Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: 360 km/h v otevřeném autě

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: 360 km/h v otevřeném autě

 
 

O uplynulém víkendu se na západě USA oficiálně představila otevřená verze Bugatti Veyron 16.4 označovaná přívlastkem Grand Sport.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé, připravilo Bugatti zájemcům o jeden z nejrychlejších vozů světa další limitovanou verzi.

Tentokrát došlo nejen na změny materiálů a stylu, ale také na radikální zásah do konstrukce skeletu. Uzavřená karoserie přišla o střechu nad cestujícími, jenže to není ani kabriolet, ani roadster, ale spíše targa.

Čelní sklo je prodlouženo a končí tak blíže k hlavám cestujících, podlaha musela být patřičně vyztužena, stejně jako dveře a je tedy pravděpodobné, že se zvýšila i pohotovostní hmotnost. Proti tomu bojovali konstruktéři změnou materiálu některých částí, takže například dveře jsou vyrobeny z karbonu a obsahují strukturální výztuhu z vysokopevnostní oceli, která v případě kolize přenáší energii čelního nárazu dále do karoserie. Výztuhy, které mají otevřené karoserii vrátit tuhost uzavřené schránky, se nacházejí kolem B-sloupku (v oblasti za bočními dveřmi), velký karbonový plát je pod převodovkou.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport v ceně 1,66 milionu Euro přišel o střechu pouze nad hlavami cestujících, ale přesto ji nelze vozit s sebou, protože není na prosklený střešní díl v autě místo. Když vás na cestě zastihne déšť, je možné nasadit nouzovou látkovou střechu.

Novinka se veřejnosti poprvé představila na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concourse d’Elegance 16. srpna 2008. První vozy budou zákazníkům dodány v průběhu roku 2009. Automobilka předpokládá výrobu 150 kusů otevřených Bugatti. První exemplář má být vydražen s tím, že výtěžek bude věnován na charitativní účely.

Nepřehlédněte
Pod lupou: Bugatti EB 16.4 Veyron - čtyři turba, 1000 koní
Bugatti Veyron FBG par Hermes - Super ultra speciální a ještě k tomu rychlý luxus

Standardní Bugatti Veyron 16.4 je, stejně jako Grand Sport, poháněn vidlicovým šestnáctiválcem s uspořádáním válců do W o objemu 7993 cm3. Přeplňování zajišťují 4 výfuková turbodmychadla. Pohonná jednotka poskytuje výkon 736 kW (1001 k) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 až 5500 ot./min. Prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola. Stejná technika bude sloužit také v otevřené verzi.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,7 s (+0,2 s ve srovnání s uzavřenou verzí), sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s (beze změn) a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s (beze změn). Nejvyšší rychlost 407 km/h zůstává s nasazenou pevnou střechou nezměněna, jedete-li s provizorním látkovým zastřešením doporučuje se nejvyšší rychlost 130 km/h. Bez střechy je údajně technicky možné cestovat rychlostí až 360 km/h.

Bugatti Veyron 16.4 na Auto.cz
Marko: Budúcnosť Bugatti (Návrat ku koreňom)
Bugatti Veyron 16.4: všechny fotografie na jednom místě (70x foto + 12 plakátů)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Tapety

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport
 

Přidat názorDiskuse: Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: 360 km/h…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…