18.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená 6.2 V8 a výkon 634 koní

 

Nová generace okruhově zaměřené „Vette“ prošla výrazným downsizingem. I přesto zůstává velkým drsňákem.

Sedmá generace Chevroletu Corvette se dočkala ostřejší verze nazvané Z06, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Podle automobilky se tato varianta hodí především pro jízdu na závodních okruzích.

O pohon vozu se stará kompresorem přeplňovaný 6,2litrový vidlicový osmiválec LT4. Ten je kombinován se sedmistupňovým manuálem, nebo novým osmistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Motor dává minimálně 466 kW (634 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 861 N.m.

Corvette Z06 se tak nevyhnula downsizingu. Předchozí generace této verze totiž používala atmosférický sedmilitrový osmiválec. Výkon nicméně mezigeneračně vzrostl o 89 kW.

Motor myslí také na úspornost. Spotřebu paliva pomáhá snižovat přímé vstřikování, systém vypínání válců a proměnné časování ventilů. Stejnou techniku používá i 6,2litrový osmiválec základní Corvette Stingray.

Použitý kompresor Eaton R1740 TVS o objemu 1,7 litru je úspornější než dříve. Hliníkové hlavy válců jsou pevnější a mají lépe odolat vysokým teplotám. Nerezové výfukové svody jsou zase lehčí než u běžné Corvette.

Charakter auta upraví Driver Mode Selector. Jeho součástí je launch control pro co nejrychlejší starty, nastavení Active handling pomáhající s jízdou na okruhu nebo různá nastavení kontroly trakce pro různé podmínky. Standardem je elektronický samosvorný diferenciál.

Vzhled auta se proti výchozímu Stingray liší rozšířenými blatníky, v nichž se skrývají širší kola, a většími chladicími otvory, které přivádí více vzduchu k motoru, brzdám, převodovce i diferenciálu. Aerodynamický paket pak vylepšuje přítlak automobilu.

Uvnitř se objevuje ocelí vyztužené madlo u sedadla spolujezdce. Sedačky je možné vybírat ze dvou provedení. GT myslí hlavně na pohodlí, Competition Sport má výrazné boční vedení, a tak lépe udrží posádku v sedadle při rychlém průjezdu zatáčkou.

V nabídce bude i paket Z07 Performance. Ten zahrnuje balíček karbonových prvků zlepšujících aerodynamiku auta, jehož součástí je větší zadní spoiler, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup pro lepší přilnavost a větší karbon-keramické brzdy Brembo. V základu jsou brzdové kotouče ocelové (na přední nápravě s rozměry 371 x 33 mm a na zadní 365 x 25 mm), příplatkové karbon-keramické mají vpředu 394 x 36 mm a vzadu 388 x 33 mm.

Chevrolet Corvette Z06 se začne prodávat až na začátku příštího roku. Podrobné technické údaje a ceny vozu budou zveřejněny krátce před zahájením jeho výroby.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Corvette s poloautonomním řízením pro ochrnutého závodníka IndyCar Corvette s poloautonomním řízením pro ochrnutého závodníka IndyCar

Asistenční systémy mají umožnit od krku dolů ochrnutému…

Video: Profesionální drifterkou od plenek Video: Profesionální drifterkou od plenek

Josh Kalis, profesionální skateboardista, se rozhodl, že…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…