně představila otevřená verze Bugatti Veyron 16.4 označovaná přívlastkem Grand Sport.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé, připravilo Bugatti zájemcům o jeden z nejrychlejších vozů světa další limitovanou verzi.

Tentokrát došlo nejen na změny materiálů a stylu, ale také na radikální zásah do konstrukce skeletu. Uzavřená karoserie přišla o střechu nad cestujícími, jenže to není ani kabriolet, ani roadster, ale spíše targa.

Čelní sklo je prodlouženo a končí tak blíže k hlavám cestujících, podlaha musela být patřičně vyztužena, stejně jako dveře a je tedy pravděpodobné, že se zvýšila i pohotovostní hmotnost. Proti tomu bojovali konstruktéři změnou materiálu některých částí, takže například dveře jsou vyrobeny z karbonu a obsahují strukturální výztuhu z vysokopevnostní oceli, která v případě kolize přenáší energii čelního nárazu dále do karoserie. Výztuhy, které mají otevřené karoserii vrátit tuhost uzavřené schránky, se nacházejí kolem B-sloupku (v oblasti za bočními dveřmi), velký karbonový plát je pod převodovkou.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport v ceně 1,66 milionu Euro přišel o střechu pouze nad hlavami cestujících, ale přesto ji nelze vozit s sebou, protože není na prosklený střešní díl v autě místo. Když vás na cestě zastihne déšť, je možné nasadit nouzovou látkovou střechu.

Novinka se veřejnosti poprvé představila na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concourse d’Elegance 16. srpna 2008. První vozy budou zákazníkům dodány v průběhu roku 2009. Automobilka předpokládá výrobu 150 kusů otevřených Bugatti. První exemplář má být vydražen s tím, že výtěžek bude věnován na charitativní účely.

Nepřehlédněte
Pod lupou: Bugatti EB 16.4 Veyron - čtyři turba, 1000 koní
Bugatti Veyron FBG par Hermes - Super ultra speciální a ještě k tomu rychlý luxus

Standardní Bugatti Veyron 16.4 je, stejně jako Grand Sport, poháněn vidlicovým šestnáctiválcem s uspořádáním válců do W o objemu 7993 cm3. Přeplňování zajišťují 4 výfuková turbodmychadla. Pohonná jednotka poskytuje výkon 736 kW (1001 k) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 až 5500 ot./min. Prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola. Stejná technika bude sloužit také v otevřené verzi.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,7 s (+0,2 s ve srovnání s uzavřenou verzí), sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s (beze změn) a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s (beze změn). Nejvyšší rychlost 407 km/h zůstává s nasazenou pevnou střechou nezměněna, jedete-li s provizorním látkovým zastřešením doporučuje se nejvyšší rychlost 130 km/h. Bez střechy je údajně technicky možné cestovat rychlostí až 360 km/h.

Bugatti Veyron 16.4 na Auto.cz
Marko: Budúcnosť Bugatti (Návrat ku koreňom)
Bugatti Veyron 16.4: všechny fotografie na jednom místě (70x foto + 12 plakátů)

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Avatar - gld
19. 8. 2008 21:25
Re: Jen OT: M-B E
jedným slovom krása! :yes: :-) ten predný pohľad je famózny..taká hranatá naostrená "mäsiarka" >:D mňamky :yes:
Avatar - Pierro
19. 8. 2008 09:28
Re: Jen OT: M-B E
A jinak se ti nelíbí???
Avatar - Pierro
19. 8. 2008 09:28
Re: fantazie
S tím V12 máš pravdu, za to se omlouvám. Osmnáctiválec měl až prototyp postavený VW. Ale Lagonda se nejmenovala určitě. To bys brousil ve vodách Astonu...
Avatar - Pierro
19. 8. 2008 08:02
Re: Jen OT: M-B E
No tak tady vypadá nový éčko vážně pěkně, včetně interiéru. Malé výhrady bych snad měl jen k zadním světlům, připomínající Hyundai Sonatu. Jinak velice pohledné, byť do kolen mě neposílá. Solidní, vysoce kvalitní (tedy doufejme), prostě klasika Mercedes...
19. 8. 2008 06:45
Jen OT: M-B E
[odkaz]

Ackoliv AB pise, ze se jedna o fotky, nejsem si jist, zda je to opravdu oficialni (resp. jsem, oficialni nejsou...). Ecko ziskalo tvrdsich rysu a zachovalo si tradicni siluetu, kdo by to cekal ;-) . Ze trictvrtecniho pohledu zepredu vypada trochu vysoky a kola zejmena to zadni mensi, nez bude jejich realny rozmer. Zad soucasneho E povazuji za vydarenou a na nova svetla si zrejme par lidi bude muset zvyknout. Jinak nic, co by extremne vybocovalo z rady, zajimavy bude pohled pod sukne, kde by se mohla skryvat davka technologickych novinek.