Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Buick Regal GS Concept: GM sáhlo do koncernového regálu

Diskuze (1)
Buick Regal jako značková varianta Opelu Insignia určena pro čínský trh je znám i z našich stránek. Po jeho uvedení v Číně v roce 2008 se tento model letos dostane i do USA a detroitský autosalon přinese koncept výkonné verze Regal GS.

Buick Regal ve verzi určené pro americký trh nabídne dvě pohonné jednotky – atmosférický čtyřválec 2,4 Ecotec (136 kW) a přeplňovaný 2,0 Turbo Ecotec (164 kW). Oba budou moci Američané objednávat jen s pohonem předních kol, změnu v této praxi přináší předprodukční koncept Regal GS.

Zkratka GS znamená Gran Sport a odkazuje na stejnojmenné kupé Buick ze sedmdesátých let. Regal GS však samozřejmě zůstává, stejně jako výchozí Insignia, u čtyřdveřové karoserie. Pod kapotu zamíří přeplňovaný 2,0 Turbo Ecotec o výkonu 190 kW s točivým momentem 400 Nm. To je o 28 kW, resp. 50 Nm více, než nabízí Opel evropským zákazníkům, v nabídce pro USA ale absentuje 2,8 V6 Turbo Ecotec (191 kW/400 Nm, resp. 239 kW/435 Nm pro OPC) a Regal GS je nepřímou náhradou za něj.

Definitivní specifikace, jako otáčky, ve kterých jsou dosahovány vrcholné parametry motoru, nebo jízdní výkony, GM zatím neuveřejnil. Zrychlení z 0 na 96 km/h má nicméně trvat „méně než 6 sekund“, Buick tedy slibuje akcelerační schopnosti srovnatelné s Insignií OPC.

Přenos momentu na kola zajistí šestistupňová manuální převodovka a adaptivní pohon všech kol se spojkou Haldex a elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Přední kola mají zavěšení se vzpěrou HiPerStrut, která potlačuje přenos hnacího momentu do volantu. K tomu Buick přidává adaptivní tlumiče IDCS s nastavitelnou charakteristikou, tedy v Evropě známý Opel FlexRide. O zastavení vozu se starají brzdy Brembo s vrtanými kotouči a hliníkovými třmeny.

Po vzhledové stránce nám nemusejí Američané nic závidět – Regal GS dostane přední nárazník s pěti nasávacími otvory z Insignie OPC. K tomu Buick má navíc dva odvětrávací otvory po stranách v zadní části kapoty motoru. Sportovní schopnosti i design ve stylu závodních vozů dále podporují kovaná 20palcová kola (také z Insignie OPC), přední sedadla Recaro, sportovní volant a kovové pedály. K designovým specialitám patří i zadní integrované křídlo, dvojité koncovky výfuku a kombinace bílého laku Olympic White se saténově lesklými doplňky.

Diskuze (1)
Avatar - prekladys
8. 1. 2010 09:20
Zkratka GS znamená Gran Sport a odkazuje na stejnojmenné kup
well tuned car... 1965 buick skylark gran sport, od modelu 66 už také ve zkratce GS na zadním blatníku a později i masce... pak 70,71 GSX - hemi killer. na cestě dolů zbylo jen jedno zajímavé zastavení: přeplňovaný GNX, černý jako noc - nejdynamičtější amerika 80. let (vette s téměř dvojnásobným motorem mohla tiše závidět).
zbývá tedy otázka, jak by mělo géesíčko vypadat, aby se svojí atraktivitou odlišilo od odstatní produkce, jako to uměli jeho předchůdci.