18.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená 6.2 V8 a výkon 634 koní

 

Nová generace okruhově zaměřené „Vette“ prošla výrazným downsizingem. I přesto zůstává velkým drsňákem.

Sedmá generace Chevroletu Corvette se dočkala ostřejší verze nazvané Z06, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Podle automobilky se tato varianta hodí především pro jízdu na závodních okruzích.

O pohon vozu se stará kompresorem přeplňovaný 6,2litrový vidlicový osmiválec LT4. Ten je kombinován se sedmistupňovým manuálem, nebo novým osmistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Motor dává minimálně 466 kW (634 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 861 N.m.

Corvette Z06 se tak nevyhnula downsizingu. Předchozí generace této verze totiž používala atmosférický sedmilitrový osmiválec. Výkon nicméně mezigeneračně vzrostl o 89 kW.

Motor myslí také na úspornost. Spotřebu paliva pomáhá snižovat přímé vstřikování, systém vypínání válců a proměnné časování ventilů. Stejnou techniku používá i 6,2litrový osmiválec základní Corvette Stingray.

Použitý kompresor Eaton R1740 TVS o objemu 1,7 litru je úspornější než dříve. Hliníkové hlavy válců jsou pevnější a mají lépe odolat vysokým teplotám. Nerezové výfukové svody jsou zase lehčí než u běžné Corvette.

Charakter auta upraví Driver Mode Selector. Jeho součástí je launch control pro co nejrychlejší starty, nastavení Active handling pomáhající s jízdou na okruhu nebo různá nastavení kontroly trakce pro různé podmínky. Standardem je elektronický samosvorný diferenciál.

Vzhled auta se proti výchozímu Stingray liší rozšířenými blatníky, v nichž se skrývají širší kola, a většími chladicími otvory, které přivádí více vzduchu k motoru, brzdám, převodovce i diferenciálu. Aerodynamický paket pak vylepšuje přítlak automobilu.

Uvnitř se objevuje ocelí vyztužené madlo u sedadla spolujezdce. Sedačky je možné vybírat ze dvou provedení. GT myslí hlavně na pohodlí, Competition Sport má výrazné boční vedení, a tak lépe udrží posádku v sedadle při rychlém průjezdu zatáčkou.

V nabídce bude i paket Z07 Performance. Ten zahrnuje balíček karbonových prvků zlepšujících aerodynamiku auta, jehož součástí je větší zadní spoiler, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup pro lepší přilnavost a větší karbon-keramické brzdy Brembo. V základu jsou brzdové kotouče ocelové (na přední nápravě s rozměry 371 x 33 mm a na zadní 365 x 25 mm), příplatkové karbon-keramické mají vpředu 394 x 36 mm a vzadu 388 x 33 mm.

Chevrolet Corvette Z06 se začne prodávat až na začátku příštího roku. Podrobné technické údaje a ceny vozu budou zveřejněny krátce před zahájením jeho výroby.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Yenko/SC Corvette ohromuje svým vzhledem i výkony Yenko/SC Corvette ohromuje svým vzhledem i výkony

Chevrolet Corvette se po zákroku specialistů společnosti…

Equus Automotive proměňuje Chevrolet Corvette v extrémní Throwback Equus Automotive proměňuje Chevrolet Corvette v extrémní Throwback

Společnost Equus Automotive využívá model Corvette jako…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…