Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette s motorem uprostřed dorazí v roce 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Chevrolet má na autosalonu v Detroitu v lednu roku 2018 představit osmou generaci Corvette. Ta má poprvé porušit tradici a do sériové výroby nastoupit s motorem před zadní nápravou.

Chevrolet Corvette byl ve své aktuální sedmé generaci představen na autosalonu v Detroitu v lednu roku 2013, kde mělo premiéru kupé, zatímco na březnovém autosalonu v Ženevě se ve stejném roce představil kabriolet.

Nové generace se máme podle informací magazínu Car & Driver dočkat již na autosalonu v Detroitu v roce 2018 a má dorazit se zásadní změnou v uložení motoru. Ten se má z přídě přestěhovat před zadní nápravu. Důvodů pro toto zásadní porušení tradice, jíž se Corvette drží od svého zrodu v padesátých letech je několik.

Mezi ty hlavní patří snaha o výraznější odlišení od modelu Camaro. Ten se sice již nyní odlišuje svým designem a v interiéru nabízí o dvě místa k sezení navíc, ale svými jízdními výkony šlape Corvette nejen z pohledu mateřské automobilky příliš na paty.

Další důvodem může být i snaha o zvýšení exkluzivity nejsportovnějšího Chevroletu a jeho konkurenceschopnosti ve vztahu k současné vlně základních supersportovních zástupců značek Ferrari, Lamborghini, McLaren a rovněž zacílení proti nové Hondě NSX.

Podle Car & Driver má tedy osmá generace Corvette dorazit s motorem uloženým uprostřed. Před zadními koly má být údajně usazena evoluce současného atmosférického osmiválce o objemu 6,2 litru s výkonem mezi 331 až 368 kW (450 až 500 k). Cena vozu se pak má pohybovat okolo 80.000 amerických dolarů (zhruba 1.950.000 Kč).

Přibližně o rok později se máme dočkat výkonnějšího provedení s novým vidlicovým osmiválcem. Ten má disponovat čtveřicí vačkových hřídelí a 32 ventily. Bližší informace o jeho výkonech prozatím k dispozici nejsou, ale cena této verze se má vyšplhat nad 100.000 amerických dolarů (okolo 2.400.000 Kč).

V roce 2020 pak má přijít ještě extrémnější verze. Ta má za označením Corvette E-Ray, které si Chevrolet registroval v loňském roce, ukrývat hybridní pohonný systém, v němž má zážehovému osmiválci asistovat elektromotor roztáčející kola přední nápravy.

Se současnou sedmou generací můžeme údajně počítat až do konce roku 2018, kdy má být ukončena její výroba. Než k tomu ovšem dojde bude jí automobilkou věnována náležitá péče a příští rok se můžeme v Detroitu dočkat ještě výkonnější verze než je současná Z06, jejíž přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru nabízí 485 kW (659 k). Tento připravovaný nejextrémnější zástupce C7 pak může opět oživit označení ZR1.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - maxi!
16. 5. 2016 19:15
Re: Úlet
no ved aj to tak je!

az v poslednej dobe zacinaju vstupovat do vaznejsej triedy, bolo skor cenovo pristupne GT na denne pouzitie s obrovskym kufrom. ;-) Ale C6 uz vedelo aj celkom zatacat a verzia Z06 mala vyborne komponenty a za tie prachy uzasne vykony! Ked prisiel model ZR1, tak amici uz atakovali YouTube s drag race
Sucasny model je celkom prijemne auto a sportove verzie prijali aj v Europe - kde je zial extremne predrazene! 8-s
Avatar - Googlit
16. 5. 2016 18:41
Úlet
Změnit po 60 letech koncepci takové ikony tomu říkám úlet. To je jako by řekli že to doteď dělali špatně.
Avatar - maxi!
16. 5. 2016 18:32
Re: rozdiely v osobnych motorovych vozidlach
tak to som radsej zamietol - aj ked ten 6valec aspon ako-tak reagoval.... ;-)
Avatar - maxi!
16. 5. 2016 17:54
rozdiely v osobnych motorovych vozidlach
Niekedy je to tak trochu zlozitejsie....
mal som auta s motorom v strede a nebol to nejaky supersport....
( Simca, Fiat... obe mali okolo 70 konikov) ;-)
aj ked v tej dobe....
Avatar - CHerokee
16. 5. 2016 16:31
Re: konečně dají motor tam kam patří, prostě když to nemá mo
No to jsou prostě dle flyboyedy plečky .... >:D