30.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

 

Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.

Volkswagen Phaeton nikdy nesplnil původní prodejní očekávání svých tvůrců. Značka lidových aut se však nehodlá vzdát a luxusní sedan nabídne v nové generaci. Experty na automobilový průmysl toto rozhodnutí překvapilo.

Wolfsburský výrobce se v následujících letech hodlá výrazně šetřit své náklady. Proto se experti na automobilový trh diví, že Volkswagen chce nahradit model, který podle analytiků z Bernstein Research patří mezi vůbec ty nejztrátovější projekty automobilek. Na každém vyrobeném Phaetonu má Volkswagen prodělat 28.101 eur (cca 781.000 korun).

„Z ekonomického hlediska to je nejnerozumnější projekt,“ říká analytik Arndt Ellinghorst na adresu nového Phaetonu. Vedle vývoje samotného auta, které má přijet s množstvím moderní techniky, bude nákladná i úprava montážní linky. Přechod na výrobu nové generace má podle Ellinghorsta znamenat náklady ve výši 650 milionů eur (18 miliard korun).

Druhá generace Phaetonu je v této souvislosti v rozporu s dřívějším prohlášením generálního ředitele VW Martina Winterkorna, který uvedl, že se Volkswagen zbaví ztrátových aut. Z toho důvodu skončí například kupé-kabrio Eos.

K tématu: Nejztrátovější automobilové projekty – Smart Fortwo nebo VW Phaeton

Stefan Bratzel, šéf německého think tanku Center of Automotive Management, si zase myslí, že Phaeton může ovlivnit prodeje podobně laděných aut z dílny koncernu VW Group – především Audi A8. „Strategicky nedává moc smyslu. Obchodní případ je také sporný,“ tvrdí Bratzel. Sama automobilka finanční ztrátu způsobenou Phaetonem nikdy nepřiznala, představitelé však tvrdí, že auto především slouží jako imagemaker, který ukazuje technické schopnosti značky.

Sami zákazníci navíc v minulosti ukázali, že o luxusní vůz z dílny mainstreamové značky nemají velký zájem. Cílem VW bylo prodávat 50.000 Phaetonů ročně, třeba v roce 2013 ale automobilka vyrobila jen 5.812 exemplářů tohoto sedanu. Z toho důvodu bude nový Phaeton podle posledních zpráv o segment menší než současné provedení a tudíž i o něco levnější.

Značka Volkswagen chce v příštích letech ušetřit 5 miliard eur (143 miliard korun) ročně, aby tak zvýšila své zisky. Podle Martina Winterkorna už není cílem být větší, být vyšší a být dále, ale být štíhlejší, rychlejší a efektivnější. Vedle ukončením výroby nevýdělečných modelů chce Volkswagen šetřit větším sdílením komponentů mezi jednotlivými vozy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
Zdroj: Reuters
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

Velký elektromobil z dílny americké značky nedá…

VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

 

iSport.cz

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel 14, vyhrál Viňales

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel…

Motocyklový závodník Karel Abraham oslavil návrat do mistrovství světa MotoGP bodovaným 14. místem ve Velké ceně…

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord, pálili Barák i Darida

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord,…

Neponechali nic náhodě. Fotbalisté české reprezentace rozhodli kvalifikační duel proti San Marinu v prvním…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…