Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “La Finale” je skutečně poslední

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Představení posledního vyrobeného exempláře Bugatti Veyron lze označit za konec jedné éry, na níž má ovšem již brzy navázat další, která přinese ještě extrémnější výkony.

Prezident značky Bugatti, Wolfgang Dürheimer, v Ženevě během slavnostního večera koncernu Volkswagen Group ještě před zahájením letošního ženevského autosalonu odhalil poslední vyrobený vůz modelové řady Veyron, který má pořadové číslo 450.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “La Finale” je skutečně posledním zástupcem své modelové řady a ještě než se vydá ke svému majiteli ze Středního východu, tak se představuje na ženevském autosalonu.

Poslední zástupce modelové řady Veyron nepřekvapí žádnými zásadními změnami v technice nebo dalším zvyšováním výkonu, ale zaujme svým exteriérem kombinujícím karbonové povrchové panely v černé a červeném odstínu. Tato kombinace barev totiž odkazuje na první Veyron vyrobený pro zákazníka, u nějž byly použity stejné barvy jen obráceně.

K sympatickým detailům patří tančící slon, jehož autorem je bratr zakladatele automobilky Rembrandt Bugatti, na víčku palivové nádrže a mezi sedadly. V interiéru doplňuje černou a červenou barvu ještě béžová.

Technika posledního Veyronu plně odpovídá provedení Grand Sport Vitesse, což znamená, že je použit čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný osmilitrový motor W16, disponující výkonem 883 kW (1200 k) a točivým momentem 1500 N.m.

Tyto hodnoty Bugatti umožňují na uzavřených tratích uhánět rychlostí až 410 km/h (mimo ně „pouze“ 375 km/h) a akcelerovat z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy.

Wolfgang Dürheimer v souvislosti s představením Veyronu Grand Sport Vitesse “La Finale” potvrdil příchod nástupce s motorem W16, u nějž máme počítat s výrazně vyšším výkonem i maximální rychlostí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)