24.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale: Poslední z rodu v Ženevě

 

Zní to neuvěřitelně, ale po skoro deseti letech si může Bugatti oddechnout. Všechny exempláře modelu Veyron jsou totiž vyprodány, přičemž posledních čtyřicet šlo docela „ztuha“.

Když se Volkswagen v roce 2005 pustil do prodeje superrychlého Bugatti Veyron, muselo být vedoucím pracovníkům jasné, že na něm nevydělají ani euro. Ostatně čísla, která jsme zveřejnili na podzim roku 2013, nelžou – na každém vyrobeném Veyronu ztratila automobilka těžko uvěřitelných 117 milionů korun, což v kontrastu s v pořadí druhým Volkswagenem Phaeton (710.000 Kč na kus) nebo desátým Mercedes-Benzem A (36.400 na kus) působí až smyšleně.

Veyron byl zkrátka technickým cvičením, nebo také ukázkou toho, že je náš svět schopen vyrobit auto pro běžné denní užívání s výkonem 1001 koní a maximální rychlostí přes 400 km/h. O tento klenot mohli movití zájemci usilovat skoro deset let, ovšem nedá se říci, že by se po automobilu zaprášilo. Ještě loni v únoru totiž zbývalo prodat čtyřicet z celkových 450 kusů (300 kusů kupé, které se vyprodaly již v roce 20011, a 150 otevřený verzí Grand Sport), přičemž k této příležitosti pořádalo Bugatti soukromé prezentace pro potenciální zákazníky, kteří s vozem ještě neměli zkušenosti.

Bugatti Veyron: Už zbývá jen 40 neprodaných kusů

Po dvanácti měsících se kruh uzavřel - Bugatti prodalo poslední Veyron a to rovnou ve verzi Grand Sport Vitesse. S vozem se můžete setkat na blížícím se autosalonu v Ženevě, kde se do něj sice asi neposadíte, i tak to ale bude pro mnohé životní zážitek. Exemplář nese jednoduché označení „La Finale“ a patří zákazníkovi ze Středního východu. Kromě jediné fotografie nemáme k vozu další pořádné vodítko, dá se ale očekávat, že bude vzhledem ke svému „postavení“ řádně vyšperkován zvenku i uvnitř.

Informace prozatím nemáme ani o možných úpravách výkonu, s těmi ale příliš nepočítáme. Na rozdíl od standardního Bugatti Veyron dává čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec verze Grand Sport Vitesse výkon 883 kW (1200 koní) a točivý moment 1500 N.m, což vozu umožní na uzavřených tratích uhánět rychlostí až 410 km/h (mimo ně „pouze“ 375 km/h) a akcelerovat z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy. Otevřená bestie stála v době svého uvedení přes 40 milionů korun, jsme tedy zvědavi, na kolik vyšlo jubilejní La Finale…

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš oznámí jména ministrů již brzy Babiš oznámí jména ministrů již brzy

 Premiér Andrej Babiš (ANO) chce jména kandidátů do vlády…

Autoprůmysl má za sebou rekordní rok, už ale naráží na svůj strop Autoprůmysl má za sebou rekordní rok, už ale naráží na svůj strop

Loni zažil český automobilový průmysl rekordní rok, letos…

Osekání evropských dotací pro farmáře bude mít fatální dopad, varoval Zemědělský svaz Osekání evropských dotací pro farmáře bude mít fatální dopad, varoval Zemědělský svaz

Ke kritice návrhu zemědělského rozpočtu Evropské unie se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 






 
Zavzpomínejte si na nejstarší kousek historie značky Seat. Že vám něco připomíná?

Zavzpomínejte si na nejstarší kousek historie značky Seat. Že vám něco připomíná?

Dnes 18:50

Španělská automobilka je tu s námi takřka sedm desítek let, během kterých vyprodukovala celou řadu modelů. Ty první možná neznáte, ale jistě vám budou povědomé...




Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Super bitva Vémola vs. Kincl se blíží: Těším se, až si na něj sáhnu!

Super bitva Vémola vs. Kincl se blíží: Těším se, až…

Jen několik dnů zbývá do obří události bojových sportů, 28. června pražskou O2 Arenu znovu rozduní MMA.…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…