Chevrolet Corvette Z06: Downsizing znamená 6.2 V8 a výkon 634 koní
Sedmá generace Chevroletu Corvette se dočkala ostřejší verze nazvané Z06, která debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Podle automobilky se tato varianta hodí především pro jízdu na závodních okruzích.
O pohon vozu se stará kompresorem přeplňovaný 6,2litrový vidlicový osmiválec LT4. Ten je kombinován se sedmistupňovým manuálem, nebo novým osmistupňovým automatem s možností manuálního řazení. Motor dává minimálně 466 kW (634 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 861 N.m.
Corvette Z06 se tak nevyhnula downsizingu. Předchozí generace této verze totiž používala atmosférický sedmilitrový osmiválec. Výkon nicméně mezigeneračně vzrostl o 89 kW.
Motor myslí také na úspornost. Spotřebu paliva pomáhá snižovat přímé vstřikování, systém vypínání válců a proměnné časování ventilů. Stejnou techniku používá i 6,2litrový osmiválec základní Corvette Stingray.
Použitý kompresor Eaton R1740 TVS o objemu 1,7 litru je úspornější než dříve. Hliníkové hlavy válců jsou pevnější a mají lépe odolat vysokým teplotám. Nerezové výfukové svody jsou zase lehčí než u běžné Corvette.
Charakter auta upraví Driver Mode Selector. Jeho součástí je launch control pro co nejrychlejší starty, nastavení Active handling pomáhající s jízdou na okruhu nebo různá nastavení kontroly trakce pro různé podmínky. Standardem je elektronický samosvorný diferenciál.
Vzhled auta se proti výchozímu Stingray liší rozšířenými blatníky, v nichž se skrývají širší kola, a většími chladicími otvory, které přivádí více vzduchu k motoru, brzdám, převodovce i diferenciálu. Aerodynamický paket pak vylepšuje přítlak automobilu.
Uvnitř se objevuje ocelí vyztužené madlo u sedadla spolujezdce. Sedačky je možné vybírat ze dvou provedení. GT myslí hlavně na pohodlí, Competition Sport má výrazné boční vedení, a tak lépe udrží posádku v sedadle při rychlém průjezdu zatáčkou.
V nabídce bude i paket Z07 Performance. Ten zahrnuje balíček karbonových prvků zlepšujících aerodynamiku auta, jehož součástí je větší zadní spoiler, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup pro lepší přilnavost a větší karbon-keramické brzdy Brembo. V základu jsou brzdové kotouče ocelové (na přední nápravě s rozměry 371 x 33 mm a na zadní 365 x 25 mm), příplatkové karbon-keramické mají vpředu 394 x 36 mm a vzadu 388 x 33 mm.
Chevrolet Corvette Z06 se začne prodávat až na začátku příštího roku. Podrobné technické údaje a ceny vozu budou zveřejněny krátce před zahájením jeho výroby.