Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: majitelé tankují v průměru každých 1450 km

Michal Fokt
Diskuze (13)
Chevrolet se chlubí, že jeho elektromobil s prodlouženým dojezdem Volt míří k benzince v průměru po téměř 1500 kilometrech jízdy, a jeho majitelé jezdí s nižší, než udávanou oficiální spotřebou.

Koncern GM bilancuje, jak si vede po několikaletém působení na trhu jeho ekologický model Chevrolet Volt a s výsledky je očividně spokojen, protože se rozhodl se o ně s námi podělit. Metodika měření jízdního dosahu logicky počítá s tím, že poté, co vybijete akumulátory, tedy po cca 60 km, přijde ke slovu spalovací motor. Do znamená, že máte "na jednu nádrž" dojezd papírově nějakých 610 km.

Dalo se ovšem předpokládat, že majitelé Voltu budou ve větší míře využívat možnosti jízdy čistě na elektřinu, což byl také důvod k pořízení takového vozu. Průzkum automobilky ukazuje, že řidiči Chevroletu Volt v průměru tankují plnou nádrž až po ujetí 1448 km a díky většímu využití elektřiny tak ročně uspoří 1300 dolarů na provozních nákladech. Rekordmanem v jízdě na elektřinu je jistý Brent Waldrep z Auburn Hills v Michiganu, jenž najel se svým Voltem 37.820 km a tankoval pouze dvakrát.

Ba co víc, GM také zjistilo, že Volty jezdí v čistě elektrickém režimu úsporněji nebo stejně, než udávají oficiální EPA data s hodnotou 98 MPGe, konkrétnější ale nebylo. Další zajímavostí je, že všechny dosud prodané vozy Volt už na elektřinu ujely více než 150 milionů mil, což je vzdálenost ze Země na Mars a Chevrolet se také chlubí spokojeností majitelů - devět z deseti by o takovém autě uvažovalo znova, což je v příkrém rozporu s podobným průzkumem u majitelů elektromobilů v Japonsku.

chevrolet elektromobil chevrolet elektromobil

Michal Fokt
Diskuze (13)
9. 4. 2013 01:10
Re: GM EV 1
Ti lidi si je chtěli odkoupit (už jen jako rarita by to auto mělo ohromnou cenu), ale oni je raději sešrotovali a odvezli na skládku do pouště. O peníze tady nešlo, ty auta musely zmizet. Dokonce i ty pro muzea museli vykuchat, aby nebylo možné je už nikdy zpojízdnit. Ten koncept mohl být při rozjetí sériové výroby konkurenceschopný a to byl jeho hrob. Stále to je jediný elektromobil se skutečně dokonalou, promyšlenou konstrukcí.
7. 4. 2013 23:25
Re: GM EV 1
Minule tu bol clanok, ze nejaka vacsina majitelov by si elektromobil uz znova nekupila. Tak neviem, ci EV1 bol fakt taky uspesny alebo iba filmari chceli, aby taky bol.
7. 4. 2013 17:37
Re: GM EV 1
Co na tom "dokumentu" bylo zajímavého ? Třeba že autoři nevědí jaký rozdíl je mezi soukromým a cizím majetkem,nebo co je to pronájem, či po česku spíš "lýzyng" ? A že produkovat něco co přináší zisk někomu jinému (těm co byli spokojeni, bodejť by ne, když to druhý platí) nejde donekonečna a proto se taková neperspektivní sranda ukončí (neprodlouží se pronájem) ?
7. 4. 2013 16:55
Re: Vrchol ekologické dopravy:
1715kg a cx 0.28 su skutocne nenormalne data vypocujuce z radu [odkaz]
Esteze vies, o com hovoris.
7. 4. 2013 16:47
GM EV 1
Jo, jo. nedávno byl o EV 1 zajímavý dokument. Díky tlaku výrobců aut, olejářských firem atd. byla všechna auta sešrotována (až na pár výjimek, které jsou v muzeu). Dle ohlasů, zkušeností super auto.