Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Kalos Sprint: kompresorem k vyšším cílům

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Švýcarský tuningový specialista Delta Motor vdechl malému čtyřválci nečekaný výkon. Díky přeplňování dává šestnáctiventilový čtyřválec nyní místo 69 kW celých 96 kW! Zrychlení z klidu na 100 km/h pod 10 sekund, nejvyšší rychlost 195 km/h.

Kompresorem přeplňovaný motor o objemu 1399 cm3 a výkonu 96,3 kW dokáže unikátní verzi Chevroletu Kalos rozhýbat z klidu na rychlost 100 km/h za 9,8 sekund a ručička tachometru se zastaví teprve na 195 km/h. Základem pohonné jednotky modelu Kalos Sprint je sériový čtyřválec 1.4 16V, který však díky mechanickému kompresoru dává výkon 96,3 kW při 5850 ot/min, což je o téměř 40 procent více výkonu než standardních 69 kW při původně vyšších 6200 ot/min. Upravený motor povýšil i v hodnotách a průběhu točivého momentu. Z maxima 130 Nm při 3400 ot/min vzniklo úpravami 167,5 Nm při 4120 ot/min.

Mechanický kompresor dánské firmy Rotrex je umístěný za motorem souběžně s klikovým hřídelem. Kompresor je doplněný mezichladičem, který snižuje teplotu stlačeného vzduchu. Vysokému výkonu motoru bylo patřičně naladěno i zavěšení kol Kalosu Sprint a posíleny byly i brzdy – například průměr předních kotoučů vzrostl ze 236 mm na 255 mm.

Přípravu mechanickým kompresorem přeplňovaného motoru pověřil švýcarský importér automobilky GM DAT tuningovou firmu Delta Motor. Kalos Sprint je homologován ve Švýcarsku na několika dalších evropských trzích. Cena nebyla zveřejněna, ale podle serveru Auto-news.de lze očekávat jen za přestavbu motoru příplatek dva až tři tisíce Euro. Český dovozce Chevroletu by byl případné zájemce schopen uspokojit jen formou individuálního dovozu unikátního Kalosu Sprint přímo ze Švýcarska.

Ondřej Láník
Diskuze (14)