Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler má nový motor Pentastar 3,6 V6 (216 kW, 353 Nm)

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Chrysler představuje nový vidlicový šestiválec, který je nazván podle samotného loga automobilky – Pentastar.

Agregát nahradí postupně sedm současných motorů této konfigurace v různých vozech. Pracuje se samozřejmě i dále na jeho vývoji. Postupně dostane například přímé vstřikování, či ovládání ventilů Multiair od Fiatu bez mechanické vazby mezi vačkovým hřídelem a sacími ventily. Dopovat jej má rovněž turbodmychadlo.

První verze zážehové pohonné jednotky V6 má při vrtání 96 a zdvihu 83 mm objem 3,6 litru a z něj poskytuje výkon 216 kW při 6350 min-1, maximální otáčky jsou pak 7200 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 353 Nm ve 4300 min-1. přičemž 90 procent je k dispozici od 1.800 do 6.350 min-1. Agregát disponuje rozvodem DOHC, tedy dvojicí vačkových hřídelů v hlavě. Úhel rozevření válců je 60°, hlava i blok jsou vyrobeny z hliníkové slitiny.

O dopravu paliva do válců se stará zatím pouze vícebodové vstřikování, i tak je spotřeba dle výrobce oproti předchůdci nižší asi o 11 procent. Náklady na údržbu pomáhá udržet na přijatelné úrovni olejový systém s novým filtrem, jakož i zapalování s vysokonapěťovou cívkou a svíčkami s delší životností. Mimochodem, kromě bezolovnatého benzinu s minimálním oktanovým číslem 87 je motor schopen spalovat také bioetanol E85.

Prvním modelem, který bude mít novinku pod kapotou, je nový Jeep Grand Cherokee 2011. Později bude pohánět i další z celého portfolia značek Chrysler, Dodge, Jeep a nově vytvořené divize Ram Truck. V roce 2014 by to měla být alespoň třetina všech vyrobených aut amerického koncernu.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
27. 3. 2010 15:44
Re: Bendzin...
pri sucasnych cr turbo kachliach stupa spotreba umerne s pritlacenim plynoveho pedalu...casy ked si slapal na krk 1,9 tdi, pripadne sdi a vplyv na spotrebu bol maly su uz davno prec
Avatar - gld
27. 3. 2010 15:24
Re: Bendzin...
aj na diesli stúpne spotreba pri dynamickej jazde ale o dosť menej..ale nechajme tak, konečne rozumný argument, nech si každý kúpi čo chce..
27. 3. 2010 00:25
Re: Bendzin...
jasne takze benzinaky vlastne bezne udavanou spotrebu dodrzet nemuzou a diesely ji dodrzej at s nima jezdi sjakkoliv prasacky >:D sak si kup diesel, je to tvoje volba, ja radsi benzinak s LPG

pristi vejkend dokonce pro Adu benzinak zaslibeny, na vejkend mam Renaultacky benzinak v Meganu CC >:-[]
Avatar - gld
26. 3. 2010 22:46
Re: Bendzin...
neviem čím jazdíš ale hore si spomínal tsi 1.2 a 1.4 takže predpokladajme že sa vraví o nich

tam sotva bude niekto jazdiť za papierovú spotrebu, pri trochu živšej jazde kľudne aj o 1,5-2 litre viac ako sa píše

ekorally nerátam, turbo verzie si dôchodcovia kupovať nebudú
26. 3. 2010 16:34
Re: Bendzin...
ale prosimte ty specialisto, mam v technicaku 14,1/7,6/10,0 a dlouhodobej prumer mam 10,2 a to fakt nijak lehkou nohu nemam, na dalnici jezdim na tempomat casto 160-180 a zvuk sestivalce si v otackach casro rad poslechnu na okreskach kde mu davam docela dotela, na LPG me hlasi 10,6 dlouhodobou a pri porizovaci cene 13-15kc za LPG si snad sam spoctes jake mam provozni naklady, kdybych nejezdil tak casto v otackach, tak se pod tech prumernych 10/100 dostanu bezproblemu, nadrz mam toroid 66litru takze z kufru A6 Avant me nezmizel ani centak :-)

porizovaci cena toho LPG byla cca polovicni nez jaky je rozdil v cenach tech benzinovejch a dieselovejch Octavek