24.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale: Poslední z rodu v Ženevě

 

Zní to neuvěřitelně, ale po skoro deseti letech si může Bugatti oddechnout. Všechny exempláře modelu Veyron jsou totiž vyprodány, přičemž posledních čtyřicet šlo docela „ztuha“.

Když se Volkswagen v roce 2005 pustil do prodeje superrychlého Bugatti Veyron, muselo být vedoucím pracovníkům jasné, že na něm nevydělají ani euro. Ostatně čísla, která jsme zveřejnili na podzim roku 2013, nelžou – na každém vyrobeném Veyronu ztratila automobilka těžko uvěřitelných 117 milionů korun, což v kontrastu s v pořadí druhým Volkswagenem Phaeton (710.000 Kč na kus) nebo desátým Mercedes-Benzem A (36.400 na kus) působí až smyšleně.

Veyron byl zkrátka technickým cvičením, nebo také ukázkou toho, že je náš svět schopen vyrobit auto pro běžné denní užívání s výkonem 1001 koní a maximální rychlostí přes 400 km/h. O tento klenot mohli movití zájemci usilovat skoro deset let, ovšem nedá se říci, že by se po automobilu zaprášilo. Ještě loni v únoru totiž zbývalo prodat čtyřicet z celkových 450 kusů (300 kusů kupé, které se vyprodaly již v roce 20011, a 150 otevřený verzí Grand Sport), přičemž k této příležitosti pořádalo Bugatti soukromé prezentace pro potenciální zákazníky, kteří s vozem ještě neměli zkušenosti.

Bugatti Veyron: Už zbývá jen 40 neprodaných kusů

Po dvanácti měsících se kruh uzavřel - Bugatti prodalo poslední Veyron a to rovnou ve verzi Grand Sport Vitesse. S vozem se můžete setkat na blížícím se autosalonu v Ženevě, kde se do něj sice asi neposadíte, i tak to ale bude pro mnohé životní zážitek. Exemplář nese jednoduché označení „La Finale“ a patří zákazníkovi ze Středního východu. Kromě jediné fotografie nemáme k vozu další pořádné vodítko, dá se ale očekávat, že bude vzhledem ke svému „postavení“ řádně vyšperkován zvenku i uvnitř.

Informace prozatím nemáme ani o možných úpravách výkonu, s těmi ale příliš nepočítáme. Na rozdíl od standardního Bugatti Veyron dává čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec verze Grand Sport Vitesse výkon 883 kW (1200 koní) a točivý moment 1500 N.m, což vozu umožní na uzavřených tratích uhánět rychlostí až 410 km/h (mimo ně „pouze“ 375 km/h) a akcelerovat z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy. Otevřená bestie stála v době svého uvedení přes 40 milionů korun, jsme tedy zvědavi, na kolik vyšlo jubilejní La Finale…

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…