Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy

 
 

Nová generace malého Avea dorazila i do České Republiky. My jsme vyzkoušeli novou třídveřovou a pětidveřovou verzi.

Nové Aveo přichází na evropské trhy, pětidveřová verze se již prodává a na třídveřovou si počkáme jen do půlky června. My jsme si jej otestovali na silnicích v okolí polské Wroclavi, stejně jako nový šestistupňový automat, který bude nabízen ke všem motorizacím vlajkové lodi Chevroletu, modelu Epica.

Začněme tedy tímto novým automatem. Ten by měl pomoci modelu Epica k lepším prodejním výsledkům, společnost Chevrolet si pro příští rok jako cíl vytyčila prodej přibližně dvanácti tisíc těchto vozů v Evropě. To je asi o polovinu více, než se prodalo v roce minulém.

Automat při klidné jízdě řadí bez problémů, jakmile ale dojde na kickdown, chvíli s výběrem toho správného převodového stupně váhá a někdy se mu „povede“ podřadit tak, že otáčky vylétnou těsně k omezovači a tak posléze musí přeřazovat o stupínek výš. Majitelé Epicy si tento vůz ale asi těžko budou kupovat pro jeho dynamické vlastnosti a tak je vysloveně komfortně nastavený automat dobrou alternativou.

Aveo

Model Aveo (Kalos) je nejlépe prodávajícím se modelem automobilky Chevrolet v Evropě, na celkových prodejích má totiž podíl 28 %. Druhým v pořadí je Lacetti (Nubira) s podílem 21 %.

Největší změnu oproti předchozí generaci zaznamenáme v exteriéru vozidla. Velké vstupní otvory pro vzduch jsou dominantním prvkem přídě vozu, měly by symbolizovat dynamiku celého automobilu. Přepracován je také interiér, kde je podle tiskové zprávy více měkčených plastů než tomu bylo u minulého modelu. Asi jsme s kolegou hledali špatně, žádné jsme totiž nenašli. Interiér je ale velmi dobře slícován, také materiály působí hodnotnějším dojmem. Ovladače i tlačítka jsou na dotyk příjemné a jejich konstrukce je bytelná. Místa nad hlavou je vpředu i vzadu dostatek (posuzováno optikou této třídy), naopak pro kolena by mohlo být místa více.

Jízda po polských tankodromech, které jsou snad žertem pojmenovány jako silnice, vyznívá pro Aveo překvapivě dobře. Je vidět, že konstruktéři měli při stavbě podvozku jakož i celého vozu na paměti to, že hlavním odbytištěm bude střední a východní Evropa a tak jej naladili tak, aby si s rozbitými silnicemi uměl poradit. A to je dobrá zpráva i pro zájemce z českých luhů a hájů. Vůz se příliš nenaklání, řízení i řazení hodnotíme pozitivně, bez větších výhrad.

Přepracovány byly také motory, které mají nyní větší výkon a menší spotřebu paliva. Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů o objemu 1,2 l (62 kW) a 1,4 l (74 kW). Vyzkoušeli jsme ten silnější, stokoňový. Podle papírových předpokladů jsme sice očekávali o něco živější jízdu, i tak lze ale říci, že motor vozu uděluje dostatečnou dynamiku. Na přání se bude dodávat také se čtyřstupňovým automatem.

Představme si ještě výbavy. Základní stupeň BASE nabízí například airbag pouze pro řidiče, elektricky ovládaná okna vpředu, posilovač řízení, centrální zamykání či rádio s přehrávačem CD a MP3 a čtyřmi reproduktory.

Prostřední stupeň LS dále přidává například airbag spolujezdce a dva boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou.

V nejvyšším stupni výbavy LT dále nalezneme kupříkladu klimatizaci, disky kol z lehké slitiny, volant a řadící páku v kůži, všechna okna ovládaná elektricky, přední mlhové světlomety či ovládání audia na volantu (audio se šesti reproduktory).

Za metalízu si zákazník připlatí 8.500,- Kč. Tabulka, umístěná níže platí pro pětidveřový model, ceny modelu třídveřového jsou u všech variant o 10.000,- Kč nižší.

Aveo 5 dv. na českém trhu
Motor1,21,41,4 AT
Zdvihový objem [cm³]120613991399
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]62/600074/640074/6400
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]114/3800131/4200131/4200
Max. rychlost [km/h]170175170
Zrychlení 0 100 km/h [s]12,811,912,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,4
Cena BASE [Kč]227.900,-247.900,--
Cena LS [Kč]252.900,-259.900,-289.900,-
Cena LT [Kč]279.900,-294.900,-324.900,-
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč

Chevrolet Aveo je na českém trhu stále nabízen ve všech…

Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark Chevrolet Aveo Direct za 189.900,-Kč: Čtyřdveřové Aveo levnější než Spark

Chevrolet zlevnil Aveo sedan ve výbavě Direct na…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…