30.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

 

Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.

Volkswagen Phaeton nikdy nesplnil původní prodejní očekávání svých tvůrců. Značka lidových aut se však nehodlá vzdát a luxusní sedan nabídne v nové generaci. Experty na automobilový průmysl toto rozhodnutí překvapilo.

Wolfsburský výrobce se v následujících letech hodlá výrazně šetřit své náklady. Proto se experti na automobilový trh diví, že Volkswagen chce nahradit model, který podle analytiků z Bernstein Research patří mezi vůbec ty nejztrátovější projekty automobilek. Na každém vyrobeném Phaetonu má Volkswagen prodělat 28.101 eur (cca 781.000 korun).

„Z ekonomického hlediska to je nejnerozumnější projekt,“ říká analytik Arndt Ellinghorst na adresu nového Phaetonu. Vedle vývoje samotného auta, které má přijet s množstvím moderní techniky, bude nákladná i úprava montážní linky. Přechod na výrobu nové generace má podle Ellinghorsta znamenat náklady ve výši 650 milionů eur (18 miliard korun).

Druhá generace Phaetonu je v této souvislosti v rozporu s dřívějším prohlášením generálního ředitele VW Martina Winterkorna, který uvedl, že se Volkswagen zbaví ztrátových aut. Z toho důvodu skončí například kupé-kabrio Eos.

K tématu: Nejztrátovější automobilové projekty – Smart Fortwo nebo VW Phaeton

Stefan Bratzel, šéf německého think tanku Center of Automotive Management, si zase myslí, že Phaeton může ovlivnit prodeje podobně laděných aut z dílny koncernu VW Group – především Audi A8. „Strategicky nedává moc smyslu. Obchodní případ je také sporný,“ tvrdí Bratzel. Sama automobilka finanční ztrátu způsobenou Phaetonem nikdy nepřiznala, představitelé však tvrdí, že auto především slouží jako imagemaker, který ukazuje technické schopnosti značky.

Sami zákazníci navíc v minulosti ukázali, že o luxusní vůz z dílny mainstreamové značky nemají velký zájem. Cílem VW bylo prodávat 50.000 Phaetonů ročně, třeba v roce 2013 ale automobilka vyrobila jen 5.812 exemplářů tohoto sedanu. Z toho důvodu bude nový Phaeton podle posledních zpráv o segment menší než současné provedení a tudíž i o něco levnější.

Značka Volkswagen chce v příštích letech ušetřit 5 miliard eur (143 miliard korun) ročně, aby tak zvýšila své zisky. Podle Martina Winterkorna už není cílem být větší, být vyšší a být dále, ale být štíhlejší, rychlejší a efektivnější. Vedle ukončením výroby nevýdělečných modelů chce Volkswagen šetřit větším sdílením komponentů mezi jednotlivými vozy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha může koupit zbylé akcie v Pražských službách, rozhodla ČNB Praha může koupit zbylé akcie v Pražských službách, rozhodla ČNB

Praha získala povolení od České národní banky (ČNB) k…

Rozhovory o podobě brexitu musí výrazně pokročit, vzkazují Londýnu lídři EU Rozhovory o podobě brexitu musí výrazně pokročit, vzkazují Londýnu lídři EU

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie dnes ze…

Miliardáři Křetínský a Tkáč posilují svou pozici v majiteli Makra Miliardáři Křetínský a Tkáč posilují svou pozici v majiteli Makra

Miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč podepsali se…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Volkswagen Nové modely Luxusní třída

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

 






 
Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Hybridní pohon Honda IMA v ojetinách: Svítící kontrolka IMA znamená drahý problém!

Dnes 12:55

Coby ojetiny se hybridy přízni moc netěší. Co je toho příčinou?




Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

Prostřeno! které skončilo fiaskem: Televize řekla, jak je to s pokutou!

Prostřeno! které skončilo fiaskem: Televize řekla,…

Pořad Prostřeno! se na obrazovkách Primy objevuje již osmým rokem, takovou soutěžící jako Ivu Tranovou (23) z…

 

iSport.cz

Jidáši! Jihlavský střelec Pekr sklidil pískot poté, co srazil

Jidáši! Jihlavský střelec Pekr sklidil pískot poté,…

Přestup k jednomu z největších rivalů se neodpouští. Hokejový útočník Matěj Pekr vyrazil poprvé jako hráč…

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky, hvězdy, program!

Speciál k fotbalové Lize mistrů: 76 stran, soupisky,…

Porovnejte si výsledky první rundy fotbalové Ligy mistrů s odhady pátečního speciálu, na jehož 76 stranách…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…