Chevrolet Aveo podrobně: Bude hatchback i sedan
Sedan s hatchbackem sdílí design karoserie až po B-sloupek a hlavní rozdíly se samozřejmě odehrávají v zadní polovině vozu. Podle tiskových materiálů automobilky má Aveo s výklopnou zadní stěnou zacíleno především na mladší zákazníky a sedan má právě svým designem působit na rodiny.
Při pohledu zepředu nabízí jak Aveo sedan, tak hatchback stejně dynamický vzhled se zdvojenými světlomety a dvojitou maskou chladiče. Výrazná je stoupající linie boků karoserie, která spolu s mírně vyklenutými lemy podběhů kol, rámujících kola o rozměrech od 15 do 17 palců dodává novince atraktivní vzhled.
S délkou 4.399 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.517 mm je nový Chevrolet Aveo delší, širší a vyšší než současný sedan. Spolu s celkovými rozměry karoserie došlo i na prodloužení rozvoru náprav z 2.480 mm na 2.525 mm.
Chevrolet Aveo sedan – porovnání rozměrů | |||
Model | I. Generace | II. Generace | rozdíl |
Délka [mm] | 4310 | 4399 | +89 |
Šířka [mm] | 1710 | 1735 | +25 |
Výška [mm] | 1505 | 1517 | +12 |
Rozvor [mm] | 2480 | 2525 | +45 |
Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci uvádí tiskové materiály u nového sedanu 502 litrů. U končícího Avea je oficiálně uváděna hodnota 400 litrů.
Pětidveřový hatchback se liší jen délkou karoserie – ta činí 4039 mm. Nová generace se tak řadí k těm malým hatchbacků, jejichž délka přerostla hranici 4 metrů.
Od relativně konzervativního a umírněně tvarovaného sedanu se hatchback liší agresivně pojatou zádí. Na ní zaujmou především zadní světla – na každé straně dvě kruhové jednotky zasazené do nelakovaného černého plastu – a svislý, ostře zakončený zadní sloupek.
Chevrolet Aveo hatchback – porovnání rozměrů | |||
Model | I. Generace | II. Generace | rozdíl |
Délka [mm] | 3920 | 4039 | +119 |
Šířka [mm] | 1680 | 1735 | +55 |
Výška [mm] | 1505 | 1517 | +12 |
Rozvor [mm] | 2480 | 2525 | +45 |
Interiér sedanu stejně jako u hatchbacku nabídne přístrojový štít, jehož design je inspirován přístroji silničních motocyklů. Prvky na středové konzole mají modré podsvícení. Automobilka vůz vybavila množstvím odkládacích schránek či audiosoustavou s USB, vstupem AUX a Bluetoothem, specifikace výbav se však budou pro jednotlivé trhy lišit.
Standardem budou bezpečnostní prvky, jako například ABS, nebo kontrola stability, elektrický posilovač bude rovněž v základu, jak je to dnes v kategorii malých vozů již běžné.
Podvozek Avea má vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Aveo má těžit z výhod vysoce tuhé struktury karoserie využívající systém integrovaného rámu (body frame integral; BFI), jedné z nejtužších v segmentu malých vozů.
Základem bude čtyřválcový motor 1,2 o výkonu 51 kW, který se stane prakticky přímým konkurentem Škody Fabie HTP. Silnější varianta téhož agregátu poskytuje 63 kW, bude existovat i v úspornějším provedení ECO s prodlouženým stálým převodem.
Středem je motor 1,4 16V se 74 kW. Motor se zesíleným litinovým rámem je také nejsnazší cestou k automatické převodovce – Aveo jako první z menších Chevroletů dostane šestistupňové samočinné ústrojí.
Vrchol nabídky obstará 1,6 16V, který dává 85 kW. I on nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.
Všechny agregáty jsou evropským zákazníkům již dobře známé – dodávají se totiž do aktuální generace Opelu Corsa, resp. do větší Astry (1,6 16V).
Později se přidá malý turbodiesel o objemu 1,3 litru. Na výběr budou varianty s výkonem 55 a 70 kW.
Chevrolet Aveo - technická data | |||||
Motor | 1,2 l | 1,2 l | 1,2 l ECO | 1,4 l | 1,6 l |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (6A) | 5M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1229 | 1229 | 1229 | 1398 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 51/5600 | 63/5600 | 63/5600 | 74/6000 | 85/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 115/4000 | 115/4000 | 115/4000 | 130/4000 | 155/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 162 | 171 | 183 | 177 (175) | 189 (186) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,3 | 13,4 | 13,6 | 12,1 (13,1) | 11,3 (11,7) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,5 | 5,1 | 5,9 (6,8) | 6,6 (7,2) |
Aveo se na českém trhu začne prodávat koncem léta.