1.12. 2013 Michal Fokt

Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků ze závodních okruhů

 

Americký pony car Chevrolet Camaro Z/28 už není ani zdaleka reprezentantem hrubé síly, GM se chlubí, že je na měm použito nejnovější aerodynamické know-how, získané na závodních okruzích.

Na jaře letošního roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem, vždyť pokořil třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997!

Je tedy zřejmé, že na to sám od sebe atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m, v kombinaci s úsporou 45 kg a keramickými brzdami rozhodně nestačí. Nyní nás GM nechává trochu nahlédnout do zákulisí a ukazuje, že jedním z důvodů, proč je Camaro Z/28 tak dobré, je vypiplaná aerodynamika.

V určitém okamžiku už není pro další zvýšení rychlosti důležité další zvyšování výkonu a ke slovu tak přichází vytváření přítlaku, jenž umožňuje získat větší stabilitu na rovných úsecích i v zatáčkách. Díky aerodynamickým fíglům, které získali inženýři GM v různých závodních sériích a pochopitelně za asistence větrného tunelu se povedlo zajistit modelu Z/28 při rychlosti 240 km/h o 200 kg větší přítlak, než má verze SS, která při této rychlosti už vytváří lehký vztlak.

Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak téměř 114 kg a svou roli, byť nebyla konkrétně specifikována, hraje i "aero closeout panel", jenž nechává vzduchu proudit pod přední kapotou, odkud je nasměrovaný na čelní sklo, namísto toho, aby se tlačil pod motor a zvyšoval vztlak. Svou přesně specifikovanou roli při obtékání vzduchu hraje i po stranách snížená kapota. Menší vztlak na zadní nápravě zajistí na druhém konci auta nové křidélko s vertikální ploškou "wickerbill" na odtrhové hraně.

Tím to ale nekončí. Camaro Z/28 má deflektory před předními koly, aerodynamicky optimalizované nástavce blatníků, zakrytovaný spodek auta s výdechy pro odvod horka od výfuku a část vzduchu, mířícího do přední části, je přiváděno k brzdám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 

Přidat názorDiskuse: Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Chevrolet Camaro Track Concept má být atraktivní univerzál Chevrolet Camaro Track Concept má být atraktivní univerzál

Hvězdou stánku značky Chevrolet v Ženevě se stalo nápadně…

Únor 2017 na Veterán.auto.cz: Darrin, Camaro a Glaserati Únor 2017 na Veterán.auto.cz: Darrin, Camaro a Glaserati

V druhém měsíci letopočtu 2017 jsme na serveru…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…