Chevrolet Aveo: Čtyřdveřový sedan pro Evropu
Chevrolet i letos pokračuje ve své modelové ofenzívě. Na podzimní pařížskou premiéru evropského hatchbacku Aveo v Ženevě naváže čtyřdveřový sedan. Ten má podobně jako hatchback své severoamerické dvojče Sonic, jehož představení se odehrálo na lednovém autosalonu v Detroitu.
Sedan s hatchbackem sdílí design karoserie až po B-sloupek a hlavní rozdíly se samozřejmě odehrávají v zadní polovině vozu. Podle tiskových materiálů automobilky má Aveo s výklopnou zadní stěnou zacíleno především na mladší zákazníky a sedan má právě svým designem působit na rodiny.
Při pohledu zepředu nabízí jak Aveo sedan, tak hatchback stejně dynamický vzhled se zdvojenými světlomety a dvojitou maskou chladiče. Výrazná je stoupající linie boků karoserie, která spolu s mírně vyklenutými lemy podběhů kol, rámujících kola o rozměrech od 15 do 17 palců dodává novince atraktivní vzhled.
S délkou 4.399 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.517 mm je nový Chevrolet Aveo delší, širší a vyšší než současný sedan. Spolu s celkovými rozměry karoserie došlo i na prodloužení rozvoru náprav z 2.480 mm na 2.525 mm.
Chevrolet Aveon sedan – porovnání rozměrů | |||
Model | I. Generace | II. Generace | rozdíl |
Délka [mm] | 4310 | 4399 | +89 |
Šířka [mm] | 1710 | 1735 | +25 |
Výška [mm] | 1505 | 1517 | +12 |
Rozvor [mm] | 2480 | 2525 | +45 |
Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci uvádí tiskové materiály u nového sedanu 502 litrů. U končícího Avea je oficiálně uváděna hodnota 400 litrů.
Interiér sedanu stejně jako u hatchbacku nabídne přístrojový štít, jehož design je inspirován přístroji silničních motocyklů. Prvky na středové konzole mají modré podsvícení. Automobilka vůz vybavila množstvím odkládacích schránek či audiosoustavou s USB, vstupem AUX a Bluetoothem, specifikace výbav se však budou pro jednotlivé trhy lišit.
Standardem budou bezpečnostní prvky, jako například ABS, nebo kontrola stability, elektrický posilovač bude rovněž v základu, jak je to dnes v kategorii malých vozů již běžné.
Podvozek Avea má vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Aveo má těžit z výhod vysoce tuhé struktury karoserie využívající systém integrovaného rámu (body frame integral; BFI), jedné z nejtužších v segmentu malých vozů.
Paleta čtyřválců bude obsahovat jak zážehové, tak i vznětové verze. Benzinové motory se chlubí variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, turbodiesely vstřikováním common-rail.
Zážehové agregáty u sedanu stejně jako u hatchbacku zastupují dvanáctistovky s výkony 52 a 63 kW (70 a 86 k), čtyřválec o objemu 1,4 l se 74 kW (100 k) a nejvýkonnější šestnáctistovka s 85 kW (115 k).
Poprvé se v nabídce pohonných jednotek pro Aveo v obou karosářských verzích objevuje vznětový motor. Turbodiesel s objemem 1,3 l bude k dispozici ve dvou výkonových verzích: 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), obě s funkcí Start/Stop.
Nová Avea budou mít standardně pěti- a šestistupňové manuální převodovky, pro zážehového motory 1,4 a 1,6 l je přichystána také automatická, opět se šesti rychlostními stupni.
Prodej obou karosářských verzí nového Chevroletu Aveo se má na českém trhu rozběhnout v létě 2011. Chevrolet by chtěl s novou generací Avea navázat na prodejní úspěchy sedanu Cruze, který letos doplní pětidveřový hatchback.
Podle tiskových materiálů automobilky je současný sedan Aveo s tržním podílem 12,5 % pátým nejprodávanějším modelem v Evropě v segmentu malých čtyřdveřových vozů. S novým modelem chce Chevrolet svoji pozici výrazně vylepšit.