Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2018: Další pokles prodejů, dařilo se však Peugeotu

David Bureš
Diskuze (20)
Jestliže celkový počet registrací nových aut na českém trhu v květnu klesl o 4,8 %, Peugeot si v daném měsíci polepšil o bezmála 51 %!

Turbulentní období na českém trhu s novými automobily pokračovalo i v květnu. Minulý měsíc bylo u nás registrováno 25.720 aut, o 4,8 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Pokles registrací má důvod především v tom, že loni v květnu byly registrace rekordní, ještě nikdy nebylo v jediném měsíci registrováno tolik aut, a tak se letos vrátily k normálu. Jenže výsledky z předchozích měsíců a změny od meziročního růstu k poklesu naznačují, že to nemusí být jediný důvod.

Hovoří se o možném nasycení trhu, zdůvodněním může být také fakt, že kvůli kurzu se už prodejcům tolik nevyplatí tzv. reexporty, neboli vývoz vozů krátce po jejich registrování u nás. A aby toho nebylo málo, automobilky kvůli přechodu na nové emisní normy razantně škrtají v nabídce před nástupem inovovaných agregátů, což statistiky může ovlivňovat i v následujících měsících. Už teď, po pěti měsících roku, zůstávají registrace na stejné úrovni jako loni.

Výsledkem květnového pádu prodejů je pokles mnoha značek. Pohoršila si i ta na českém trhu největší, Škoda v květnu evidovala 8.045 registrovaných automobilů, o 11,7 % méně než před rokem. Pátý Ford klesl o 27,4 %, jedenácté BMW o 14,8 % a šestnáctý Nissan dokonce o 31,3 %. A rozhodně nejsou v tomto ohledně jediné z top 20 nejlepších značek na trhu.

Naopak druhý Volkswagen s 2.569 registracemi a mírným meziročním navýšením o 0,6 % zůstává na tom samém co před rokem, zatímco třetí Hyundai si dokonce meziročně pomohl o 10,3 %. Největší skokan z top 10 je však celkově šestý Peugeot, 1.185 registrovaných aut je skok o 50,8 %. Celkově sedmý Renault rostl o 25,5 %, patnácté Suzuki o 53,1 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 5/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda8045-11,731,28
2.Volkswagen2569+0,69,99
3.Hyundai1912+10,37,43
4.Dacia1470-1,35,72
5.Ford1279-27,44,97
6.Peugeot1185+50,84,61
7.Renault1182+25,54,6
8.Kia989+4,43,85
9.Toyota773-4,53,01
10.Citroën710+14,52,76
11.BMW686-14,82,67
12.Mercedes-Benz657-13,32,55
13.Seat625-19,62,43
14.Opel592-14,82,3
15.Suzuki565+53,12,2
16.Nissan390-31,31,52
17.Mazda277-10,41,08
18.Audi275-27,31,07
19.Fiat269-25,51,05
20.Mitsubishi226+5,10,88
-CELKEM25720-4,8-

Pokles registrací je samozřejmě znatelný i na výsledcích jednotlivých modelů. První jako v minulých měsících zůstává Škoda Octavia (před rokem to však byla Fabia), jejíchž 2.425 registrací je však o 9,9 % méně než před rokem. Druhá Fabia si dokonce meziročně pohoršila o 37,1 %, v jejím případě ale hraje roli blížící se facelift auta. Pohoršily si i další Škodovky, Kodiaq o osm procent, Superb o 29,3 %. Naopak Rapid rostl o 59,9 % a Citigo o 34,5 %.

Květnový růst Hyundaie táhla i30, jejíž registrace meziročně povyskočily o 43,1 %, dařilo se i ix20, která si pomohla o 20,8 %. Registrace Peugeotu zase mimo jiné táhla 2008, s meziročním nárůstem o 38,7 %. Renaultu se zase dařilo díky výsledkům Capturu (+78 %) a Cliu (+60,9 %).

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 1-3/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia2425-9,99,43
2.Škoda Fabia1739-37,16,76
3.Škoda Rapid1623+59,96,31
4.Hyundai i30797+43,13,1
5.Škoda Kodiaq655-8,02,55
6.Škoda Superb620-29,32,41
7.Škoda Karoq605-2,35
8.VW Golf547-2,32,13
9.Kia Cee'd434+23,31,69
10.VW Passat427-30,51,66
11.Ford Focus422+14,71,64
12.Dacia Duster419+3,21,63
13.VW Tiguan392+43,11,52
14.Dacia Sandero382-10,31,49
15.Seat Leon353-15,41,37
16.-17.Renault Captur347+78,01,35
16.-17.Škoda Citigo347+34,51,35
18.Hyundai ix20353+20,81,33
19.Renault Clio333+60,91,29
20.Peugeot 2008308+38,71,2

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - woody-alien
6. 6. 2018 19:53
Re: baleno
Co by se s ním dělo ? Baleno je ukázkový příklad minutí terče. Je to malý, je to ošklivý, není to ničím zajímavý a ani to není levný. Tak proč by to kdo kupoval ? Vitara trvale stoupá, S-Cross taky, Ignis je skoro hitovka a i Swift začíná nabírat na otáčkách. No a Celerio s Balenem jsou jasný propadáky. Řekl bych, že se to dalo čekat.
Avatar - Barrichello
6. 6. 2018 16:15
Re: Ruské stroje 5/2018
jo to moderní traktor na velké lány a do těžkých podmínek , prodalo už se jich tu asi 10 celkem.... [odkaz]
6. 6. 2018 16:11
Re: Hyundai
Tak vzhledem ke stylu práce českého importéra této značky mě podobný přístup k zákazníkům (i dealerům) vůbec nepřekvapuje. Tuto značku si v ČR prostě koupí jen naprostý automobilový analfabet... :-O
6. 6. 2018 16:09
Re: Ruské stroje 5/2018
Ten "Kirovec", to je tedy fakt síla. Ještě štěstí, že to není "Stalinec"! >:D
6. 6. 2018 16:02
Re: Peugeot
Tak novému Balenu bych přiznal všelijaké přednosti (prostornost, veleúsporný motor), ale že by to bylo "dobre vyzerajuce auto", tak to ani omylem. Z boku a zezadu to ujde, což o to, ale ta příď je opravdová designová tragédie. Přitom právě pěkný "ksichtík" auto nejvíce prodává... :-O