Chrysler má nový motor Pentastar 3,6 V6 (216 kW, 353 Nm)
Agregát nahradí postupně sedm současných motorů této konfigurace v různých vozech. Pracuje se samozřejmě i dále na jeho vývoji. Postupně dostane například přímé vstřikování, či ovládání ventilů Multiair od Fiatu bez mechanické vazby mezi vačkovým hřídelem a sacími ventily. Dopovat jej má rovněž turbodmychadlo.
První verze zážehové pohonné jednotky V6 má při vrtání 96 a zdvihu 83 mm objem 3,6 litru a z něj poskytuje výkon 216 kW při 6350 min-1, maximální otáčky jsou pak 7200 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 353 Nm ve 4300 min-1. přičemž 90 procent je k dispozici od 1.800 do 6.350 min-1. Agregát disponuje rozvodem DOHC, tedy dvojicí vačkových hřídelů v hlavě. Úhel rozevření válců je 60°, hlava i blok jsou vyrobeny z hliníkové slitiny.
O dopravu paliva do válců se stará zatím pouze vícebodové vstřikování, i tak je spotřeba dle výrobce oproti předchůdci nižší asi o 11 procent. Náklady na údržbu pomáhá udržet na přijatelné úrovni olejový systém s novým filtrem, jakož i zapalování s vysokonapěťovou cívkou a svíčkami s delší životností. Mimochodem, kromě bezolovnatého benzinu s minimálním oktanovým číslem 87 je motor schopen spalovat také bioetanol E85.
Prvním modelem, který bude mít novinku pod kapotou, je nový Jeep Grand Cherokee 2011. Později bude pohánět i další z celého portfolia značek Chrysler, Dodge, Jeep a nově vytvořené divize Ram Truck. V roce 2014 by to měla být alespoň třetina všech vyrobených aut amerického koncernu.