Je Volkswagen už světovou jedničkou? V prodejích ano!

Je Volkswagen už světovou jedničkou? V prodejích ano!

Volkswagen si dal za cíl předstihnout Toyotu ve výrobě nových aut do roku 2018. Co se odbytu týče, povedlo se mu to už za celý loňský rok.

Statistiky výroby a také prodeje nových aut se liší většinou zdroj od zdroje. Někdo přidává lehké užitkové vozy, jiný se věnuje jen těm osobním. Záleží také na tom, které značky do jednotlivých koncernů kdo zahrnuje. Produkční a odbytová čísla se však liší vždy. Většinou jsou nejrelevantnější cifry, které uvádějí samy automobilky, ty ale pochopitelně za letopočet 2014 nejsou ještě kompletně k dispozici.

Analytický server Focus2move však už zveřejnil předběžná data, a to máme teprve polovinu ledna. Týkají se alespoň 110 nejvýznamnějších trhů světa, nikoli všech zemí. Své zákazníky našlo celkem 86,5 milionu vozů, o takřka 3 %, respektive 2,5 mil. kusů více než v roce 2013. To je pochopitelně nový absolutní rekord.

Světovou jedničkou v prodeji (nikoli tedy produkci) nových osobních i lehkých užitkových automobilů se stal německý Volkswagen! Není už tedy pouze evropskou, patří mu globální koruna. Za uplynulých 12 měsíců prodal celosvětově přesně 9.919.305 vozidel. Týká se to celé skupiny, tedy včetně Škody. Okřídlený šíp se zvedl mimochodem o 10,2 % a dělá určitě šéfům ve Wolfsburgu radost. Audi hlásí +9,3 %, zatímco samotný VW jen +2,4 %. Toyota má na kontě o 100 tisíc jednotek méně než lídr (9.818.609). Oba koncerny sice už oznámily, že se dostaly přes desetimilionovou metu, ale i při započtení těžších nákladních aut... Za poslední tři roky se tržní podíl VW zlepšil z 11,4 na 11,6 %, Toyota si naopak pohoršila o půl procenta, z 12 na 11,5 %.

V aktuálním odbytovém žebříčku následují oba soupeře General Motors (8,01 mil.), aliance Renault-Nissan (7,95 mil.), jihokorejský koncern Hyundai-Kia (7,55 mil.), modrý ovál Fordu (5,91 mil.), Fiat Chrysler Automobiles (4,56 mil.), Honda (4,46 mil.), PSA Peugeot-Citroën (3,15 mil.) a japonské Suzuki s 2,9 miliony přírůstků. To tedy není tak malým výrobcem, jak se na první pohled může zdát, jeho hlavní odbytiště představuje domácí Japonsko a Asie celkově.

Prodeje automobilů ve světě – Pořadí koncernů za rok 2014
PořadíKoncern1-12/2014 [ks]1-12/2013 [ks]Změna [%]Tržní podíl [%]
1.VOLKSWAGEN9 919 3059 447 6245,0%11,5%
2.TOYOTA9 818 6099 594 0982,3%11,4%
3.GENERAL MOTORS8 017 8448 035 587-0,2%9,3%
4.RENAULT-NISSAN7 947 6067 737 3572,7%9,2%
5.HYUNDAI-KIA7 550 3837 249 8764,1%8,7%
6.FORD5 912 5915 841 6041,2%6,8%
7.FCA4 558 0074 310 1145,8%5,3%
8.HONDA4 457 4774 261 9924,6%5,2%
9.PSA3 148 0302 974 1615,8%3,6%
10.SUZUKI2 908 1262 741 0396,1%3,4%
11.BMW2 127 0711 978 8757,5%2,5%
12.SAIC2 081 1201 922 4148,3%2,4%
13.DAIMLER1 916 8771 771 2218,2%2,2%
14.MAZDA1 364 8701 287 2056,0%1,6%
15.CHANG'AN1 332 6531 079 68323,4%1,5%

