Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Aveo: Čtyřdveřový sedan pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Chevrolet Aveo sedan se v evropské premiéře představí na březnovém autosalonu v Ženevě a stejně jako pětidveřový hatchback bude uveden na trh v letošním roce.

Chevrolet i letos pokračuje ve své modelové ofenzívě. Na podzimní pařížskou premiéru evropského hatchbacku Aveo v Ženevě naváže čtyřdveřový sedan. Ten má podobně jako hatchback své severoamerické dvojče Sonic, jehož představení se odehrálo na lednovém autosalonu v Detroitu.

Sedan s hatchbackem sdílí design karoserie až po B-sloupek a hlavní rozdíly se samozřejmě odehrávají v zadní polovině vozu. Podle tiskových materiálů automobilky má Aveo s výklopnou zadní stěnou zacíleno především na mladší zákazníky a sedan má právě svým designem působit na rodiny.

Při pohledu zepředu nabízí jak Aveo sedan, tak hatchback stejně dynamický vzhled se zdvojenými světlomety a dvojitou maskou chladiče. Výrazná je stoupající linie boků karoserie, která spolu s mírně vyklenutými lemy podběhů kol, rámujících kola o rozměrech od 15 do 17 palců dodává novince atraktivní vzhled.

S délkou 4.399 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.517 mm je nový Chevrolet Aveo delší, širší a vyšší než současný sedan. Spolu s celkovými rozměry karoserie došlo i na prodloužení rozvoru náprav z 2.480 mm na 2.525 mm.

Chevrolet Aveon sedan – porovnání rozměrů
ModelI. GeneraceII. Generacerozdíl
Délka [mm]43104399+89
Šířka [mm]17101735+25
Výška [mm]15051517+12
Rozvor [mm]24802525+45

Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci uvádí tiskové materiály u nového sedanu 502 litrů. U končícího Avea je oficiálně uváděna hodnota 400 litrů.

Interiér sedanu stejně jako u hatchbacku nabídne přístrojový štít, jehož design je inspirován přístroji silničních motocyklů. Prvky na středové konzole mají modré podsvícení. Automobilka vůz vybavila množstvím odkládacích schránek či audiosoustavou s USB, vstupem AUX a Bluetoothem, specifikace výbav se však budou pro jednotlivé trhy lišit.

Standardem budou bezpečnostní prvky, jako například ABS, nebo kontrola stability, elektrický posilovač bude rovněž v základu, jak je to dnes v kategorii malých vozů již běžné.

Podvozek Avea má vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Aveo má těžit z výhod vysoce tuhé struktury karoserie využívající systém integrovaného rámu (body frame integral; BFI), jedné z nejtužších v segmentu malých vozů.

Paleta čtyřválců bude obsahovat jak zážehové, tak i vznětové verze. Benzinové motory se chlubí variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, turbodiesely vstřikováním common-rail.

Zážehové agregáty u sedanu stejně jako u hatchbacku zastupují dvanáctistovky s výkony 52 a 63 kW (70 a 86 k), čtyřválec o objemu 1,4 l se 74 kW (100 k) a nejvýkonnější šestnáctistovka s 85 kW (115 k).

Poprvé se v nabídce pohonných jednotek pro Aveo v obou karosářských verzích objevuje vznětový motor. Turbodiesel s objemem 1,3 l bude k dispozici ve dvou výkonových verzích: 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), obě s funkcí Start/Stop.

Nová Avea budou mít standardně pěti- a šestistupňové manuální převodovky, pro zážehového motory 1,4 a 1,6 l je přichystána také automatická, opět se šesti rychlostními stupni.

Prodej obou karosářských verzí nového Chevroletu Aveo se má na českém trhu rozběhnout v létě 2011. Chevrolet by chtěl s novou generací Avea navázat na prodejní úspěchy sedanu Cruze, který letos doplní pětidveřový hatchback.

Podle tiskových materiálů automobilky je současný sedan Aveo s tržním podílem 12,5 % pátým nejprodávanějším modelem v Evropě v segmentu malých čtyřdveřových vozů. S novým modelem chce Chevrolet svoji pozici výrazně vylepšit.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
9. 2. 2011 09:26
Re: copyright
Ac to nemam ve zvyku... dovolil bych si prisadit, ze z boku to vypada skoro jako S40 :-) asi proto se mi to tak libi ;-)
8. 2. 2011 21:58
Mezi malými sedany to nejhezci co bylo na nasem trhu...
Je videt jak moc se mohou ruznit pohledy na design (a to k tomu stacilo par zdejsich prispevku).
Me design oslovil, bocni profil je uzasny a v kombinaci s temi obrimi koly :yes: Budu si zvykat na zadek, ktery vypada moc americky... a skoda jen tech budiku (jinak je pristrojovka ok) - zde souhlasim se skarohlidy.
Tak ted uz pujde jen o cenu, aby to Chevy neprehnal... on kdyby se vesel Cruze pod 300, taky by se prodaval lepe.
Skoda, ze se tu neprodava POLO sedan... Chevy by mel primeho konkurenta.
Pro me zase pribyl novy vuz o kterem budu uvazovat :-)
8. 2. 2011 20:38
Re: Aveo
Mne sa svojho času páčil Accent - vlastne ho považujem za solídne auto tejto triedy doteraz.
8. 2. 2011 20:33
Re: Aveo
O to ide - o ten rozpor medzi tým, čo ukazujú a tým, čo hovoria. Ak by Aveo propagovali pre mladých dynamických ľudí, ktorí si (možno) i zakladajú alebo práve založili rodinu, tak beriem, niet čo vytknúť. Ale aby som zrovna takýto voz kupoval ako otec rodiny s malými deckami, tak to by som sa rozhliadol, či na trhu nie je niečo vhodnejšie. On si trh sám určí, kam bude Aveo patriť, a zistí jeho skutočné kvality.
Uvidíme ešte, ako to bude jazdiť. Aby v tomto smere nebol sklamaním, nabúchané tvary a v prvej rýchlejšej zákrute ustrelí zadok...
8. 2. 2011 20:28
Re: Aveo
Je až k neuvěření,jak tedy dopadlo toto: AutoDesign Awards 2011.Řekl bych,že rozhodovali oborníci na design.Celkem bych rád četl tvůj názor,když zde vystupuješ jako designer.Nemusí to být zde,ale přímo pod článkem o AutoDesign Awards.