Celosvětovým prodejům značek za rok 2014 vévodí Toyota

Celosvětovým prodejům značek za rok 2014 vévodí Toyota

Nejúspěšnějším koncernem v odbytu nových aut za uplynulý rok byl Volkswagen před Toyotou. V žebříčku značek si oba sokové svá místa prohodili, vavříny tak putují do Japonska.

Své zákazníky v uplynulém roce našlo po celém světě celkem 86,5 milionu nových vozů, o takřka 3 %, respektive 2,5 mil. kusů více než za celý letopočet 2013. To pochopitelně znamená nový absolutní rekord. Statistiky zveřejnil analytický server Focus2move. Jsou samozřejmě neoficiální, ale dávají alespoň přibližný obraz o tom, kdo kolik prodává a jak se celosvětový trh s novými, v jeho případě osobními i lehkými užitkovými auty aktuálně vyvíjí.

Sebraná data se týkají minimálně 110 nejvýznamnějších zemí světa a pouze prodeje, nikoli produkce. Zajímavý koncernový žebříček jsme zveřejnili zde. Ten značkový, kdy se neberou v úvahu celé skupiny výrobců, je pochopitelně jiný. A změna se odehrála už na čele. Je to logické, zatímco Volkswagen Group vlastní celou armádu značek, Toyota nikoliv (pouze Lexus, Scion a zčásti Daihatsu). Takže je první s 8,3 miliony prodaných aut! Před samotným VW (6,55 mil.) vykazuje navíc obří náskok, přes 1,75 milionu kusů. Ještě navíc ovládá takřka deset procent globálního trhu. Bronzový je modrý ovál, tedy Ford (5,8 milionu). Na prvních třech příčkách máme tedy celkem jasno včetně velkých rozestupů...

Dále už pořadí vypadá napínavěji. Následují totiž Chevrolet (4,79 mil.), který se stahuje z Evropy, jihokorejský Hyundai (4,76 milionu) a dále zástupci Japonska Nissan (4,7 mil.), respektive Honda (4,27 milionu). Osmá je pak Kia s 2,8 miliony přírůstků. Zaznamenala navíc svůj historický rekord, stejně jako výše položení konkurenti: Toyota, VW, Hyundai, Nissan i Honda. Čest starého kontinentu kromě stříbrného Volkswagenu zachraňují v Top 10 Renault a Peugeot, první z nich překročil odbytovou hranici dvou milionů. Zajímavé je srovnání německé „luxusní“ trojky. Mercedes-Benz porazil konkurenci od BMW i Audi. Jak je to možné? Samozřejmě díky lehkým dodávkám, zatímco trojcípá hvězda má v jejich výrobě dlouholetou tradici, její úhlavní bavorští soupeři v tomto segmentu nefigurují.

Patnáctá je první čínská značka Wuling, její malé užitkové vozy a minibusy jsou v Říši středu velmi oblíbené, podíl v ní má mimochodem GM. Do Top 25 se dokonce dostalo i indické Maruti a taktéž čínský Chang'an. Tyto automobilky spojuje jedna věc: kooperace se Suzuki, ať už současná a stálá, nebo v minulosti. Maruti je dokonce dceřinnou společností „samurajského S“, to najdeme mimochodem na šestnáctce (1,65 mil.). Škoda se umístila jako čtyřiadvacátá s 1,03 miliony kusů, jako poslední má sedmiciferný odbyt. Přes milion vozů prodala vůbec poprvé v historii. Kdo by dejme tomu ještě před pěti lety řekl, že jednou bude dýchat na záda Opelu? Ale je to tak! Zajímavá je i pozice Daihatsu, které se orientuje na Asii a zejména kategorii kei cars, působení v Evropě bohužel vzdalo.

