reklama


Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

 
 

Cadillac představuje v Detroitu studii luxusního sedanu budoucnosti XTS Platinum. Vydá se proti prestižní limuzínám z Evropy a Japonska?

Jak velí současný vývoj a trend, XTS Platinum je hybrid, který je schopen jet čistě na elektrickou energii, ale pro svůj pohon může používat kombinaci spalovacího a elektrického motoru, nebo také jen zážehový agregát.

Soustavu tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola. Ano, XTS Platinum je čtyřkolka.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control, jehož senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení tlumičů. Vůz má také elektronickou kontrolu stability a trakce. Brzdy jsou na všech čtyřech kolech kotoučové, parkovací brzdu ovládají elektromotory. Rozchod kol vpředu činí 1589 mm, vzadu je pak o 5 mm větší.

Design karoserie nevybočuje ze současných přísných hran, pro Cadillac od začátku 21. století typických. Také svisle orientované přední i zadní světlomety jsou již tradicí. Přední jsou navíc adaptivní, natáčejí se tedy do zatáčky spolu s předními koly. Světelné diody v nich jsou takřka povinností.

Interiér hýří, jak se na tuto značku sluší a patří, neskonalým luxusem, při jeho výrobě se uplatnila hlavně ruční práce a ty nejkvalitnější materiály. Je čalouněn kombinací světlé krémové a hnědé kůže. Středová konzola je pak z ušlechtilého dřeva.

Nechybí ani ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod. Ten se rozsvítí při nastartování, jinak zůstává tmavý. Konstruktéři se navíc snažili minimalizovat počet tlačítek, potřebných k ovládání samotného vozu a jeho palubní elektroniky.

XTS Platinum je luxusní limuzínou, čemuž odpovídají také základní rozměry: délka 5170 mm, šířka 1900 mm a výška 1500 mm. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone, které byly speciálně vyvinuty pouze pro něj.

Verze Platinum se od modelového roku 2010 stávají nejdražšími modely Cadillaců, běžní smrtelníci si je mohou koupit v řadách STS, DTS, jako roadster XLR a SUV Escalade.

XTS Platinum není žádným konceptem daleké budoucnosti, ale jak fotografie napovídají, může být velmi blízko sériové výrobě. Spekuluje se o tom, že se jedná o nástupce velkých řad STS a DTS, ale představitelé General Motors se k tomu zatím oficiálně nevyjádřili.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdalo snahu o…

Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama