Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac v Ženevě 2010

Cadillac chystá obnovený vstup na evropské trhy. Po půlroční přestávce, kdy se byla značka nucena z Evropy stáhnout kvůli finančním potížím mateřského koncernu GM i nezávislého evropského dovozce, zahajuje svoji činnost nová divize Cadillac Europe.

Oficiálně se představuje právě na ženevském autosalonu, kde prezentuje sedm modelů. Dva z nich (CTS Sport Sedan a CTS-V) se již v Evropě prodávají, zbývajících pět je pro evropské zákazníky novinkou. Ty tam jsou časy malého modelu BLS, Cadillac naopak vsadí na kombi CTS Sport Wagon, velké SUV Escalade Hybrid (oba měly výstavní evropskou premiéru již před dvěma lety) ale hlavně největší novinky zpoza oceánu: CTS Coupe, CTS-V Coupe a crossover SRX.

CTS Coupe

Posledním kupé značky Cadillac byl model Eldorado vyráběný do roku 2002, který měl navíc pohon předních kol. Nové CTS Coupe proto představuje mezi dvoudveřovými Cadillacy zásadní odklon od dosavadních tradic. Ostatně stejně jako tomu bylo při příchodu sedanu CTS.

Modelová řada CTS se s verzí kupé rozrůstá na tři karosářské varianty. Od původního konceptu z roku 2008 se sériová podoba CTS Coupe příliš neodlišuje. Do Evropy přichází jen dva měsíce po světové premiéře na autosalonu v Detroitu. V Americe se začne prodávat na jaře, starý kontinent se ale příliš nezpozdí – zahájení prodeje je plánováno na podzim 2010.

Kupé stojí na stejném rozvoru jako sedan, je ale o 51 mm kratší a o 51 mm nižší. Karoserie je typu hardtop, postrádá B sloupek. Design exteriéru dále zaujme skloněnými sloupky střechy, téměř rovným zadním oknem nebo zadním spoilerem integrovaným do třetího brzdového světla. Zajímavou inovací je dotykové otevírání dveří, které eliminuje nutnost konvenčních klik. Navzdory současným trendům nevznikla většina tvarů CTS Coupe na počítači, ale ručním modelováním ve studiu.

Jak se na atraktivně tvarované kupé sluší, dostane CTS Coupe výkonný základní motor s několika možnostmi přenosu hnací síly na vozovku. Agregát 3,6 DI V6 dosahuje výkonu 227 kW (309 k), standardně ke spojen se šestistupňovou manuální převodovkou Aisin a samosvorným diferenciálem. Za příplatek bude šestistupňový automat Hydra-Matic 6L50 s možností řazení na volantu a také pohon všech kol.

Výbava zahrnuje například adaptivní světlomety, parkovací kameru, 40GB harddisk, audiosystém Bose 5.1 nebo sedadla Recaro, dosud nabízená jen pro CTS-V.

CTS-V

Supervýkonný sedan CTS-V sice není na evropských autosalonech naprostou novinkou, loňské přerušení prodeje Cadillaců v Evropě ale jeho příchod do showroom oddálilo. Pod kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný motor 6,2 V8 o výkonu 415 kW (564 k) s maximem točivého momentu 747 Nm při 3800 min-1. Vyzyvatel BMW M5, Jaguaru XFR nebo Mercedesu E 63 AMG disponuje šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou, adaptivními magnetickými tlumiči nebo také sedadly Recaro.

Prodej bude zahájen okamžitě po skončení ženevského autosalonu. Na konci roku 2010 se k sedanu CTS-V připojí také dvoudveřové CTS-V Coupe.

SRX

Nová generace Cadillacu SRX sází na menší rozměry i úspornější motory. Přichází s karoserií dlouhou 4833 mm, širokou 1910 mm a vysokou 1668 mm. Rozvor náprav je 2807 mm, rozchod kol má vpředu 1626 mm a vzadu 1620 mm.

Na evropské trhy dorazí Cadillac SRX v modelovém roce 2010 a nabídka bude zahrnovat jedinou motorizaci, kterou bude zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 198 kW (269 k) a jedná se o menší verzi motoru 3,6 DI V6 z modelu CTS. Hnací moment je přenášen na všechna kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky 6T70 Hydra-Matic. Na zadní nápravě se nachází elektronicky řízený zadní diferenciál eLSD, který umožňuje přenést až 100 % momentu na kolo s nejlepší trakcí.

Cadillac očekává, že nový SRX zaujme evropské zákazníky svým designem, jízdními výkony, provedením pětimístného interiéru a výbavou, která má obsahovat například výsuvný displej navigace s 3D grafikou, natáčecí světlomety, integrovaný harddisk audio systému nebo dvojici obrazovek pro cestující na zadních sedadlech. Zákazníky může oslovit také schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 2000 kg.