1.12. 2013 Michal Fokt

Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků ze závodních okruhů

 

Americký pony car Chevrolet Camaro Z/28 už není ani zdaleka reprezentantem hrubé síly, GM se chlubí, že je na měm použito nejnovější aerodynamické know-how, získané na závodních okruzích.

Na jaře letošního roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem, vždyť pokořil třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997!

Je tedy zřejmé, že na to sám od sebe atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m, v kombinaci s úsporou 45 kg a keramickými brzdami rozhodně nestačí. Nyní nás GM nechává trochu nahlédnout do zákulisí a ukazuje, že jedním z důvodů, proč je Camaro Z/28 tak dobré, je vypiplaná aerodynamika.

V určitém okamžiku už není pro další zvýšení rychlosti důležité další zvyšování výkonu a ke slovu tak přichází vytváření přítlaku, jenž umožňuje získat větší stabilitu na rovných úsecích i v zatáčkách. Díky aerodynamickým fíglům, které získali inženýři GM v různých závodních sériích a pochopitelně za asistence větrného tunelu se povedlo zajistit modelu Z/28 při rychlosti 240 km/h o 200 kg větší přítlak, než má verze SS, která při této rychlosti už vytváří lehký vztlak.

Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak téměř 114 kg a svou roli, byť nebyla konkrétně specifikována, hraje i "aero closeout panel", jenž nechává vzduchu proudit pod přední kapotou, odkud je nasměrovaný na čelní sklo, namísto toho, aby se tlačil pod motor a zvyšoval vztlak. Svou přesně specifikovanou roli při obtékání vzduchu hraje i po stranách snížená kapota. Menší vztlak na zadní nápravě zajistí na druhém konci auta nové křidélko s vertikální ploškou "wickerbill" na odtrhové hraně.

Tím to ale nekončí. Camaro Z/28 má deflektory před předními koly, aerodynamicky optimalizované nástavce blatníků, zakrytovaný spodek auta s výdechy pro odvod horka od výfuku a část vzduchu, mířícího do přední části, je přiváděno k brzdám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Chevrolet

 

Přidat názorDiskuse: Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 



Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1 Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1

Chevrolet odhalil podobu svého závodního vozu pro sezónu…

Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější

Chevrolet pro modelový rok 2018 připravil pro vrcholnou…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…