Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro GT: Nový speciál nejen pro třídu GT3

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nově založená společnost Sareni United představuje svou vlastní úpravu Chevroletu Camaro pro třídy GT3 a GT4.

Za vznikem společnosti Sareni United stojí Hans Reiter, který je majitelem firmy Reiter Engineering specializované na úpravy vozy značky Lamborghini pro závody i běžný provoz. Prvotinou nové firmy je Chevrolet Camaro GT, který dvanáctičlenný tým vyvinul a připravil k homologaci FIA během necelých dvanácti měsíců.

Základem pro závodní speciál je samozřejmě sériové Camaro. Z něj zůstal zachován prakticky jen skelet karoserie a vše ostatní je nové. Na povrchové panely karoserie je vedle oceli a hliníku použit i ABS plast. Čelní sklo a boční okna jsou z Makrolonu a na vnitřní panely dveří jsou použity panely z karbonu.

Při vývoji podvozku vycházeli u Sareni United ze zkušeností, které mají u Reiter Engineering s podvozky závodních Lamborghini. Chevrolet Camaro GT je vybaven speciálními lichoběžníkovými závěsy a stabilizátory. Dodavatelem tlumičů a pružin je značka Öhlins. V rozšířených blatnících se ukrývají 18-palcová hořčíková kola OZ Racing obutá do pneumatik o rozměrech 310/70 R18 vpředu i vzadu.

Pod kapotou Camara GT pracuje atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 7883 cm3 s vrtáním 104,78 mm a zdvihem 114,30 mm. Tato pohonná jednotka je naladěna na výkon okolo 478 kW (650 k) a disponuje točivým momentem přes 800 Nm. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Holinger s řazením pádly pod volantem.

Kupé s rozvorem náprav 2886 mm má hmotnost 1295 kg, z nichž 55 % připadá na přední nápravu a 45 % na zadní nápravu. Při prvních testech Camaro GT s testovacími jezdci Peterem Coxem a Charlie Geipelem zajíždělo podobné časy jako závodní Lamborghini Gallardo od sesterské firmy Reiter Engineering.

Chevrolet Camaro GT se v letošním roce bude účastnit série GT3 European Championship, kde bude poprvé nasazeno od 6. do 8. dubna při závodech v Nogaru a také bude startovat v ADAC GT Masters. Prvním závodem této série bude pro Camaro Oschersleben od 13. do 15. dubna.

Sareni United uvádí, že může ročně připravit okolo 20 závodních vozů Camaro GT a cena je stanovena na 195.000 Euro bez daně (zhruba 5.100.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)