reklama


1.12. 2013 Michal Fokt

Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků ze závodních okruhů

 

Americký pony car Chevrolet Camaro Z/28 už není ani zdaleka reprezentantem hrubé síly, GM se chlubí, že je na měm použito nejnovější aerodynamické know-how, získané na závodních okruzích.

Na jaře letošního roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem, vždyť pokořil třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997!

Je tedy zřejmé, že na to sám od sebe atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m, v kombinaci s úsporou 45 kg a keramickými brzdami rozhodně nestačí. Nyní nás GM nechává trochu nahlédnout do zákulisí a ukazuje, že jedním z důvodů, proč je Camaro Z/28 tak dobré, je vypiplaná aerodynamika.

V určitém okamžiku už není pro další zvýšení rychlosti důležité další zvyšování výkonu a ke slovu tak přichází vytváření přítlaku, jenž umožňuje získat větší stabilitu na rovných úsecích i v zatáčkách. Díky aerodynamickým fíglům, které získali inženýři GM v různých závodních sériích a pochopitelně za asistence větrného tunelu se povedlo zajistit modelu Z/28 při rychlosti 240 km/h o 200 kg větší přítlak, než má verze SS, která při této rychlosti už vytváří lehký vztlak.

Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak téměř 114 kg a svou roli, byť nebyla konkrétně specifikována, hraje i "aero closeout panel", jenž nechává vzduchu proudit pod přední kapotou, odkud je nasměrovaný na čelní sklo, namísto toho, aby se tlačil pod motor a zvyšoval vztlak. Svou přesně specifikovanou roli při obtékání vzduchu hraje i po stranách snížená kapota. Menší vztlak na zadní nápravě zajistí na druhém konci auta nové křidélko s vertikální ploškou "wickerbill" na odtrhové hraně.

Tím to ale nekončí. Camaro Z/28 má deflektory před předními koly, aerodynamicky optimalizované nástavce blatníků, zakrytovaný spodek auta s výdechy pro odvod horka od výfuku a část vzduchu, mířícího do přední části, je přiváděno k brzdám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
 

Přidat názorDiskuse: Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Funkční motor V8 z 3D tiskárny Video: Funkční motor V8 z 3D tiskárny

Miniatura vidlicového osmiválce LS3 od Chevroletu,…

Chevrolet Camaro je ještě rychlejší. Přijíždí dvojice sprinterských verzí! Chevrolet Camaro je ještě rychlejší. Přijíždí dvojice sprinterských verzí!

Chevrolet představuje COPO Camaro, které je opět čistě…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun. V Česku jich je nedostatek

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun.…

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) odhalil novou nelegální praktiku, díky které nám V Česku zřejmě chybí…

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu rakve i zpopelněné ostatky!

Opuštěný pohřební ústav nahání hrůzu: Zůstaly tu…

Pohřební ústav ve floridském městě Jacksonville byl otevřen v roce 1856 a fungoval dlouhých 151 let, až do roku…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama