reklama


30.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

 

Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.

Volkswagen Phaeton nikdy nesplnil původní prodejní očekávání svých tvůrců. Značka lidových aut se však nehodlá vzdát a luxusní sedan nabídne v nové generaci. Experty na automobilový průmysl toto rozhodnutí překvapilo.

Wolfsburský výrobce se v následujících letech hodlá výrazně šetřit své náklady. Proto se experti na automobilový trh diví, že Volkswagen chce nahradit model, který podle analytiků z Bernstein Research patří mezi vůbec ty nejztrátovější projekty automobilek. Na každém vyrobeném Phaetonu má Volkswagen prodělat 28.101 eur (cca 781.000 korun).

„Z ekonomického hlediska to je nejnerozumnější projekt,“ říká analytik Arndt Ellinghorst na adresu nového Phaetonu. Vedle vývoje samotného auta, které má přijet s množstvím moderní techniky, bude nákladná i úprava montážní linky. Přechod na výrobu nové generace má podle Ellinghorsta znamenat náklady ve výši 650 milionů eur (18 miliard korun).

Druhá generace Phaetonu je v této souvislosti v rozporu s dřívějším prohlášením generálního ředitele VW Martina Winterkorna, který uvedl, že se Volkswagen zbaví ztrátových aut. Z toho důvodu skončí například kupé-kabrio Eos.

K tématu: Nejztrátovější automobilové projekty – Smart Fortwo nebo VW Phaeton

Stefan Bratzel, šéf německého think tanku Center of Automotive Management, si zase myslí, že Phaeton může ovlivnit prodeje podobně laděných aut z dílny koncernu VW Group – především Audi A8. „Strategicky nedává moc smyslu. Obchodní případ je také sporný,“ tvrdí Bratzel. Sama automobilka finanční ztrátu způsobenou Phaetonem nikdy nepřiznala, představitelé však tvrdí, že auto především slouží jako imagemaker, který ukazuje technické schopnosti značky.

Sami zákazníci navíc v minulosti ukázali, že o luxusní vůz z dílny mainstreamové značky nemají velký zájem. Cílem VW bylo prodávat 50.000 Phaetonů ročně, třeba v roce 2013 ale automobilka vyrobila jen 5.812 exemplářů tohoto sedanu. Z toho důvodu bude nový Phaeton podle posledních zpráv o segment menší než současné provedení a tudíž i o něco levnější.

Značka Volkswagen chce v příštích letech ušetřit 5 miliard eur (143 miliard korun) ročně, aby tak zvýšila své zisky. Podle Martina Winterkorna už není cílem být větší, být vyšší a být dále, ale být štíhlejší, rychlejší a efektivnější. Vedle ukončením výroby nevýdělečných modelů chce Volkswagen šetřit větším sdílením komponentů mezi jednotlivými vozy.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Reuters
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

Výroba VW Phaeton skončí na jaře, manufaktura v Drážďanech bude přebudována Výroba VW Phaeton skončí na jaře, manufaktura v Drážďanech bude přebudována

Volkswagen hledá využití pro moderní továrnu v…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama