26.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Čínské Geely chce expandovat v Evropě, nabídne vozy s technikou Volva

Majitel Volva pomáhá švédské značce s vývojem techniky pro menší auta. Chce ji využít i pro vlastní vozy, které chce prodávat i v Evropě.

Čínská automobilka Geely se již od roku 2011 snaží prorazit na evropských trzích, přestože ve vybraných zemích svá auta prodává, větších úspěchů zatím nedosáhla. Za dva roky to vlastník Volva zkusí znovu, zřejmě pomocí nové značky.

Šéfdesignér Geely Peter Horbury pro britský Auto Express odhalil, že spolu s týmem 350 designérů ve čtyřech stylistických centrech pracuje na nových autech, které čínská automobilka nabídne i Evropě. Prvním vozem má být SUV, které se má začít prodávat v roce 2018.

Nezávisle na tomto prohlášení agentura Reuters vydala zprávu, že Geely chce na trh uvést novou značku, kterou připravuje s interním označením L. Nová značka se má již v příštím roce představit na domácím čínském trhu, přičemž prvním modelem má být SUV. Zákulisní zdroje navíc tvrdí, že se počítá i s její expanzí do Evropy. To vše by naznačovalo, že Horburyho tým právě pracuje na vozech této nové značky.

Základem připravovaného SUV má být platforma CMA (Compact Modular Architecture), kterou vyvíjí Volvo právě ve spolupráci s mateřským Geely. Švédská značka ji chce využít pro své kompaktní vozy, nástupce V40 a nové SUV XC40. Z dřívějších zpráv vyplývá, že vyvíjená technika má být natolik univerzální, aby ji mohly použít jak luxusněji laděné modely Volva, tak mainstreamové vozy Geely nebo nové značky L.

Na čínském trhu má nová značka L konkurovat levným značkám, na nichž čínské automobilky pracují ve spolupráci se zahraničními partnery. Mezi takové patří třeba Baojun amerického General Motors a čínského SAIC Motor. Geely by se místo toho zaměřilo na konkurenci pro tradiční čínské značky, zatímco Volvu by to umožnilo se posunout více do luxusních sfér. V Evropě by tedy značka L měla být koncipována jako výrobce levných aut.

Příchod nové značky mnohé odborníky překvapuje. Nové značky v Číně rostou jako houby po dešti, a tak další a další značky už postrádají smysl, zvlášť s ohledem na tamější zpomalující se prodeje nových aut. Geely navíc před dvěma lety oznámilo konec svých subznaček (Emgrand, Gleagle a Englon), které měly být postupně unifikovány ve jménu mateřské firmy.

Geely se snažilo expandovat do Evropy již v roce 2011, kdy její model Emgrand EC7 zaujal ziskem čtyř hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Firma tehdy zároveň oznámila vstup na britský a italský trh, dnes však podle svých stránek působí jen ve východní Evropě – v Rusku, na Ukrajině nebo v Bělorusku. Vedle Volva je však pro Evropany důležitá i další aktivita Geely. Číňané totiž vlastní firmu The London Taxi Company, která vyrábí slavné londýnské taxíky (model s označením TX4).

Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
Zdroj: Auto Express, Reuters

Štítky SUV Geely Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

 

iSport.cz

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…