Camaro Z/28 využívá aerodynamických triků ze závodních okruhů
Na jaře letošního roku Camaro prošlo faceliftem, v jehož rámci byla nabídka verzí obohacena o variantu Z/28, což je dosud na okruhy nejvíce orientovaný produkční vůz tohoto jména, jaký kdy Chevrolet postavil. Ostatně svůj potenciál už stačil předvést na Severní smyčce Nürburgringu, kde časem 7:37,47 zanechal velmi dobrý dojem, vždyť pokořil třeba Ferrari 430 Scuderia, Mercedes SLS AMG nebo Porsche 911 Turbo 997!
Je tedy zřejmé, že na to sám od sebe atmosférický sedmilitrový V8 z Corvette Z06, naladěný na výkon 373 kW a točivý moment 637 N.m, v kombinaci s úsporou 45 kg a keramickými brzdami rozhodně nestačí. Nyní nás GM nechává trochu nahlédnout do zákulisí a ukazuje, že jedním z důvodů, proč je Camaro Z/28 tak dobré, je vypiplaná aerodynamika.
V určitém okamžiku už není pro další zvýšení rychlosti důležité další zvyšování výkonu a ke slovu tak přichází vytváření přítlaku, jenž umožňuje získat větší stabilitu na rovných úsecích i v zatáčkách. Díky aerodynamickým fíglům, které získali inženýři GM v různých závodních sériích a pochopitelně za asistence větrného tunelu se povedlo zajistit modelu Z/28 při rychlosti 240 km/h o 200 kg větší přítlak, než má verze SS, která při této rychlosti už vytváří lehký vztlak.
Na přední nápravu díky novému splitteru působí přítlak téměř 114 kg a svou roli, byť nebyla konkrétně specifikována, hraje i "aero closeout panel", jenž nechává vzduchu proudit pod přední kapotou, odkud je nasměrovaný na čelní sklo, namísto toho, aby se tlačil pod motor a zvyšoval vztlak. Svou přesně specifikovanou roli při obtékání vzduchu hraje i po stranách snížená kapota. Menší vztlak na zadní nápravě zajistí na druhém konci auta nové křidélko s vertikální ploškou "wickerbill" na odtrhové hraně.
Tím to ale nekončí. Camaro Z/28 má deflektory před předními koly, aerodynamicky optimalizované nástavce blatníků, zakrytovaný spodek auta s výdechy pro odvod horka od výfuku a část vzduchu, mířícího do přední části, je přiváděno k brzdám.