Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Cadillac představuje v Detroitu studii luxusního sedanu budoucnosti XTS Platinum. Vydá se proti prestižní limuzínám z Evropy a Japonska?

Jak velí současný vývoj a trend, XTS Platinum je hybrid, který je schopen jet čistě na elektrickou energii, ale pro svůj pohon může používat kombinaci spalovacího a elektrického motoru, nebo také jen zážehový agregát.

Soustavu tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola. Ano, XTS Platinum je čtyřkolka.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control, jehož senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení tlumičů. Vůz má také elektronickou kontrolu stability a trakce. Brzdy jsou na všech čtyřech kolech kotoučové, parkovací brzdu ovládají elektromotory. Rozchod kol vpředu činí 1589 mm, vzadu je pak o 5 mm větší.

Design karoserie nevybočuje ze současných přísných hran, pro Cadillac od začátku 21. století typických. Také svisle orientované přední i zadní světlomety jsou již tradicí. Přední jsou navíc adaptivní, natáčejí se tedy do zatáčky spolu s předními koly. Světelné diody v nich jsou takřka povinností.

Interiér hýří, jak se na tuto značku sluší a patří, neskonalým luxusem, při jeho výrobě se uplatnila hlavně ruční práce a ty nejkvalitnější materiály. Je čalouněn kombinací světlé krémové a hnědé kůže. Středová konzola je pak z ušlechtilého dřeva.

Nechybí ani ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod. Ten se rozsvítí při nastartování, jinak zůstává tmavý. Konstruktéři se navíc snažili minimalizovat počet tlačítek, potřebných k ovládání samotného vozu a jeho palubní elektroniky.

XTS Platinum je luxusní limuzínou, čemuž odpovídají také základní rozměry: délka 5170 mm, šířka 1900 mm a výška 1500 mm. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone, které byly speciálně vyvinuty pouze pro něj.

Verze Platinum se od modelového roku 2010 stávají nejdražšími modely Cadillaců, běžní smrtelníci si je mohou koupit v řadách STS, DTS, jako roadster XLR a SUV Escalade.

XTS Platinum není žádným konceptem daleké budoucnosti, ale jak fotografie napovídají, může být velmi blízko sériové výrobě. Spekuluje se o tom, že se jedná o nástupce velkých řad STS a DTS, ale představitelé General Motors se k tomu zatím oficiálně nevyjádřili.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Avatar - Balkan
14. 1. 2010 03:08
Re: No dlouhy je dost
Ahojte,s om to zas ja, na facebooku som sa pytal a zhodou okolnosti som dostal odpoved priamo od Cadillac-u tak ako tu podaktory vraveli, je to model 2013, teda asi najskor v 2012 alebo koncom 2011 sa zacne vyrabat. Ziadne oficialne platformy nie su, cize ak niekto nesie priamo s pravitkom v Detroite merat, nevie kolko je presne razvor, a aj tie rozmery sa odhaduju, zadny previs trocha pripomina Buick, a hoci minimlane, veci sa mozu este zmenit v seriovom modely(dufam ze len a len k lepsiemu). Takze je mozne ze Klaudius je blizsie pravde ako samotny clanok
13. 1. 2010 21:43
Re: No dlouhy je dost
Koukni sem, nenech se splést obrázkem [odkaz]
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 20:24
Re: Americke auta nejak extra nemusim...
máš na mysli fotky interiéru XTS-ka alebo Camara? Pretože v prípade Camara nemám problémy ani s interiérom vzhľadom na "grázelský" výraz auta. Osobne sa mi páči Granturismo od Maserati, ale to je cenovo niekde úplne inde ako Camaro, no Európa je Európa.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 20:20
Re: No dlouhy je dost
tak si si dal s tým trochu práce :-) hľadal som predtým technické údaje na zahraničných serveroch, ale nikde som na nič nenarazil (možno som len slabo hľadal), všade samá zmienka o detroitskej premiére tohto modelu, ale z parametrov nič.
13. 1. 2010 09:36
Re: Amerika žije
Ale samozřejmě i ty muscle cary které zminil kolega maji podvozky takové že se ti fakt v zatáčce a šedesátce nepoloží na střechu, dokonce jsem to nemyslel tak že amíci neumi dělat auta opak je pravdou ale oni dobře znají svého klienta a tak mu ty podvozky ladí podle jeho tužeb takže americká automobilová konfekce je prostě měka pohodlna.