Bugatti Veyron: Už zbývá jen 40 neprodaných kusů
Bugatti Veyron už teď patří mezi legendární automobily, zároveň ale patří mezi vozy, které se svému výrobci finančně rozhodně nevyplatily. I z toho důvodu Bugatti hledá různé prostředky, jak prodat ještě neudané exempláře. Slevu ale na ně zřejmě poskytovat nebude.
Podle výrobce zbývá ještě prodat asi 40 exemplářů otevřené varianty Veyron Grand Sport, a to včetně její vrcholné varianty Grand Sport Vitesse. V plánu je vyrobit celkem 150 kusů otevřeného Veyronu, uzavřený Veyron se přestal vyrábět již v roce 2011, počet vyrobených kusů kupé se zastavil na předem plánovaných 300 kouscích.
Zdá se, že prodat zbývající exempláře je pro Bugatti problém, vždyť zákazníků, kteří si mohou dovolit automobil za bezmála 40 milionů korun a jsou za něj takovou částku ochotni zaplatit, není zase tolik. Zatímco dříve automobilka lákala hlavně na individuální naspecifikování vzhledu, nyní automobil propaguje testovacími jízdami.
V rámci programu Dynamic Drive Experience chystá Bugatti uspořádat soukromé prezentace Veyronu pro potencionální zákazníky. Během ní se pozvaní hosté projedou s autem nejen na běžné silnici, ale také na letištní ranveji, aby si vyzkoušeli jeho schopnosti opravdu pořádně (a legálně). Tyto akce mají cílit hlavně na ty osoby, které ještě nemají s vozy Bugatti zkušenost. Například v USA se letos chystají čtyři takové akce, na každou z nich je pozváno 20 až 25 lidí.
Bugatti očekává, že majitele pro zbývající vyrobené kusy najde během následujících dvanácti měsíců. To je relativně dlouhá doba s ohledem na to, že Veyron Grand Sport se vyrábí už od roku 2009. Takové Ferrari LaFerrari nebo McLaren P1 jsou už vyprodané, a to přestože se ještě všechny jejich kusy nevyrobily.
Zatímco nejbližší budoucnost Bugatti bude ve znamení dalších speciálních verzí Veyronu Grand Sport, ta vzdálenější je neznámá. Luxusní čtyřmístný model vycházející z konceptu 16C Galibier byl zamítnut, a tak se nabízí výroba nástupce Veyronu. Je tu ale problém: jak vysvětlit nynějším zákazníkům, že tu zanedlouho bude lepší a rychlejší auto než to, co si právě koupili za 40 milionů korun? I z toho důvodu se hovoří spíše o jiném sportovním modelu, který na Veyron přímo nenaváže. Veyron II by pak mohl přijít až s několikaletým odstupem po definitivním konci nynějšího provedení.