Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

 
 

Cadillac představuje v Detroitu studii luxusního sedanu budoucnosti XTS Platinum. Vydá se proti prestižní limuzínám z Evropy a Japonska?

Jak velí současný vývoj a trend, XTS Platinum je hybrid, který je schopen jet čistě na elektrickou energii, ale pro svůj pohon může používat kombinaci spalovacího a elektrického motoru, nebo také jen zážehový agregát.

Soustavu tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola. Ano, XTS Platinum je čtyřkolka.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control, jehož senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení tlumičů. Vůz má také elektronickou kontrolu stability a trakce. Brzdy jsou na všech čtyřech kolech kotoučové, parkovací brzdu ovládají elektromotory. Rozchod kol vpředu činí 1589 mm, vzadu je pak o 5 mm větší.

Design karoserie nevybočuje ze současných přísných hran, pro Cadillac od začátku 21. století typických. Také svisle orientované přední i zadní světlomety jsou již tradicí. Přední jsou navíc adaptivní, natáčejí se tedy do zatáčky spolu s předními koly. Světelné diody v nich jsou takřka povinností.

Interiér hýří, jak se na tuto značku sluší a patří, neskonalým luxusem, při jeho výrobě se uplatnila hlavně ruční práce a ty nejkvalitnější materiály. Je čalouněn kombinací světlé krémové a hnědé kůže. Středová konzola je pak z ušlechtilého dřeva.

Nechybí ani ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod. Ten se rozsvítí při nastartování, jinak zůstává tmavý. Konstruktéři se navíc snažili minimalizovat počet tlačítek, potřebných k ovládání samotného vozu a jeho palubní elektroniky.

XTS Platinum je luxusní limuzínou, čemuž odpovídají také základní rozměry: délka 5170 mm, šířka 1900 mm a výška 1500 mm. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone, které byly speciálně vyvinuty pouze pro něj.

Verze Platinum se od modelového roku 2010 stávají nejdražšími modely Cadillaců, běžní smrtelníci si je mohou koupit v řadách STS, DTS, jako roadster XLR a SUV Escalade.

XTS Platinum není žádným konceptem daleké budoucnosti, ale jak fotografie napovídají, může být velmi blízko sériové výrobě. Spekuluje se o tom, že se jedná o nástupce velkých řad STS a DTS, ale představitelé General Motors se k tomu zatím oficiálně nevyjádřili.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

 





 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu, oslavy se ještě odkládají

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu,…

Velkou cenu USA formule 1 vyhrál Lewis Hamilton z Mercedesu a tři závody před koncem mistrovství světa vede před…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…