Je Volkswagen už světovou jedničkou? V prodejích ano!

Je Volkswagen už světovou jedničkou? V prodejích ano!

Volkswagen si dal za cíl předstihnout Toyotu ve výrobě nových aut do roku 2018. Co se odbytu týče, povedlo se mu to už za celý loňský rok.

Statistiky výroby a také prodeje nových aut se liší většinou zdroj od zdroje. Někdo přidává lehké užitkové vozy, jiný se věnuje jen těm osobním. Záleží také na tom, které značky do jednotlivých koncernů kdo zahrnuje. Produkční a odbytová čísla se však liší vždy. Většinou jsou nejrelevantnější cifry, které uvádějí samy automobilky, ty ale pochopitelně za letopočet 2014 nejsou ještě kompletně k dispozici.

Analytický server Focus2move však už zveřejnil předběžná data, a to máme teprve polovinu ledna. Týkají se alespoň 110 nejvýznamnějších trhů světa, nikoli všech zemí. Své zákazníky našlo celkem 86,5 milionu vozů, o takřka 3 %, respektive 2,5 mil. kusů více než v roce 2013. To je pochopitelně nový absolutní rekord.

Světovou jedničkou v prodeji (nikoli tedy produkci) nových osobních i lehkých užitkových automobilů se stal německý Volkswagen! Není už tedy pouze evropskou, patří mu globální koruna. Za uplynulých 12 měsíců prodal celosvětově přesně 9.919.305 vozidel. Týká se to celé skupiny, tedy včetně Škody. Okřídlený šíp se zvedl mimochodem o 10,2 % a dělá určitě šéfům ve Wolfsburgu radost. Audi hlásí +9,3 %, zatímco samotný VW jen +2,4 %. Toyota má na kontě o 100 tisíc jednotek méně než lídr (9.818.609). Oba koncerny sice už oznámily, že se dostaly přes desetimilionovou metu, ale i při započtení těžších nákladních aut... Za poslední tři roky se tržní podíl VW zlepšil z 11,4 na 11,6 %, Toyota si naopak pohoršila o půl procenta, z 12 na 11,5 %.

V aktuálním odbytovém žebříčku následují oba soupeře General Motors (8,01 mil.), aliance Renault-Nissan (7,95 mil.), jihokorejský koncern Hyundai-Kia (7,55 mil.), modrý ovál Fordu (5,91 mil.), Fiat Chrysler Automobiles (4,56 mil.), Honda (4,46 mil.), PSA Peugeot-Citroën (3,15 mil.) a japonské Suzuki s 2,9 miliony přírůstků. To tedy není tak malým výrobcem, jak se na první pohled může zdát, jeho hlavní odbytiště představuje domácí Japonsko a Asie celkově.

Prodeje automobilů ve světě – Pořadí koncernů za rok 2014
PořadíKoncern1-12/2014 [ks]1-12/2013 [ks]Změna [%]Tržní podíl [%]
1.VOLKSWAGEN9 919 3059 447 6245,0%11,5%
2.TOYOTA9 818 6099 594 0982,3%11,4%
3.GENERAL MOTORS8 017 8448 035 587-0,2%9,3%
4.RENAULT-NISSAN7 947 6067 737 3572,7%9,2%
5.HYUNDAI-KIA7 550 3837 249 8764,1%8,7%
6.FORD5 912 5915 841 6041,2%6,8%
7.FCA4 558 0074 310 1145,8%5,3%
8.HONDA4 457 4774 261 9924,6%5,2%
9.PSA3 148 0302 974 1615,8%3,6%
10.SUZUKI2 908 1262 741 0396,1%3,4%
11.BMW2 127 0711 978 8757,5%2,5%
12.SAIC2 081 1201 922 4148,3%2,4%
13.DAIMLER1 916 8771 771 2218,2%2,2%
14.MAZDA1 364 8701 287 2056,0%1,6%
15.CHANG'AN1 332 6531 079 68323,4%1,5%

První desítka zůstala zapovězena BMW, které ovšem porazilo Daimler. Samotné Audi v tomto přehledu samozřejmě chybí... Dvanáctá je nejúspěšnější čínská automobilka SAIC. Nad milion mají ještě Mitsubishi a BAIC, které už se sem nevešly. Procentní šplhouny musíme hledat v závěru žebříčku. Chang'an (v logu společnosti se apostrof nepoužívá) se zlepšil skoro o čtvrtinu! Onen více než čtvrtmilion, konkrétně necelých 253 tisíc přírůstků, však v kusovém pořadí znamená až bronz: Volkswagen vykazuje o skoro 472 tisíc vozů více, přeskočil jej i Hyundai spolu s Kiou (+300,5 tisíce). Jediným propadákem z první patnáctky je General Motors, který prodal naopak o 17,7 tisíce aut méně.

Pryč jsou doby, kdy se GM přetahoval o pozici světového čísla 1 s Fordem, Evropané neměli šanci již od konce 19. století. Jenže v roce 2009 se na tento post díky finanční krizi a řízeným bankrotům GM a Chrysleru vyšvihla poprvé japonská automobilka: Toyota. Dvě z americké Velké trojky musela zachraňovat tamní vláda. Toyota naopak doplatila na přírodní katastrofu v roce 2011, kdy musela dočasně zastavit výrobu a tak se detroitský lídr mohl vrátit alespoň na chvíli do čela. A nyní je největším opět evropský výrobce... Nikoliv poprvé v historii! Přesné statistiky z konce „věku páry“ sice chybějí, ale je všeobecně známo, že do nástupu Oldsmobile vládli Francouzi (Peugeot, Panhard-Levassor a De Dion-Bouton) a německý Benz.

Psali jsme: Volkswagen Group už letos prodal přes 9 milionů aut

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
Zdroj: Focus2move, Changan, Carscoops
 

Přidat názorDiskuse: Je Volkswagen už světovou jedničkou?…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…