Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další luxusní Cadillac míří Evropy. SUV Lyriq ani není zbytečně drahé

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Koncern GM se pomalu vrací do Evropy, kterou víceméně opustil prodejem značky Opel.

Koncern General Motors sice patří mezi hlavní automobilové výrobce na americkém trhu, z Evropy se ale víceméně stáhl po roce 2017, kdy prodal značky Opel a Vauxhall koncernu PSA. Na vybraných trzích pak sice GM prodává pár modelů vybraných značek, jde však spíš jen o okrajovou záležitost.

To platí i pro značku Cadillac, která sice v Evropě prodává crossover XT4, v minulosti se však nikdy nedokázala prosadit v segmentu prémiových automobilů, kde zákazníci dlouhodobě preferují spíše domácí automobilky, jako například BMW či Mercedes-Benz. Nyní se však Cadillac zřejmě pokusí o návrat, nově napájený z baterií.

Video se připravuje ...

Společnost GM se totiž pochlubila, že čistě elektrické prémiové SUV Cadillac Lyriq je nově možné objednávat ve Švýcarsku, přičemž v následujících letech by značka měla vstoupit i na další evropské trhy. Krok je přitom celkem překvapivý, neboť výroba modelu dlouho vázla, což se podepsalo na rušení objednávek a nízkých prodejích.

Do Evropy přitom Lyriq přichází s celkem zajímavou nabídkou. Cena velkého SUV na platformě Ultium Battery sice ve Švýcarsku začíná od 82.000 švýcarských franků, což je v přepočtu asi 2.082.100 Kč, elektromobil s dvojicí elektromotorů a baterií o kapacitě 103 kWh ale slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a dojezd až 530 kilometrů na nabití.

Pro srovnání můžeme dodat, že základní BMW iX xDrive40 začíná na švýcarském trhu s cenovkou od 95.900 švýcarských franků, přičemž nabízí menší baterii s kapacitou 76,6 kWh, pomalejší zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a kratší dojezd 407 – 435 km. Kdo ovšem netouží po luxusu Cadillacu a stačí mu menší vůz, může ve Švýcarsku levněji pořídit třeba Teslu Model Y.

Jak dodává web Bloomberg, GM plánuje oslovit evropské zákazníky jak přes webové stránky, tak prémiově pojatými prodejnami, přičemž jedna by měla být ve švýcarském Curychu. Mezi dalšími regiony, do kterých chce značka v budoucnu expandovat, pak nebude chybět Švédsko nebo Francie.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme