Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

 
 

Uzavřený Veyron se pomalu loučí. Kupé s pořadovým číslem 300 bylo prodáno zákazníkovi v Evropě.

Neznamená to ale definitivní ukončení výroby, targa Grand Sport bude ještě movitým klientům k dispozici.

Volkswagen koupil práva na značku Bugatti v roce 1998 a krátce poté začal chrlit koncepty.

První vůz se jménem závodníka Pierre Veyrona v názvu, EB 18/4, byl čtvrtý v pořadí. Poprvé se objevil v Tokiu 1999 a poháněl jej uprostřed umístěný unikátní osmnáctiválec (!) do W objemu 6255 cm3 s výkonem 414 kW/6800 min-1 a točivým momentem 650 Nm/4000 min-1. Už tento první exemplář měl pohon všech kol.

Pierre Veyron byl předválečným jezdcem Grand Prix, největšího úspěchu ale dosáhl ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kterou v roce 1939 vyhrál. Partnerem mu tehdy byl Jean-Pierre Wimille a jeli, jak jinak, na Bugatti.

Ale zpět k vývoji supersportu. Ten trval předlouhých šest let. Produkce měla začít už v roce 2003, ale objevily se problémy s chováním vozu při vysokých rychlostech. Před zadní nápravou se nakonec usídlil čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec objemu 7993 cm3 s dodnes šílenými 736 kW (1001 k). Sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší 1250 Nm točivého momentu na obě nápravy a je schopná změnit rychlostní stupeň během 150 milisekund.

Konstrukční základ vozu, který se již stal legendou, tvoří uhlíkový monokok, brzdy jsou karbon-keramické a ze stokilometrové rychlosti dokážou bolid zastavit na vzdálenost 31,4 m během 2,3 s. Pomáhá tomu i zadní výsuvný spoiler. Dne 29. dubna 2005 překonalo jedno z předprodukčních aut poprvé hranici 400 km/h a o půl roku později byl Veyron konečně představen veřejnosti.

Výrobce udával akceleraci z klidu na 100 km/h za 2,5 s a největší rychlost 407 km/h. Té dosahuje i v úvodu zmíněný a stále nabízený Grand Sport s odnímatelnou střechou. Pokud je střecha pryč, jede pouze 360 km/h. Vrcholem nabídky se nakonec stala uzavřená verze Super Sport s výkonem 883 kW (1200 k) a maximem 415 km/h.

Výrobce pochopitelně neuvolnil žádné informace o klientovi, který si poslední kupé objednal. Oficiálně je známo pouze to, že nikdy předtím žádný automobil Bugatti nevlastnil. Svého nového miláčka, ze kterého se zcela jistě stane ceněný sběratelský unikát, se ovšem dočká až na podzim příštího roku. V Molsheimu mu jej musí nejdříve vyrobit.

Jake.auto.cz: Bugatti Veyron - přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub

Podíl nových hypoték, kde úvěry představují maximálně 80…

Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 






 
Pokuty za kamery v autech: Nečernobílý svět

Pokuty za kamery v autech: Nečernobílý svět

Dnes 15:11

Záběry kamer z předního skla auta mohou představovat důležitý důkaz při hledání viníka nehody. Umístění záznamového zařízení ale musí splňovat přísné regule, jinak hrozí sankce. A v cizině jsou mnohdy ještě přísnější.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

VIDEO: Litvínov přejel Kladno 5:2 a slaví záchranu! Jihlava přes výhru sestupuje

VIDEO: Litvínov přejel Kladno 5:2 a slaví záchranu!…

SOUHRN 12. KOLA | Před rokem Jihlava stáhla Karlovy Vary z extraligy do první ligy a dnes si oba týmy role…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…