Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

 
 

Nová generace malého Avea dorazila i do České Republiky. My jsme vyzkoušeli novou třídveřovou a pětidveřovou verzi.

Nové Aveo přichází na evropské trhy, pětidveřová verze se již prodává a na třídveřovou si počkáme jen do půlky června. My jsme si jej otestovali na silnicích v okolí polské Wroclavi, stejně jako nový šestistupňový automat, který bude nabízen ke všem motorizacím vlajkové lodi Chevroletu, modelu Epica.

Začněme tedy tímto novým automatem. Ten by měl pomoci modelu Epica k lepším prodejním výsledkům, společnost Chevrolet si pro příští rok jako cíl vytyčila prodej přibližně dvanácti tisíc těchto vozů v Evropě. To je asi o polovinu více, než se prodalo v roce minulém.

Automat při klidné jízdě řadí bez problémů, jakmile ale dojde na kickdown, chvíli s výběrem toho správného převodového stupně váhá a někdy se mu „povede“ podřadit tak, že otáčky vylétnou těsně k omezovači a tak posléze musí přeřazovat o stupínek výš. Majitelé Epicy si tento vůz ale asi těžko budou kupovat pro jeho dynamické vlastnosti a tak je vysloveně komfortně nastavený automat dobrou alternativou.

Aveo

Model Aveo (Kalos) je nejlépe prodávajícím se modelem automobilky Chevrolet v Evropě, na celkových prodejích má totiž podíl 28 %. Druhým v pořadí je Lacetti (Nubira) s podílem 21 %.

Největší změnu oproti předchozí generaci zaznamenáme v exteriéru vozidla. Velké vstupní otvory pro vzduch jsou dominantním prvkem přídě vozu, měly by symbolizovat dynamiku celého automobilu. Přepracován je také interiér, kde je podle tiskové zprávy více měkčených plastů než tomu bylo u minulého modelu. Asi jsme s kolegou hledali špatně, žádné jsme totiž nenašli. Interiér je ale velmi dobře slícován, také materiály působí hodnotnějším dojmem. Ovladače i tlačítka jsou na dotyk příjemné a jejich konstrukce je bytelná. Místa nad hlavou je vpředu i vzadu dostatek (posuzováno optikou této třídy), naopak pro kolena by mohlo být místa více.

Jízda po polských tankodromech, které jsou snad žertem pojmenovány jako silnice, vyznívá pro Aveo překvapivě dobře. Je vidět, že konstruktéři měli při stavbě podvozku jakož i celého vozu na paměti to, že hlavním odbytištěm bude střední a východní Evropa a tak jej naladili tak, aby si s rozbitými silnicemi uměl poradit. A to je dobrá zpráva i pro zájemce z českých luhů a hájů. Vůz se příliš nenaklání, řízení i řazení hodnotíme pozitivně, bez větších výhrad.

Přepracovány byly také motory, které mají nyní větší výkon a menší spotřebu paliva. Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (74 kW). Vyzkoušeli jsme ten silnější, stokoňový. Podle papírových předpokladů jsme sice očekávali o něco živější jízdu, i tak lze ale říci, že motor vozu uděluje dostatečnou dynamiku. Na přání se bude dodávat také se čtyřstupňovým automatem.

Představme si ještě výbavy. Základní stupeň BASE nabízí například airbag pouze pro řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání či rádio s přehrávačem CD a MP3 a čtyřmi reproduktory.

Prostřední stupeň LS dále přidává například airbag spolujezdce a dva boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou.

V nejvyšším stupni výbavy LT dále nalezneme kupříkladu klimatizaci, disky kol z lehké slitiny, volant a řadící páku v kůži, všechna okna ovládaná elektricky, přední mlhové světlomety či ovládání audia na volantu (audio se šesti reproduktory).

Za metalízu si zákazník připlatí 8.500,- Kč. Tabulka, umístěná níže platí pro pětidveřový model, ceny modelu třídveřového jsou u všech variant o 10.000,- Kč nižší.

Aveo 5 dv. na českém trhu
Motor1,21,41,4 AT
Zdvihový objem [cm³]120613991399
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]62/600074/640074/6400
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]114/3800131/4200131/4200
Max. rychlost [km/h]170175170
Zrychlení 0 100 km/h [s]12,811,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,4
Cena BASE [Kč]227.900,-247.900,--
Cena LS [Kč]252.900,-259.900,-289.900,-
Cena LT [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč

Chevrolet Aveo je na českém trhu stále nabízen ve všech…

Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark

Chevrolet zlevnil Aveo sedan ve výbavě Direct na…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…