Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac STS: facelift pro modelový rok 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Nejluxusnější značka koncernu General Motors se po modelu CTS pustila do modernizace typu STS, který je na severoamerickém trhu druhým největším a na evropském trhu největším sedanem v nabídce značky.

Na letošním ženevském autosalonu se představil Cadillac CTS s novou přídí, kterou nyní dostane i větší model STS, jehož premiéra je naplánována na blížící se autosalon v New Yorku.

Nová maska chladiče je inspirována konceptem Sixteen stejně jako výstupy vzduchu na předních blatnících, které má například i Escalade.

Modernizován byl také interiér, v němž je použit nový volant a přepracované dřevěné obložení. Novinkou je head-up displej dostupný i pro modely s šestiválcovým motorem.

Cadillac STS je prvním modelem v nabídce koncernu General Motors, který dostane nový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l vybavený přímým vstřikováním paliva. Nový motor má poskytovat výkon 222 kW (298 k) a točivý moment 371 Nm, zatímco současný šestiválec o stejném objemu podával výkon 189 kW (257 k) a točivý moment 342 Nm.

Poprvé také bude použita šestistupňová převodovka Hydra-Matic 6L50 ve spojení s šestiválcovým motorem. Cadillac STS s motorem V6 bude možné objednat nejen s poháněnou zadní nápravou, ale také s pohonem všech kol, stejně jako osmiválcové modely, jejichž motory se nemění.

Kombinace šestistupňové automatické převodovky s šestiválcovým motorem má snížit emise aromatických uhlovodíků při studeném startu o 25 % a spotřebu paliva o 15 %.

Na přání bude pro všechny modely STS, tedy s pohonem zadních i všech kol, nabízen upravený sportovní podvozek společně s osmnáctipalcovými chromovanými disky kol obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 255/45 R18.

O bezpečné zastavení se postarají ventilované kotoučové brzdy Brembo s čtyřpístkovými brzdiči, které mají vpředu 355 mm a vzadu jsou neobvykle větší o průměru 365 mm.

K dealerům by měl modernizovaný Cadillac STS dorazit v polovině léta.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)