Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick LaCrosse dostane modernizovaný motor 3,6 V6 (223 kW, 358 Nm)

David Bureš
Diskuze (7)
Nejprve bude modernizovaná 3,6 V6 k dispozici jen s pohonem předních kol.

Buick uvádí na trh modernizovaný motor pro pětimetrový sedan LaCrosse. První vozy poháněné 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 223 kW se u amerických zástupců značky objeví během letošního léta.

Motor 3,6 V6 s výkonem 223 kW a maximálním točivým momentem 358 Nm nahradí stávající jednotku o stejném objemu. Oproti ní nabídne vylepšená verze o 17 kW vyšší výkon a o 4 Nm vyšší krouticí moment. Spotřeba paliva však má zůstat totožná, v americkém dálničním cyklu vůz spotřebuje 8,7 l/100 km.

Silnější šestiválec je možné objednat pro LaCrosse modelového roku 2012, zatím však jen s pohonem předních kol. Systém pohonu všech kol se v nabídce objeví později.

Vyšší výkon jednotky z hliníkových slitin byl dosažen díky lehčí hlavě válců s lepším prouděním vzduchu do spalovací komory. Tomu pomohly sací ventily s větším průměrem.

Motor má původní přímé vstřikování paliva, dostal však nové palivové čerpadlo. To je podle Buicku tišší než to předchozí. Díky lehčím materiálům váží vidlicový šestiválec o devět kilogramů méně než jeho předchůdce.

Šestiválec má být alternativou pro mild-hybridní provedení LaCrosse eAssist se čtyřválcem 2,4 SIDI doplněným o pomocný elektromotor na místě alternátoru. Ten k výkonu 136 kW dává v elektromotorickém režimu dodatečných 11 kW, při generátorovém využití je k dispozici 15 kW brzdného výkonu.

Cena obou verzí bude ve vybraných stupních výbavy totožná. LaCrosse eAssist začíná na 30.820 amerických dolarů (zhruba 524.000,- Kč) včetně přepravního poplatku ve výši 860 dolarů.

Mild-hybridní verze má být od modelového roku 2012 standardní verzí, kdy tak nahradí stávající čtyřválec 2,4 SIDI bez elektromotoru.

Buick LaCrosse - Základní technická data
Modelový rok2012201120122011
Motor2,4 eAssist2,4 DOHC3,6 VVT3,6 VVT
Převodovka6A6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]2384238435643564
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]136 (+11)/6700136/6700223/-209/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]233/4900233/4900358/-354/5200
Spotřeba na dálnici [l/100 km]6,37,88,78,7

Základní výbava Buicku LaCrosse modelového roku 2012 se rozroste o dvouzónovou klimatizaci, barevný displej informačního systému, USB přípojku a připojení Bluetooth. Vzhled upraví 17palcová kola z lehkých slitin.

David Bureš
Diskuze (7)
1. 7. 2011 13:12
Re: Vývoj?
Jj, úspory dneska hrajou čím dál větší roli (zvlášť v GM)... Z Chevroletu je dneska globální značka, GMC jsou defakto jenom luxusnější SUVéčka od Chevroletu. Buick je teď hodně spjatej s Oplem. Jenom Cadillac má momentálně celkem svébytný modely.... Otázkou je, jestli je tahle míra globalizace optimální nebo už překročila svojí mez rozdílnosti trhů atd... Jinak díky za to info kolem toho Chevyho. Ohledně automobilový historie nejsem až tak znalej a docela mě ta informace o světovém vozítku překvapila.. :-)
Avatar - Barrichello
1. 7. 2011 08:11
Re: Vývoj?
ono už to bylo dávno celý propojený, stačí si vzpomenou na takovej Cadillac Cimarron, později Catera nebo na světové vozítko Chevy Cheveta a na Saturyn, co byly vlastně taky jen překarosovaný Oply.
30. 6. 2011 16:59
Re: Vývoj?
Lucerne si už o nástupce pomalu řiká, ale jinak musim souhlasit spíš s Vencatorem...Buick už je v dnešní době propojenej s Oplem víc, než jakákoliv značka z GM (což neni vůbec špatně). Její podvozky, interiéry atd. (dá se říct všechno krom motorů) jsou s Oplem téměř identický. Nj, zkrátka globalizace, globalizace, globalizace... :-)
30. 6. 2011 16:37
Re: Vývoj?
Tak umim cist abych vedel ze to neni regal..... a tvar je taky uplne jinej...
Ale v interieru je pouzitejch dost veci z Opelu :)precejen GM je GM...
Avatar - Barrichello
30. 6. 2011 16:08
Re: Vývoj?
Jenže tohle není Regal. To bylo vyvíjeno v USA pro potřeby amerického a čínského trhu...

Každopádně vylepšený motor, to je pozitivní zpráva...
Ještě nástupce Lucerne to chce...