Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac DTS končí: Poslední vůz pro Bulgariho sbírku

David Bureš
Diskuze (9)
Z detroitské továrny Hamtramck vyjel poslední Cadillac DTS. Jeho nástupce XTS je zatím v nedohlednu.

Automobilka Cadillac ukončila výrobu více než pětimetrového sedanu DTS. Poslední vyrobený exemplář putuje do sbírky Nicola Bulgariho, italského majitele stejnojmenné šperkařské firmy a fanouška vozů této značky. Vlastník o autě tvrdí, že ho bude pravidelně používat a poslední DTS tak nebude jen muzejním exponátem.

Cadillac DTS se vyráběl od roku 2006, v nabídce se později objevila i jeho prodloužená verze. Sedan poháněl výhradně vidlicový osmiválec Northstar ve dvou výkonových variantách, se 205 kW a 218 kW.

Na základech DTS byla postavena limuzína pro bývalého amerického prezidenta George W. Bushe. Z designu stejného modelu vychází i Obamův Cadillac No.1.

Podle automobilky byl DTS na domácím americkém trhu úspěšnější než jeho konkurenti Mercedes-Benz třídy S, BMW řady 7, Lexus LS430 a Lincoln Town Car.

Sbírka Nicola Bulgariho je umístěna na dvou místech, v Římě a pensylvánském Allentownu. Její součástí jsou mimo jiné všechny modely Cadillac, které se vyráběly během roku 1941, kdy se Bulgari narodil.

Prvním Cadillacem italského podnikatele byl šestnáctiválcový model V16 z roku 1938, který si Bulgari pořídil, když mu bylo 25 let. Daný exemplář už Bulgari nevlastní, jakmile však najde další v perfektním stavu, chce ho podle svých slov koupit.

Základem Bulgariho sbírky jsou Cadillaky ze třicátých a čtyřicátých let. Například limuzína Cadillac Model 7533 z roku 1947 patřila tehdejšímu papeži, Piusovi XII. Bulgari vlastní také vozy značky LaSalle, která byla mezi lety 1927 a 1940 levnější variantou Cadillaců.

Ve sbírce nechybí ani sedan BLS z roku 2007 a o dva roky mladší kombi BLS, klony Saabu 9-3, vyráběné ve Švédsku. Model, který se měl stát klíčem k evropským zákazníkům, skončil obchodním neúspěchem a před dvěma lety se přestal vyrábět.

Bulgari má také Cadillac CTS-V sedan, o němž říká, že patří mezi nejlepší auta na světě, protože je praktický a zároveň výkonný. Italský podnikatel o domácích supersportech tvrdí, že jsou sice hezké, ale nejsou praktické.

Cadillac do budoucna plánuje, že bude opět vyrábět automobil větší než stávající model CTS. Jak by mohl takový vůz vypadat, automobilka naznačila hybridní studií XTS Platinum, představenou na loňské NAIAS. Cadillac XTS má nahradit jak DTS, tak model STS, jehož výroba byla rovněž ukončena tento měsíc.

Nicola Bulgari je majitel stejnojmenné sítě šperkařství, kterou založil jeho dědeček roku 1884 v Římě. Síť Bulgari čítá 293 obchodů po celém světě, které se zabývají prodejem šperků, hodinek, parfémů a dalších módních doplňků.

David Bureš
Diskuze (9)
1. 6. 2011 11:52
Re: poslední amerika
Právě tu Victorii počítám. Je mi úplně jedno kam to jde. Jde mi o auto jako celek, proto ta Victorie tyto požadavky splňuje daleko víc jak 300C nebo Charger. Když do toho dlouhý roky nic neinvestovaly, tím se to potvrzuje.
S tebou zmiňovanejma autama máš částečně pravu. Ale jen částečně, už to je hold moderna.
Avatar - Barrichello
1. 6. 2011 11:40
Re: poslední amerika
No CrownVicotira není pro běžné zákazníky, tu bych nepočítal, Mercury skončilo a tak posledním zástupcem je Lincoln TownCar, ten končí letos.

Pak už bude klasickým zástupcem amerických sedanů prakticky jen Chrysler 300C a Dodge Charger.
V8 OHV
pohon zadních kol
5 metrů
no převodovky 5tistupnové od MB a podvozek částečně taky, i když už výrazně upraven

Ale pořád to splnuje charakteristiku klasického amerického křižníku dálnic.
A díky výkonům motoru, podovozku a výbavě mnohem víc než forodvy, no řekněme dosluhující vykopávky....
Do kterých Ford během 15ti let skoro nic nenivestoval.
31. 5. 2011 10:41
poslední amerika
Poslední amerika se přestane vyrábět na začátku září tohoto roku. Jedna se o Ford Crown Victoria, který zatím vyjíždí hlavně jako policejní tzv. interceptor a možná i nějaké ty fleetové vozidla. Pro veřejnost byl do poslední chvíle určen jeho derivát Mercury Grand Marquez. Avšak poslední kus vylezl 4.ledna 2011. 3. nejdražší verze této platformy je Lincoln Town Car, ale u toho nevím jaká je situace.
Toto auto se dá považovat jako poslední amerika. Náhon na zadní tuhou nápravu, řazení pod volantem, 4 kvalt automat, absence středového panelu, takže dopředu se vlezou 3 osoby. A v neposlední řadě motor s objemem 4,6 V8 a výkonem "pouhých" 224k. Zde zmiňovanej Northstar je jeho silnější varianta.
Konec amerik se dá rozdělit na dvě etapy. 1. etapa je konec výroby velkých sedanů u koncernu GM, resp. platforma B-body v roce 1996. Mezi ně pařil např: Chevrolet Caprice nebo Buick Roadmaster. A druhá etapa bude právě teď v září, kdy definitivně skončí výroba platformy Ford Crown Victoria. Dnešní americké sedany by se z velké části daly charakterizovat jak větší evropy. Jedinou image amerik si udržely akorád pickupy, od třídy 1500 a vejš, a sportovní vozy, např: Mustang.
Avatar - Barrichello
31. 5. 2011 09:48
Re: The Beast
Co je klasický interiér ameriky je hodně diskutabilní téma, s těmi motory, převodovkou a exteriérem máš pravdu, ted jde jen o to, zda to není na klasickou ameriku trochu málo...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
30. 5. 2011 22:04
Re: The Beast
Nějak ale nechápu, proč je kolem tohoto modelu na auto.cz tolik povyku. Tohle je už druhá zpráva o konci jeho života. Jasně, je úkolem tohoto webu poskytovat informace z dění kolem aut, ale tenhle DTS se v Evropě neprodával a je tímto pro Evropu bezvýznamný. Kdyby se měly oznamovat všechny konce automoilů z celého světa, tak by v tom byl asi pěkný guláš. Ale tohle není výtka, jen se nad tím pozastavuji. Rozhodně lepší nějaká informace, než žádná.