Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské SUV Landwind X5 dostane osmistupňový automat

David Bureš
Diskuze (0)
Automaty s osmi stupni se stávají stále běžnějším prvkem. Poprvé takovou převodovku použije i auto čínské značky.

Čínská značka Landwind již loni dala najevo, že SUV X5 nabídne s osmistupňovým automatem. Sériová výroba tohoto auta se pomalu blíží, v Číně už jezdí prototypy vybavené touto převodovkou.

Automobilka tvrdí, že vlastní veškerá práva na tuto převodovku. Z loňských zpráv vyplývá, že tento osmistupňový automat vyvinula čínská společnost Shengrui Transmission společně s Technickou univerzitou Chemnitz.

Automat má být v autě uložen napříč, firma Shengrui Transmission tvrdí, že převodovka je velice kompaktní, má být zhruba tak velká jako čtyřstupňový automat. Převodovka váží 87,5 kilogramu.

Převodovka zvládne přenést maximálně 300 N.m, což není mnoho, Landwindu to ale pro začátek bude stačit. V X5 má tato transmise spolupracovat s přeplňovaným dvoulitrem z dílny Mitsubishi, který disponuje výkonem 140 kW a točivým momentem 250 N.m. Tato jednotka aktuálně spolupracuje se šestistupňovým automatem.

X5 s osmistupňovým automatem bude představen na listopadovém autosalonu v čínském Kantonu. Zákazníkům z nejlidnatější země světa bude tato převodovka nabídnuta od začátku příštího roku.

Landwind X5 se na čínském trhu prodává od letošního ledna. SUV dlouhé 4.568 milimetrů se sice jmenuje stejně jako model od BMW, jeho design se však více blíží Hondě CR-V, a to díky své masce chladiče. Auto je dostupné s pohonem předních kol, počítá se však i s verzí 4x4.

Prvním sériovým autem s osmistupňovou automatickou převodovkou byl v roce 2007 Lexus LS. Nabídka těchto automatů se postupně rozšiřuje, pomáhají totiž se snížením spotřeby paliva.

V současnosti se už pracuje také na devítistupňových automatech, na podzim k zákazníkům s takovou převodovkou dorazí Range Rover Evoque, tuto inovaci chystá i Mercedes-Benz pro model E 350 BlueTec.

David Bureš
Diskuze (0)