26.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Majitel Volva pomáhá švédské značce s vývojem techniky pro menší auta. Chce ji využít i pro vlastní vozy, které chce prodávat i v Evropě.

Čínská automobilka Geely se již od roku 2011 snaží prorazit na evropských trzích, přestože ve vybraných zemích svá auta prodává, větších úspěchů zatím nedosáhla. Za dva roky to vlastník Volva zkusí znovu, zřejmě pomocí nové značky.

Šéfdesignér Geely Peter Horbury pro britský Auto Express odhalil, že spolu s týmem 350 designérů ve čtyřech stylistických centrech pracuje na nových autech, které čínská automobilka nabídne i Evropě. Prvním vozem má být SUV, které se má začít prodávat v roce 2018.

Nezávisle na tomto prohlášení agentura Reuters vydala zprávu, že Geely chce na trh uvést novou značku, kterou připravuje s interním označením L. Nová značka se má již v příštím roce představit na domácím čínském trhu, přičemž prvním modelem má být SUV. Zákulisní zdroje navíc tvrdí, že se počítá i s její expanzí do Evropy. To vše by naznačovalo, že Horburyho tým právě pracuje na vozech této nové značky.

Základem připravovaného SUV má být platforma CMA (Compact Modular Architecture), kterou vyvíjí Volvo právě ve spolupráci s mateřským Geely. Švédská značka ji chce využít pro své kompaktní vozy, nástupce V40 a nové SUV XC40. Z dřívějších zpráv vyplývá, že vyvíjená technika má být natolik univerzální, aby ji mohly použít jak luxusněji laděné modely Volva, tak mainstreamové vozy Geely nebo nové značky L.

Na čínském trhu má nová značka L konkurovat levným značkám, na nichž čínské automobilky pracují ve spolupráci se zahraničními partnery. Mezi takové patří třeba Baojun amerického General Motors a čínského SAIC Motor. Geely by se místo toho zaměřilo na konkurenci pro tradiční čínské značky, zatímco Volvu by to umožnilo se posunout více do luxusních sfér. V Evropě by tedy značka L měla být koncipována jako výrobce levných aut.

Příchod nové značky mnohé odborníky překvapuje. Nové značky v Číně rostou jako houby po dešti, a tak další a další značky už postrádají smysl, zvlášť s ohledem na tamější zpomalující se prodeje nových aut. Geely navíc před dvěma lety oznámilo konec svých subznaček (Emgrand, Gleagle a Englon), které měly být postupně unifikovány ve jménu mateřské firmy.

Geely se snažilo expandovat do Evropy již v roce 2011, kdy její model Emgrand EC7 zaujal ziskem čtyř hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Firma tehdy zároveň oznámila vstup na britský a italský trh, dnes však podle svých stránek působí jen ve východní Evropě – v Rusku, na Ukrajině nebo v Bělorusku. Vedle Volva je však pro Evropany důležitá i další aktivita Geely. Číňané totiž vlastní firmu The London Taxi Company, která vyrábí slavné londýnské taxíky (model s označením TX4).

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
Zdroj: Auto Express, Reuters

Štítky SUV Geely Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…