reklama


Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

 
 

Nová generace malého Avea dorazila i do České Republiky. My jsme vyzkoušeli novou třídveřovou a pětidveřovou verzi.

Nové Aveo přichází na evropské trhy, pětidveřová verze se již prodává a na třídveřovou si počkáme jen do půlky června. My jsme si jej otestovali na silnicích v okolí polské Wroclavi, stejně jako nový šestistupňový automat, který bude nabízen ke všem motorizacím vlajkové lodi Chevroletu, modelu Epica.

Začněme tedy tímto novým automatem. Ten by měl pomoci modelu Epica k lepším prodejním výsledkům, společnost Chevrolet si pro příští rok jako cíl vytyčila prodej přibližně dvanácti tisíc těchto vozů v Evropě. To je asi o polovinu více, než se prodalo v roce minulém.

Automat při klidné jízdě řadí bez problémů, jakmile ale dojde na kickdown, chvíli s výběrem toho správného převodového stupně váhá a někdy se mu „povede“ podřadit tak, že otáčky vylétnou těsně k omezovači a tak posléze musí přeřazovat o stupínek výš. Majitelé Epicy si tento vůz ale asi těžko budou kupovat pro jeho dynamické vlastnosti a tak je vysloveně komfortně nastavený automat dobrou alternativou.

Aveo

Model Aveo (Kalos) je nejlépe prodávajícím se modelem automobilky Chevrolet v Evropě, na celkových prodejích má totiž podíl 28 %. Druhým v pořadí je Lacetti (Nubira) s podílem 21 %.

Největší změnu oproti předchozí generaci zaznamenáme v exteriéru vozidla. Velké vstupní otvory pro vzduch jsou dominantním prvkem přídě vozu, měly by symbolizovat dynamiku celého automobilu. Přepracován je také interiér, kde je podle tiskové zprávy více měkčených plastů než tomu bylo u minulého modelu. Asi jsme s kolegou hledali špatně, žádné jsme totiž nenašli. Interiér je ale velmi dobře slícován, také materiály působí hodnotnějším dojmem. Ovladače i tlačítka jsou na dotyk příjemné a jejich konstrukce je bytelná. Místa nad hlavou je vpředu i vzadu dostatek (posuzováno optikou této třídy), naopak pro kolena by mohlo být místa více.

Jízda po polských tankodromech, které jsou snad žertem pojmenovány jako silnice, vyznívá pro Aveo překvapivě dobře. Je vidět, že konstruktéři měli při stavbě podvozku jakož i celého vozu na paměti to, že hlavním odbytištěm bude střední a východní Evropa a tak jej naladili tak, aby si s rozbitými silnicemi uměl poradit. A to je dobrá zpráva i pro zájemce z českých luhů a hájů. Vůz se příliš nenaklání, řízení i řazení hodnotíme pozitivně, bez větších výhrad.

Přepracovány byly také motory, které mají nyní větší výkon a menší spotřebu paliva. Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (74 kW). Vyzkoušeli jsme ten silnější, stokoňový. Podle papírových předpokladů jsme sice očekávali o něco živější jízdu, i tak lze ale říci, že motor vozu uděluje dostatečnou dynamiku. Na přání se bude dodávat také se čtyřstupňovým automatem.

Představme si ještě výbavy. Základní stupeň BASE nabízí například airbag pouze pro řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání či rádio s přehrávačem CD a MP3 a čtyřmi reproduktory.

Prostřední stupeň LS dále přidává například airbag spolujezdce a dva boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou.

V nejvyšším stupni výbavy LT dále nalezneme kupříkladu klimatizaci, disky kol z lehké slitiny, volant a řadící páku v kůži, všechna okna ovládaná elektricky, přední mlhové světlomety či ovládání audia na volantu (audio se šesti reproduktory).

Za metalízu si zákazník připlatí 8.500,- Kč. Tabulka, umístěná níže platí pro pětidveřový model, ceny modelu třídveřového jsou u všech variant o 10.000,- Kč nižší.

Aveo 5 dv. na českém trhu
Motor1,21,41,4 AT
Zdvihový objem [cm³]120613991399
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]62/600074/640074/6400
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]114/3800131/4200131/4200
Max. rychlost [km/h]170175170
Zrychlení 0 100 km/h [s]12,811,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,4
Cena BASE [Kč]227.900,-247.900,--
Cena LS [Kč]252.900,-259.900,-289.900,-
Cena LT [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi Zamávejte otravným domácím pracem - prádlo vám roztřídí a poskládají droidi

Žhavá novinka pro vykonávání domácích prací —…

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč

Chevrolet Aveo je na českém trhu stále nabízen ve všech…

Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark

Chevrolet zlevnil Aveo sedan ve výbavě Direct na…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to, chce se mi brečet!

Manželka Jiřího Pomeje přiznala krizi: Nezvládám to,…

Konec minulého roku byl u Pomejů pořádně bouřlivý, napětí v jejich vztahu se dalo krájet. Nyní se Andrea musí…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama