Čínský Great Wall chce za dva roky prodávat v USA
Automobilky z Číny už chtěly svá auta začít prodávat před několika lety v Evropě, tehdejší pokusy ale ztroskotaly mimo jiné na nepřijatelně špatné úrovni pasivní bezpečnosti. Následně jejich nadšení poněkud opadlo, tedy až na výjimky, jako je třeba Qoros, teď se ale očividně zase začínají osmělovat.
Jedna z nejdůležitějších, největších a nejziskovějších čínských značek Great Wall oznámila, že v roce 2015 oficiálně začne prodávat svá auta ve Spojených státech amerických. Automobilku lákají podle jejího prezidenta Wanga Fengyianga v první fázi nízká dovozní cla, ale vzhledem k velké vzdálenosti Číny a USA i přesto plánuje v budoucnu postavit továrnu přímo v Severní Americe. K tomuto strategickému rozhodnutí došlo už před dvěma roky a v současnosti probíhá analýza legislativy USA, týkající se bezpečnosti a emisí a dochází také k řadě průzkumů preferencí amerických zákazníků.
Great Wall Motors (GWM) v Číně má image výrobce, specializovaného na automobily kategorie SUV a pro expanzi na americký trh má tedy slušné předpoklady, v nabídce by ale neměly chybět ani sedany. Je ovšem otázkou, zda ambiciózní plány dotáhne do konce, vize továrny mimo Čínu už tu byly a zatím se vše zastavilo ma mrtvém bodě. Jediným čínským autem, které se v Severní Americe prodává, je Honda Fit, tyto verze jsou však určeny pouze pro Kanadu.