První desítka zůstala zapovězena BMW, které ovšem porazilo Daimler. Samotné Audi v tomto přehledu samozřejmě chybí... Dvanáctá je nejúspěšnější čínská automobilka SAIC. Nad milion mají ještě Mitsubishi a BAIC, které už se sem nevešly. Procentní šplhouny musíme hledat v závěru žebříčku. Chang'an (v logu společnosti se apostrof nepoužívá) se zlepšil skoro o čtvrtinu! Onen více než čtvrtmilion, konkrétně necelých 253 tisíc přírůstků, však v kusovém pořadí znamená až bronz: Volkswagen vykazuje o skoro 472 tisíc vozů více, přeskočil jej i Hyundai spolu s Kiou (+300,5 tisíce). Jediným propadákem z první patnáctky je General Motors, který prodal naopak o 17,7 tisíce aut méně.

Pryč jsou doby, kdy se GM přetahoval o pozici světového čísla 1 s Fordem, Evropané neměli šanci již od konce 19. století. Jenže v roce 2009 se na tento post díky finanční krizi a řízeným bankrotům GM a Chrysleru vyšvihla poprvé japonská automobilka: Toyota. Dvě z americké Velké trojky musela zachraňovat tamní vláda. Toyota naopak doplatila na přírodní katastrofu v roce 2011, kdy musela dočasně zastavit výrobu a tak se detroitský lídr mohl vrátit alespoň na chvíli do čela. A nyní je největším opět evropský výrobce... Nikoliv poprvé v historii! Přesné statistiky z konce „věku páry“ sice chybějí, ale je všeobecně známo, že do nástupu Oldsmobile vládli Francouzi (Peugeot, Panhard-Levassor a De Dion-Bouton) a německý Benz.

Psali jsme: Volkswagen Group už letos prodal přes 9 milionů aut

Spolupracujeme s TipCars.com
OPEC se dohodl na prodloužení omezení těžby OPEC se dohodl na prodloužení omezení těžby

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) se rozhodla…

Policie v Manchesteru zasahuje v jedné z ulic Policie v Manchesteru zasahuje v jedné z ulic

Manchesterská policie na twitteru oznámila, že na jedné z…

ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy

Návrh rozpočtu, jak ho připravil bývalý ministr financí…

Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post

Egypt zablokoval 21 webových stránek, včetně té, která…

 
Zdroj: Focus2move, Changan, Carscoops

Štítky Toyota Volkswagen Ekonomika GM

 

Přidat názorDiskuse: Je Volkswagen už světovou jedničkou?…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Dnes 10:51

SUV Karoq prý cílí na trochu jinou klientelu, než dosavadní yeti. A co by jeho majitelé říkali na stylovější variantu s klesající zádí?




Blesk.cz

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Udělal by pro ni snad úplně všechno. Poblázněný Emanuele Ridi (43) nerozmazluje Lucii Hunčárovou (31) jen…

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony, řidič je v kritickém stavu

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony,…

Nehoda pěti nákladních automobilů na prvním kilometru dálnice D1 směrem do centra zastavila veškerou dopravu. Na…

 

iSport.cz

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho se smál kritice

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho…

Tohle si pořádně užili! Fotbalisté Manchesteru United porazili Ajax 2:0 a vyhráli Evropskou ligu. Nadšení byli…

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je sparťan Čermák

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je…

Plzeň je stále v boji o titul, mužstvo se chystá na sobotní ligové finále proti Jihlavě. Klubové kanceláře ve…

 

Reflex.cz

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do Cannes zabít nudu. A nikdo ji nepoznal

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do…

Nebýt médií, která u červených koberců dostávají nápovědu v podobě fotek se jmény hvězd, prošla by Pamela…

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův čtyřkilometrový kolos nepřivítal jediného hosta

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův…

Sklony k megalomanii jsou typické pro takřka všechny diktátory a nacistický vůdce nebyl žádnou výjimkou. Už jen…