Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Aveo podrobně: Bude hatchback i sedan

Diskuze (22)
Chevrolet zveřejnil detailní informace k novému Aveu. V Evropě nabídne čtyři motory a dvě karosářské verze.

Sedan s hatchbackem sdílí design karoserie až po B-sloupek a hlavní rozdíly se samozřejmě odehrávají v zadní polovině vozu. Podle tiskových materiálů automobilky má Aveo s výklopnou zadní stěnou zacíleno především na mladší zákazníky a sedan má právě svým designem působit na rodiny.

Při pohledu zepředu nabízí jak Aveo sedan, tak hatchback stejně dynamický vzhled se zdvojenými světlomety a dvojitou maskou chladiče. Výrazná je stoupající linie boků karoserie, která spolu s mírně vyklenutými lemy podběhů kol, rámujících kola o rozměrech od 15 do 17 palců dodává novince atraktivní vzhled.

S délkou 4.399 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.517 mm je nový Chevrolet Aveo delší, širší a vyšší než současný sedan. Spolu s celkovými rozměry karoserie došlo i na prodloužení rozvoru náprav z 2.480 mm na 2.525 mm.

Chevrolet Aveo sedan – porovnání rozměrů
ModelI. GeneraceII. Generacerozdíl
Délka [mm]43104399+89
Šířka [mm]17101735+25
Výška [mm]15051517+12
Rozvor [mm]24802525+45

Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci uvádí tiskové materiály u nového sedanu 502 litrů. U končícího Avea je oficiálně uváděna hodnota 400 litrů.

Pětidveřový hatchback se liší jen délkou karoserie – ta činí 4039 mm. Nová generace se tak řadí k těm malým hatchbacků, jejichž délka přerostla hranici 4 metrů.

Od relativně konzervativního a umírněně tvarovaného sedanu se hatchback liší agresivně pojatou zádí. Na ní zaujmou především zadní světla – na každé straně dvě kruhové jednotky zasazené do nelakovaného černého plastu – a svislý, ostře zakončený zadní sloupek.

Chevrolet Aveo hatchback – porovnání rozměrů
ModelI. GeneraceII. Generacerozdíl
Délka [mm]39204039+119
Šířka [mm]16801735+55
Výška [mm]15051517+12
Rozvor [mm]24802525+45

Interiér sedanu stejně jako u hatchbacku nabídne přístrojový štít, jehož design je inspirován přístroji silničních motocyklů. Prvky na středové konzole mají modré podsvícení. Automobilka vůz vybavila množstvím odkládacích schránek či audiosoustavou s USB, vstupem AUX a Bluetoothem, specifikace výbav se však budou pro jednotlivé trhy lišit.

Standardem budou bezpečnostní prvky, jako například ABS, nebo kontrola stability, elektrický posilovač bude rovněž v základu, jak je to dnes v kategorii malých vozů již běžné.

Podvozek Avea má vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Aveo má těžit z výhod vysoce tuhé struktury karoserie využívající systém integrovaného rámu (body frame integral; BFI), jedné z nejtužších v segmentu malých vozů.

Základem bude čtyřválcový motor 1,2 o výkonu 51 kW, který se stane prakticky přímým konkurentem Škody Fabie HTP. Silnější varianta téhož agregátu poskytuje 63 kW, bude existovat i v úspornějším provedení ECO s prodlouženým stálým převodem.

Středem je motor 1,4 16V se 74 kW. Motor se zesíleným litinovým rámem je také nejsnazší cestou k automatické převodovce – Aveo jako první z menších Chevroletů dostane šestistupňové samočinné ústrojí.

Vrchol nabídky obstará 1,6 16V, který dává 85 kW. I on nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Všechny agregáty jsou evropským zákazníkům již dobře známé – dodávají se totiž do aktuální generace Opelu Corsa, resp. do větší Astry (1,6 16V).

Později se přidá malý turbodiesel o objemu 1,3 litru. Na výběr budou varianty s výkonem 55 a 70 kW.

Chevrolet Aveo - technická data
Motor1,2 l1,2 l1,2 l ECO1,4 l1,6 l
Převodovka5M5M5M5M (6A)5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]12291229122913981598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/560063/560063/560074/600085/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]115/4000115/4000115/4000130/4000155/4000
Max. rychlost [km/h]162171183177 (175)189 (186)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,313,413,612,1 (13,1)11,3 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,55,15,9 (6,8)6,6 (7,2)

Aveo se na českém trhu začne prodávat koncem léta.

Diskuze (22)
26. 5. 2011 10:18
Re: Prej prcek
na šířku mu chybí 2 cm a na délku no dobře 17cm, ale seděl jsem v obojim a v prostoru je to podobný jen ten kufr má lepší samozřejmě oktávka, lepší kufr neexistuje než v oktávce
26. 5. 2011 07:53
Re: Chevrolet Aveo
Vidím to tak nejak podobne. Zdá sa, ajkoby stále nevedeli ten správny recept a proste experimentujú.
25. 5. 2011 22:53
Chevrolet Aveo
Ten agresivní předek bych ještě vydýchal, ale zadní partie ty samé jako u Sparku, (kde jsou mimochodem zadní světla stejně hnusná jako v tomto případě), bych označil jako první přešlap. Druhý problém je logo automobilky, (které přesně působí tak, jak to definoval Top Gear). "Jakoby nevěděli kam ho dát, tak ho šoupli sem." K přístrojové desce á la Star Wars, která může oslovit tak 15 letého se netřeba vyjadřovat. Když už digitální přístrojová deska, Honda, ale i Toyota nabízejí lepší řešení. Ač nejsem fanatickým příznivcem Škodovek, toto opravdu není soupeř pro Škodu Fabia. Ani v nejmenším, na druhou stranu, tvrdé plasty v interiéru by mi vůbec nevadily. Poté co Chevrolet předvedl poměrně schopný Cruze, toto je přešlap.
25. 5. 2011 22:12
Re: Nepekný prcek
Je to jako zkouška nervů... (co kdo vydrží?)
Začnu kapličkou - je to prostě "kulhavý džou" - to se nepovedlo, leda by šlo o studentskou kreativitu v rámci závěrečné (diplomové) práce na VŠUP... s dávkou tolerance, velké tolerance.
Další kýč - plasty kolem světel. No coment!
Lpění na kruzích - v přídi je to o.k. (Lancer, že?), ale jinak dnešní módní trendy (a design u aut je jednoznačně módní záležitost) upouští od okrouhlých prvků u světel (VW už ví), proto v té zádi je to obstarožní (tak mínus 10 let). Sedan sám o sobě působí jako trubec :-! (těžkopádně).
Pro mě je to někde v pásmu "logan" ... Ono i to logo ("plus") jako takové je těžko přijatelné, nespojité, nedůvěryhodné - čistě podvědomé působení, ale je to tak.
Avatar - GM.rja
25. 5. 2011 22:08
Design za jedna!
Auto s výraznou až agresivní přední maskou - to se mi líbí!
Normálně jsem na sedany, ale ten hatchback, nádhera.
Ne jak ty folxfágnowský unylý až hnusný póla nebo jak se "to" jmenuje >:D
Super, za mě jednoznačně :yes: