reklama


Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

Bugatti Veyron 16.4: Poslední exemplář kupé zná svého majitele

 
 

Uzavřený Veyron se pomalu loučí. Kupé s pořadovým číslem 300 bylo prodáno zákazníkovi v Evropě.

Neznamená to ale definitivní ukončení výroby, targa Grand Sport bude ještě movitým klientům k dispozici.

Volkswagen koupil práva na značku Bugatti v roce 1998 a krátce poté začal chrlit koncepty.

První vůz se jménem závodníka Pierre Veyrona v názvu, EB 18/4, byl čtvrtý v pořadí. Poprvé se objevil v Tokiu 1999 a poháněl jej uprostřed umístěný unikátní osmnáctiválec (!) do W objemu 6255 cm3 s výkonem 414 kW/6800 min-1 a točivým momentem 650 Nm/4000 min-1. Už tento první exemplář měl pohon všech kol.

Pierre Veyron byl předválečným jezdcem Grand Prix, největšího úspěchu ale dosáhl ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kterou v roce 1939 vyhrál. Partnerem mu tehdy byl Jean-Pierre Wimille a jeli, jak jinak, na Bugatti.

Ale zpět k vývoji supersportu. Ten trval předlouhých šest let. Produkce měla začít už v roce 2003, ale objevily se problémy s chováním vozu při vysokých rychlostech. Před zadní nápravou se nakonec usídlil čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec objemu 7993 cm3 s dodnes šílenými 736 kW (1001 k). Sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší 1250 Nm točivého momentu na obě nápravy a je schopná změnit rychlostní stupeň během 150 milisekund.

Konstrukční základ vozu, který se již stal legendou, tvoří uhlíkový monokok, brzdy jsou karbon-keramické a ze stokilometrové rychlosti dokážou bolid zastavit na vzdálenost 31,4 m během 2,3 s. Pomáhá tomu i zadní výsuvný spoiler. Dne 29. dubna 2005 překonalo jedno z předprodukčních aut poprvé hranici 400 km/h a o půl roku později byl Veyron konečně představen veřejnosti.

Výrobce udával akceleraci z klidu na 100 km/h za 2,5 s a největší rychlost 407 km/h. Té dosahuje i v úvodu zmíněný a stále nabízený Grand Sport s odnímatelnou střechou. Pokud je střecha pryč, jede pouze 360 km/h. Vrcholem nabídky se nakonec stala uzavřená verze Super Sport s výkonem 883 kW (1200 k) a maximem 415 km/h.

Výrobce pochopitelně neuvolnil žádné informace o klientovi, který si poslední kupé objednal. Oficiálně je známo pouze to, že nikdy předtím žádný automobil Bugatti nevlastnil. Svého nového miláčka, ze kterého se zcela jistě stane ceněný sběratelský unikát, se ovšem dočká až na podzim příštího roku. V Molsheimu mu jej musí nejdříve vyrobit.

Jake.auto.cz: Bugatti Veyron - přehled všech článků

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní Podívejte se do strojovny s výkonem 65.000 koní

Nejvyšší výkon kolem 1000 koní představuje špičku mezi…

Bugatti a jeho moderní historie (2. díl) Bugatti a jeho moderní historie (2. díl)

Po neslavném konci Bugatti Automobili S.p.A. v roce 1995…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama