Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: Třetina majitelů elektromobilů by si takový vůz už nekoupila

David Bureš
Diskuze (47)
Elektromobily si zákazníci zatím příliš neoblíbili. Nově zveřejněná studie navíc ukazuje, že i mnozí jejich majitelé s nimi nejsou příliš spokojeni.

Takřka třetina japonských majitelů elektromobilů by si automobil s elektrickým pohonem již patrně nekoupila. Tvrdí to výsledky studie výzkumné společnosti McKinsey and Co., která se Japonců ptala na jejich zkušenosti s tímto druhem aut.

Oproti tomu 58 procent majitelů elektromobilů tvrdí, že jsou s ním spokojeni a že si takový vůz patrně opět koupí. To ukazuje, že Japonsko je pro elektromobily takřka dokonalým trhem. Zdejší zákazníci se zajímají o alternativní druhy pohonu, řidiči zde navíc neujedou tak dlouhé vzdálenosti, takže jim tolik nevadí krátký dojezd, který je elektromobilům tak často vytýkán.

Autoři studie – Axel Krieger, Philipp Radtke a Yoshi Takanuki – tvrdí, že mnozí z nespokojených zákazníků nebyli připraveni na život s elektromobilem. Takoví majitelé si stěžují na nedostatek dobíjecích stanic a vyšší účty za elektřinu. McKinsey and Co. navíc upozorňuje na to, že tito lidé jsou slyšet a mohou potencionální zájemce o elektromobil odradit.

Tito nespokojení klienti přiznávají, že ke koupi auta s elektrickým pohonem byli zlákáni nízkou cenou „paliva“ a pobídkami na tento druh vozů.

Zajímavá je také charakteristika japonských majitelů elektromobilů. Pro mnohé to byl totiž dětský sen mít v budoucnu takový automobil.

Autoři studie věří, že elektromobily mohou v Japonsku dosáhnout v krátkodobém horizontu tříprocentního podílu na trhu. Na japonském trhu totiž mají existovat zájemci, kteří čekají na to, až ceny elektromobilů klesnou. Pro budoucí růst je ale nutné, aby si automobilky vytvořily loajální klientelu těchto vozů.

David Bureš
Diskuze (47)
25. 3. 2013 20:37
Re: vyšší účty za elektřinu
treba porovnat o kolko sa zvysil ucet za elektrinu a kolko majitel najazdil km za mesiac a zistit kolko by ho stalo palivo na tie kilometre a kolko zaplatil za elektrinu a najlepsie by bolo keby sa da odmerat spotreba elektriny ktora bola vynalozena na nabijanie, kto vie ci sa toto da zistit :-)
25. 3. 2013 19:32
Re: Pane Bureš...
škoda že sem nechodí frajeři co mají koule se omluvit a napsat, že maj máslo na hlavě. místo toho se odmlčí a dělají, že se nic nestalo :no:
25. 3. 2013 13:36
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Celý cyklus je skutečně efektivnější (záleží na konkrétní síti elektráren a distribuci). Problematická je její úschova. Elektřinu je nejlepší spotřebovat, dokud je čerstvá. :-) Jinak je to příjemná forma energie. Dokážeme s ní s vysokou účinností dělat prakticky cokoli. Problém je, že neroste na stromech.
25. 3. 2013 11:16
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Přesně, distribuce elektřiny je možná ekologičtější (možná, neboť dopad dálkové distribuce na krajinu a život v ní je nezanedbatelný), hlavně u "klasických" paliv doplníš nádrže a nějakou dobu vystačíš i v případě výpadku dodávky? co s elektrikou? postižení bez elektřiny si nejen třeba nezatopí, ale ani neodjedou...
A s tou účinností výroby elektrické energie a její distribuce bych tak optimistický s tím, že je vyšší než spalovací motor, nebyl...
25. 3. 2013 11:03
vyšší účty za elektřinu
"Takoví majitelé si stěžují na nedostatek dobíjecích stanic a vyšší účty za elektřinu. "
Vyssie ucty v porovnani s cim?

"Na japonském trhu totiž mají existovat zájemci, kteří čekají na to, až ceny elektromobilů klesnou. "
Takych je nas viac ;-)
P.S. A este cakame na dotaciu na garaz a rodinny dom >:-[]