Prodeje automobilů ve světě – Pořadí značek za rok 2014
PořadíZnačka1-12/2014 [ks]1-12/2013 [ks]Změna [%]Tržní podíl [%]
1.TOYOTA8 304 8708 203 5981,2%9,7%
2.VOLKSWAGEN6 548 9036 389 5162,5%7,7%
3.FORD5 806 2865 746 5561,0%6,8%
4.CHEVROLET4 793 5385 022 860-4,6%5,6%
5.HYUNDAI4 755 0914 574 6833,9%5,6%
6.NISSAN4 695 1784 497 3474,4%5,5%
7.HONDA4 267 0864 073 9004,7%5,0%
8.KIA2 795 2922 675 1934,5%3,3%
9.RENAULT2 051 4382 081 704-1,5%2,4%
10.PEUGEOT1 863 7411 721 1658,3%2,2%
11.MERCEDES-BENZ1 805 4861 651 1579,3%2,1%
12.FIAT1 801 4351 850 639-2,7%2,1%
13.BMW1 781 5611 661 0107,3%2,1%
14.AUDI1 727 9311 581 1089,3%2,0%
15.WULING1 655 2641 532 7178,0%1,9%
16.SUZUKI1 653 2991 575 8564,9%1,9%
17.MAZDA1 364 8701 287 2056,0%1,6%
18.CITROËN1 284 5231 253 1682,5%1,5%
19.MARUTI1 254 8271 165 1837,7%1,5%
20.CHANG'AN1 150 057946 07721,6%1,3%
21.BUICK1 132 661981 32915,4%1,3%
22.MITSUBISHI1 116 0171 109 9700,5%1,3%
23.OPEL1 072 4211 040 4193,1%1,3%
24.ŠKODA1 030 795935 25710,2%1,2%
25.DAIHATSU901 099851 5135,8%1,1%

Lídři, kteří prodávají ročně miliony osobních i užitkových aut, si samozřejmě nemohou polepšit o desítky procent. Meziročním šplhounem v tomto ohledu je tedy Chang'an s nárůstem o 21,6 %. Druhá pozice jinak celkově jedenadvacátého Buicku (+15,4 %) může leckoho překvapit, ale odbyt divize General Motors táhne čínský trh, ten v Severní Americe mu dávno ustoupil. Bronzová příčka z nejlepší pětadvacítky patří naší Škodě (+10,2 %), ta hlásí zájem klientely větší o 95,5 tisíce vozů než v roce 2013. Dále už jsou dva Němci: Mercedes-Benz i Audi mají shodně o 9,3 % více. Vyšší než osmiprocentní nárůst Peugeotu (z z 1,72 na 1,86 mil.) pak mile překvapí. Kusové pořadí je zcela jiné až na už dvakrát vzpomínaný Chang'an s navýšením o skoro 204 tisíc jednotek ve srovnání s rokem 2013. Nemůže mu konkurovat ani Nissan (+197,8 tis.), Honda se zvedla o 193,2 tisíce, Hyundai má oproti předloňsku 180,4 tisíce přírůstků a Volkswagen takřka 159,4 tis.

Propadáky jsou v celé Top 25 pouhé tři. Chevrolet i přes konečnou „bramborovou“ medaili ztratil celých 229.322 exemplářů (-4,6 %). Fiat prodal místo 1,85 jen 1,8 milionu aut, nezachrání ho ani Latinská Amerika, kde je také „doma“. Pohoršil si tak o 2,7 %. Oproti tomu Renault zaznamenal úbytek pouhých 30.266 kusů (-1,5 %), ale pořád je to méně... I na těchto statistikách je vidět, jak se celý trh se po šocích z let 2008 a 2009 zotavuje. Americká finanční krize z konce minulé dekády ovlivnila celosvětovou ekonomiku, padly dva největší místní koncerny, tedy konkrétně GM a Chrysler. A prodej nových aut přece pořád představuje jeden z globálních ekonomických ukazatelů...

Psali jsme: Je Volkswagen už světovou jedničkou? V prodejích ano

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
Zdroj: Focus2move

Štítky Ford Toyota Volkswagen Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: Celosvětovým prodejům značek za rok 2014…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko

Japonské továrny přišly v 60. letech minulého století s…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…