Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

 
 

Nová generace malého Avea dorazila i do České Republiky. My jsme vyzkoušeli novou třídveřovou a pětidveřovou verzi.

Nové Aveo přichází na evropské trhy, pětidveřová verze se již prodává a na třídveřovou si počkáme jen do půlky června. My jsme si jej otestovali na silnicích v okolí polské Wroclavi, stejně jako nový šestistupňový automat, který bude nabízen ke všem motorizacím vlajkové lodi Chevroletu, modelu Epica.

Začněme tedy tímto novým automatem. Ten by měl pomoci modelu Epica k lepším prodejním výsledkům, společnost Chevrolet si pro příští rok jako cíl vytyčila prodej přibližně dvanácti tisíc těchto vozů v Evropě. To je asi o polovinu více, než se prodalo v roce minulém.

Automat při klidné jízdě řadí bez problémů, jakmile ale dojde na kickdown, chvíli s výběrem toho správného převodového stupně váhá a někdy se mu „povede“ podřadit tak, že otáčky vylétnou těsně k omezovači a tak posléze musí přeřazovat o stupínek výš. Majitelé Epicy si tento vůz ale asi těžko budou kupovat pro jeho dynamické vlastnosti a tak je vysloveně komfortně nastavený automat dobrou alternativou.

Aveo

Model Aveo (Kalos) je nejlépe prodávajícím se modelem automobilky Chevrolet v Evropě, na celkových prodejích má totiž podíl 28 %. Druhým v pořadí je Lacetti (Nubira) s podílem 21 %.

Největší změnu oproti předchozí generaci zaznamenáme v exteriéru vozidla. Velké vstupní otvory pro vzduch jsou dominantním prvkem přídě vozu, měly by symbolizovat dynamiku celého automobilu. Přepracován je také interiér, kde je podle tiskové zprávy více měkčených plastů než tomu bylo u minulého modelu. Asi jsme s kolegou hledali špatně, žádné jsme totiž nenašli. Interiér je ale velmi dobře slícován, také materiály působí hodnotnějším dojmem. Ovladače i tlačítka jsou na dotyk příjemné a jejich konstrukce je bytelná. Místa nad hlavou je vpředu i vzadu dostatek (posuzováno optikou této třídy), naopak pro kolena by mohlo být místa více.

Jízda po polských tankodromech, které jsou snad žertem pojmenovány jako silnice, vyznívá pro Aveo překvapivě dobře. Je vidět, že konstruktéři měli při stavbě podvozku jakož i celého vozu na paměti to, že hlavním odbytištěm bude střední a východní Evropa a tak jej naladili tak, aby si s rozbitými silnicemi uměl poradit. A to je dobrá zpráva i pro zájemce z českých luhů a hájů. Vůz se příliš nenaklání, řízení i řazení hodnotíme pozitivně, bez větších výhrad.

Přepracovány byly také motory, které mají nyní větší výkon a menší spotřebu paliva. Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (74 kW). Vyzkoušeli jsme ten silnější, stokoňový. Podle papírových předpokladů jsme sice očekávali o něco živější jízdu, i tak lze ale říci, že motor vozu uděluje dostatečnou dynamiku. Na přání se bude dodávat také se čtyřstupňovým automatem.

Představme si ještě výbavy. Základní stupeň BASE nabízí například airbag pouze pro řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání či rádio s přehrávačem CD a MP3 a čtyřmi reproduktory.

Prostřední stupeň LS dále přidává například airbag spolujezdce a dva boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou.

V nejvyšším stupni výbavy LT dále nalezneme kupříkladu klimatizaci, disky kol z lehké slitiny, volant a řadící páku v kůži, všechna okna ovládaná elektricky, přední mlhové světlomety či ovládání audia na volantu (audio se šesti reproduktory).

Za metalízu si zákazník připlatí 8.500,- Kč. Tabulka, umístěná níže platí pro pětidveřový model, ceny modelu třídveřového jsou u všech variant o 10.000,- Kč nižší.

Aveo 5 dv. na českém trhu
Motor1,21,41,4 AT
Zdvihový objem [cm³]120613991399
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]62/600074/640074/6400
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]114/3800131/4200131/4200
Max. rychlost [km/h]170175170
Zrychlení 0 100 km/h [s]12,811,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,4
Cena BASE [Kč]227.900,-247.900,--
Cena LS [Kč]252.900,-259.900,-289.900,-
Cena LT [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč

Chevrolet Aveo je na českém trhu stále nabízen ve všech…

Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark

Chevrolet zlevnil Aveo sedan ve výbavě Direct na…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…