Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

 
 

Uzavřený Veyron se pomalu loučí. Kupé s pořadovým číslem 300 bylo prodáno zákazníkovi v Evropě.

Neznamená to ale definitivní ukončení výroby, targa Grand Sport bude ještě movitým klientům k dispozici.

Volkswagen koupil práva na značku Bugatti v roce 1998 a krátce poté začal chrlit koncepty.

První vůz se jménem závodníka Pierre Veyrona v názvu, EB 18/4, byl čtvrtý v pořadí. Poprvé se objevil v Tokiu 1999 a poháněl jej uprostřed umístěný unikátní osmnáctiválec (!) do W objemu 6255 cm3 s výkonem 414 kW/6800 min-1 a točivým momentem 650 Nm/4000 min-1. Už tento první exemplář měl pohon všech kol.

Pierre Veyron byl předválečným jezdcem Grand Prix, největšího úspěchu ale dosáhl ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kterou v roce 1939 vyhrál. Partnerem mu tehdy byl Jean-Pierre Wimille a jeli, jak jinak, na Bugatti.

Ale zpět k vývoji supersportu. Ten trval předlouhých šest let. Produkce měla začít už v roce 2003, ale objevily se problémy s chováním vozu při vysokých rychlostech. Před zadní nápravou se nakonec usídlil čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec objemu 7993 cm3 s dodnes šílenými 736 kW (1001 k). Sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší 1250 Nm točivého momentu na obě nápravy a je schopná změnit rychlostní stupeň během 150 milisekund.

Konstrukční základ vozu, který se již stal legendou, tvoří uhlíkový monokok, brzdy jsou karbon-keramické a ze stokilometrové rychlosti dokážou bolid zastavit na vzdálenost 31,4 m během 2,3 s. Pomáhá tomu i zadní výsuvný spoiler. Dne 29. dubna 2005 překonalo jedno z předprodukčních aut poprvé hranici 400 km/h a o půl roku později byl Veyron konečně představen veřejnosti.

Výrobce udával akceleraci z klidu na 100 km/h za 2,5 s a největší rychlost 407 km/h. Té dosahuje i v úvodu zmíněný a stále nabízený Grand Sport s odnímatelnou střechou. Pokud je střecha pryč, jede pouze 360 km/h. Vrcholem nabídky se nakonec stala uzavřená verze Super Sport s výkonem 883 kW (1200 k) a maximem 415 km/h.

Výrobce pochopitelně neuvolnil žádné informace o klientovi, který si poslední kupé objednal. Oficiálně je známo pouze to, že nikdy předtím žádný automobil Bugatti nevlastnil. Svého nového miláčka, ze kterého se zcela jistě stane ceněný sběratelský unikát, se ovšem dočká až na podzim příštího roku. V Molsheimu mu jej musí nejdříve vyrobit.

Jake.auto.cz: Bugatti Veyron - přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron... V kartáčové myčce můžete potkat leccos. Třeba i Bugatti Veyron...

Někteří majitelé svá auta myjí ručně, jiní jezdí do…

Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…