Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské plagiáty na ústupu? Podívejte se na velkou galerii novinek!

David Bureš
Diskuze (6)
Čínský design byl v minulosti kritizován pro svoji unylost a napodobování evropských a amerických aut. Situace se ale pomalu mění.

Čína je už několik let největším automobilovým trhem světa. S tím souvisí také obří nabídka aut, na trhu figuruje na 40 ryze čínských automobilových výrobců, které doplňují desítky cizích značek. Nabídka se navíc každý měsíc dále rozrůstá, což platilo i v červenci.

Novinky čínských výrobců na trhu navíc dokazují, že design aut z nejlidnatější země světa se postupně mění. Stále tu sice existují prachsprosté kopie modelů z Evropy a USA (naposledy třeba Zotye Damai X7, alias VW CrossBlue Coupé), mnohá díla jsou ale stále originálnější. Navíc už mnohdy nekopírují západní styl, ale sázejí na ryze asijské tvary. Hned několik takových modelů se v Číně začalo v minulých týdnech prodávat.

Začněme třeba novou generací sedanu Besturn B50 z dílny automobilky FAW (First Auto Works), která jinak spolupracuje s Volkswagenem, Mazdou nebo GM. Výrazný styl 4,7 metru dlouhého auta s mohutnou šestiúhelníkovou maskou chladiče je ještě více podpořen u sportovní verze, kterou zdobí přepracovaná příď, černá střecha nebo spoiler na zádi. O pohon předních kol se stará atmosférická šestnáctistovka s 81 kW, atmosférická osmnáctistovka se 104 kW nebo přeplňovaná čtrnáctistovka se 101 kW a 220 N.m, která pochází z dílny Volkswagenu.

Hned dvěma novinkami své značky Cowin se pochlubil výrobce Chery, který touto značkou chce zaujmout mladé zákazníky levnými a stylovými modely. SUV X3 se sice jmenuje jako bmw, jinak se ale jedná o originálně pojatý vůz postavený na technice stávajícího modelu Tiggo 3, kterému nechybí ryze offroadový prvek v podobě náhradního kola na zádi. S ohledem na mladou klientelu pak uvnitř 4.335mm SUV najdeme velký 10,1“ displej na středovém panelu doplněný o sedmipalcovou obrazovku v kapličce přístrojů. X3 se zatím prodává s 1,6litrovým čtyřválcem (95 kW), počítá se ale i s nasazením plug-in hybridu.

Podobný styl jako X3 nabízí rovněž V3. V tomto případě se však jedná o 4.606 mm dlouhý crossover kombinující prvky SUV a MPV. Až sedmimístná karoserie je vysoká přes 1,7 metru a možná i proto je poněkud neforemná. Palubní deska tvarově navazuje na tu v X3, pod kapotou se objevuje patnáctistovka s 81 kW.

Nové SUV začala prodávat i automobilka SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp.), jmenovitě její značka Roewe, která se stala jakýmsi nástupcem Roveru – Číňané získali jen britskou techniku, nikoliv práva na značku. Model RX5 má být první ukázkou ofenzivy SAICu v oblasti SUV a nutno říci, že designově vcelku povedenou. Moderně pojatý vůz je dlouhý 4.545 mm, ve výbavě nechybí Matrix LED světlomety nebo opět obří dotykový displej uvnitř – s úhlopříčkou 10,4“. RX5 je zatím nabízeno jako předokolka s přeplňovanou patnáctistovkou pod kapotou, později nabídku obohatí i dvoulitrový turbomotor s pohonem všech kol a patrně i plug-in hybrid.

To taiwanská automobilka Yulon Motor zahájila prodej dalšího v Číně oblíbeného druhu vozidla – kompaktního sedanu. Nové dílo se jmenuje Luxgen S3 a je odvážně pojatým vozem s netradičně pojatým bočním prosklením. Nekonvenční styl rozhodně nezaujme každého, nejde mu ale upřít originalitu. Sedan dlouhý 4,55 metru v tuto chvíli sází na starší techniku v podobě atmosférické šestnáctistovky od Dongfengu kombinované s pětistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Později by však měla dorazit i patnáctistovka s turbem a hybrid.

Mezi čínské novinky můžeme počítat i Borgward BX7. Značka Borgward je sice původně německá – v Evropě sídlí a vyvíjí své vozy, své vozy však aktuálně produkuje v nejlidnatější zemi světa, a to díky finanční injekci od čínského výrobce nákladních vozidel a autobusů Foton Motor. Prvním prodávaným vozem oživené německé značky je 4.710 mm dlouhé SUV BX7, které se světu poprvé představilo loni na frankfurtském autosalonu, kde nechvalně proslulo doslova tragickým zpracováním. Borgward sice hovoří o vlastní technice, v době premiéry se ale spekulovalo o technické spřízněnosti s Audi Q5. Nejnovější zprávy pak naznačují využití techniky z SUV Senova X65 od Beijing Auto, které používá platformu někdejšího Saabu 9-3, byť sama značka Borgward to odmítá.

David Bureš
Diskuze (6)
17. 8. 2016 10:05
Borgward
Mám jen malý dotaz. Není tahle firma náhodou odjakživa rodinnou firmou německou, která byla v roce 2005 obnovena vnukem zakladatele a prezentované SUV vystavovala vloni ve Frankfurtu?!! Jestli ano, tak co dělá mezi čínskou produkcí? :-O
Re: Furt
A nie iba Ty. Iba redakcia ACZ asi trpí šedou slepotou...
16. 8. 2016 21:53
Furt
Stále tam vidím evropská a korejská auta....
Avatar - Londonbridge
16. 8. 2016 19:02
Made in China...
Predaval sa aj Deewoo Musso alebo Korando od toho hnusnesie auta sa tazko hladaju...ludia kupia vsetko len nech je to lacne a moze to vyzerat ako chce...Tiez som kupil Daewoo Nexia / Korejsky Opel kadet / ked to zaplavilo Slovensko ... Mlady vojak hotovy kok.... >:D
Avatar - 3_diamanty
16. 8. 2016 18:14
Re: Škoda Kodiaq
co s tym ma kodiaq ktory sa este ani nepredava a pozname ho zatial len z tych par "fotiek" ?

PS: a nechcel by si vidiet uz rovno aj kopiu toho noveho civicu ktory sa ukazal vcera? ;-)