Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti Lexusu a Mercedesu

 
 

Cadillac představuje v Detroitu studii luxusního sedanu budoucnosti XTS Platinum. Vydá se proti prestižní limuzínám z Evropy a Japonska?

Jak velí současný vývoj a trend, XTS Platinum je hybrid, který je schopen jet čistě na elektrickou energii, ale pro svůj pohon může používat kombinaci spalovacího a elektrického motoru, nebo také jen zážehový agregát.

Soustavu tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola. Ano, XTS Platinum je čtyřkolka.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control, jehož senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení tlumičů. Vůz má také elektronickou kontrolu stability a trakce. Brzdy jsou na všech čtyřech kolech kotoučové, parkovací brzdu ovládají elektromotory. Rozchod kol vpředu činí 1589 mm, vzadu je pak o 5 mm větší.

Design karoserie nevybočuje ze současných přísných hran, pro Cadillac od začátku 21. století typických. Také svisle orientované přední i zadní světlomety jsou již tradicí. Přední jsou navíc adaptivní, natáčejí se tedy do zatáčky spolu s předními koly. Světelné diody v nich jsou takřka povinností.

Interiér hýří, jak se na tuto značku sluší a patří, neskonalým luxusem, při jeho výrobě se uplatnila hlavně ruční práce a ty nejkvalitnější materiály. Je čalouněn kombinací světlé krémové a hnědé kůže. Středová konzola je pak z ušlechtilého dřeva.

Nechybí ani ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod. Ten se rozsvítí při nastartování, jinak zůstává tmavý. Konstruktéři se navíc snažili minimalizovat počet tlačítek, potřebných k ovládání samotného vozu a jeho palubní elektroniky.

XTS Platinum je luxusní limuzínou, čemuž odpovídají také základní rozměry: délka 5170 mm, šířka 1900 mm a výška 1500 mm. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone, které byly speciálně vyvinuty pouze pro něj.

Verze Platinum se od modelového roku 2010 stávají nejdražšími modely Cadillaců, běžní smrtelníci si je mohou koupit v řadách STS, DTS, jako roadster XLR a SUV Escalade.

XTS Platinum není žádným konceptem daleké budoucnosti, ale jak fotografie napovídají, může být velmi blízko sériové výrobě. Spekuluje se o tom, že se jedná o nástupce velkých řad STS a DTS, ale představitelé General Motors se k tomu zatím oficiálně nevyjádřili.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 

Přidat názorDiskuse: Cadillac XTS Platinum: S hybridem proti…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…