Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler možná pracuje na menší verzi motoru Pentastar 3,6 V6

Chrysler možná pracuje na menší verzi motoru Pentastar 3,6 V6

Chrysler možná pracuje na menší verzi motoru Pentastar 3,6 V6 Zdroj: acz

Diskuze (70)
Menší verze vidlicového šestiválce z dílny Chrysleru by měla debutovat v nástupci Jeepu Liberty.

Podle zákulisních informací pracuje automobilka Chrysler na menším provedení svého 3,6litrového vidlicového šestiválce Pentastar. Nový motor by podle těchto zpráv měl mít objem 3,2 litru, vyráběl by se v Detroitu.

Nový 3,2 V6 Pentastar by měl využít nástupce Jeepu Liberty, který bude podle dřívějšího prohlášení šéfa Chrysleru a Fiatu Sergia Marchionneho debutovat příští rok na detroitském autosalonu. Nástupce Liberty se bude vyrábět v Toledu ve státě Ohio, vedle 3,2 V6 Pentastar by vůz mohl použít devítistupňovou samočinnou převodovku z dílny ZF Friedrichshafen.

Chrysler už zahájil práce na úpravách továrny Toledo, která bude stát 500 milionů dolarů. Továrna bude od počátku srpna zavřena pět měsíců, aby byla výrobní linka připravena na výrobu nového SUV.

Marchionne už na ženevském autosalonu prohlásil, že pokud by společnost věděla o příchodu osmistupňového automatu, měl by 3,6 V6 Pentastar menší objem.

Chrysler většinu minulého roku vyklízel svoji továrnu Trenton North v Detroitu. Ta je z asi 80 % prázdná, ve zbývající části jsou tvořeny výrobní díly pro 3,6litrový Pentastar. Ten se vyrábí v sousední továrně Trenton South a mexické továrně Saltillo. Každá z těchto továren může vyrábět zhruba 440 tisíc motorů ročně, k uspokojení nabídky ale automobilka potřebuje, aby za rok vyrobila 1,2 milionu těchto agregátů.

Automobilka plánuje, že sedm vidlicových šestiválců o objemu 2,7 až 4,0 litru nahradí agregáty Pentastar. Motory o objemu 3,8 a 4,0 litru byly vyráběny do konce loňského května právě v továrně Trenton North.

První zprávy o motoru Pentastar s menším objemem se objevily už v roce 2009, kdy tato automobilka zveřejnila produktový plán na dalších pět let. Tehdy Chrysler zvažoval, že vyrobí dvě verze 3,6litrového vidlicového šestiválce s technikou MultiAir od Fiatu. Ta zatím v motorech 3,6 V6 Pentastar používána neví.

Vstoupit do diskuze (70)