Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čína se stala největším trhem pro BMW

Michal Fokt
Diskuze (44)
USA už nejsou nejdůležitějším trhem pro mnichovskou automobilku. Modrobílou vrtulku chce mít na svém autě nejvíce zákazníků v Číně.

BMW Group, tvořené značkami BMW, Mini a Rolls-Royce se chlubí, že se vloni stalo největším výrobcem prémiových aut na světě, když prodalo 1.963.798 vozů, tedy o 6,4 % více, než v roce 2012 (1.845.186 ks). To je pro skupinu nový rekord, na kterém se pochopitelně podepsaly zejména dobré výsledky BMW. To šlo meziročně nahoru dokonce o 7,5 % na loňských 1.655.138 kusů, přičemž v obou případech se jedná o rekord. BMW tak překonalo Audi s 1.575.500 vozy a Mercedes-Benz s 1.461.680 kusy a to minimálně do chvíle, než přijde některý z poražených konkurentů se svou vlastní a pochopitelně správnou verzí statistiky.

V případě značek Mini a Rolls-Royce lze hovořit spíše o stagnaci, byť s kladným znaménkem. Mini zaznamenalo nárůst o 1,2 % na 305.030 vozů a dvojité R o 1,5 % na 3630 kusů. I v těchto případech se ovšem jednalo o historicky nejlepší výsledky. K zajímavým posunům pak došlo, co se rozložení prodejů týče. USA už nejsou největším trhem pro BMW Group, nestačil ani loňský nárůst o 8,1 % na 375.782 kusů, protože ten čínský rostl o masivních 19,7 % a zastavil se na "skóre" 390.713 kusů. Listopadové spuštění značky Zinoro s jedním elektromobilem se přitom na tomto výsledku podílelo zcela jistě pouze symbolicky.

Pozitivní je určitě fakt, že BMW víceméně zastavilo pád prodejů v Evropě, pokles oproti roku 2012 byl pouze 0,7 %, což znamená 858.990 vozidel. Nejžádanější se globálně stala řada 3, která šla nahoru o 23 % na 500.314 jednotek, následovaná pětkou s 366.992 kusy (+2,2 %) a asi vás překvapí třetí příčka pro kompaktní SUV BMW X1 (161.353 ks, +9,2 %).

Michal Fokt
Diskuze (44)
19. 1. 2014 09:09
Re: cina uz tradicne
Tiguan ja asi nejkomfortněji nastaveny vw. S tím chtít řidičské zážitky z rychle jizdy je nesmysl. To je auto pro lidi co chtějí krásný výhled přes auta jednoduché nastupování, odfiltrování drncani a stabilitu při jízdě v primce. Takoví si ovšem myslej ze k řezání zatáček je třeba motorová pila. Jinak je to super auto ale ne sportovní (ostatne jako většina suv).
17. 1. 2014 19:09
Re: BMW
Ale no tak,
žijem v USA už asi 16 rokov a mal som už viac nových áut, než si za tú dobu dokážeš predstaviť. Mám preto pomerne dosť skúseností a určité očakávania od konkrétnych značiek. Práve preto očakávam od prémie podstatne viac, než od obyčajných značiek. BMW sa mi páči, no ich prístup k prémiovosti je prinajmenšom zvláštny. BTW, trojka od BMW je použiteľná v kritériách, ktoré ja očakávam od prémie až tak od 45 tisíc. Tá za 32 a niečo je tak úbohý základ, že by som sa hanbil v takom aute niekde objaviť.180 koní v prémiovom aute ??? Tam prakticky nič nieje, za tú cenu dostanem oveľa lepšie autá, ktoré takú prémiu strčia do vrecka vo všetkom. A čo sa týka odstúpenia od zmluvy, nieje to také jednoduché a dá sa to urobiť prakticky iba v prípade Lemon Law a tam sú špecifické podmienky. Stačí si pozrieť štatistiky poruchovosti a uvidíš kde sa nachádzajú bavoráky. A kde napríklad taká Acura.
17. 1. 2014 08:20
Re: cina uz tradicne
Ano, u VW dostaneš vymazlený interiér už v základu, u BMW dostaneš v základu perfektní šasi a jízdní vyladění, záleží, co na autě oceňuješ.
Já osobně raději překousnu humpolácký interiér, než jízdní setup, který mi nevyhovuje.
17. 1. 2014 08:06
Re: cina uz tradicne
Saab, Saab...neznám :-)
Avatar - Dinar
17. 1. 2014 07:45
Re: cina uz tradicne
Na co by ti probůh byla M5, pokud nejsi schopen poznat a využít lepší jízdu ve slabé X1, co bys dělal s M5? Zábava s tím autem začíná v naprosto jiných patrech, kup si tu A6 a raduj se z lépe pochromovaných čudlíků, to je to, co tě vnitřně uspokojuje, nechápu tu neustálou pózu, "já bych rád bmw, ale oni jsou tak neschopní uspokojit mé potřeby." :-!