Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

 
 

Cadillac představuje v Detroitu studii luxusního sedanu budoucnosti XTS Platinum. Vydá se proti prestižní limuzínám z Evropy a Japonska?

Jak velí současný vývoj a trend, XTS Platinum je hybrid, který je schopen jet čistě na elektrickou energii, ale pro svůj pohon může používat kombinaci spalovacího a elektrického motoru, nebo také jen zážehový agregát.

Soustavu tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola. Ano, XTS Platinum je čtyřkolka.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control, jehož senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení tlumičů. Vůz má také elektronickou kontrolu stability a trakce. Brzdy jsou na všech čtyřech kolech kotoučové, parkovací brzdu ovládají elektromotory. Rozchod kol vpředu činí 1589 mm, vzadu je pak o 5 mm větší.

Design karoserie nevybočuje ze současných přísných hran, pro Cadillac od začátku 21. století typických. Také svisle orientované přední i zadní světlomety jsou již tradicí. Přední jsou navíc adaptivní, natáčejí se tedy do zatáčky spolu s předními koly. Světelné diody v nich jsou takřka povinností.

Interiér hýří, jak se na tuto značku sluší a patří, neskonalým luxusem, při jeho výrobě se uplatnila hlavně ruční práce a ty nejkvalitnější materiály. Je čalouněn kombinací světlé krémové a hnědé kůže. Středová konzola je pak z ušlechtilého dřeva.

Nechybí ani ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod. Ten se rozsvítí při nastartování, jinak zůstává tmavý. Konstruktéři se navíc snažili minimalizovat počet tlačítek, potřebných k ovládání samotného vozu a jeho palubní elektroniky.

XTS Platinum je luxusní limuzínou, čemuž odpovídají také základní rozměry: délka 5170 mm, šířka 1900 mm a výška 1500 mm. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone, které byly speciálně vyvinuty pouze pro něj.

Verze Platinum se od modelového roku 2010 stávají nejdražšími modely Cadillaců, běžní smrtelníci si je mohou koupit v řadách STS, DTS, jako roadster XLR a SUV Escalade.

XTS Platinum není žádným konceptem daleké budoucnosti, ale jak fotografie napovídají, může být velmi blízko sériové výrobě. Spekuluje se o tom, že se jedná o nástupce velkých řad STS a DTS, ale představitelé General Motors se k tomu zatím oficiálně nevyjádřili.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…