Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Citroën C-Zero na českém trhu: Cena 739.900,- Kč bez DPH

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (67)
České zastoupení značky Citroën začátkem dubna na český trh oficiálně uvedlo elektromobil C-Zero.

Citroën C-Zero je stejně jako Peugeot Ion francouzskou verzí japonského Mitsubishi i-MiEV.

Na český trh ovšem vstupuje jako první z trojčat a zájemci jej mohou od 5. dubna objednávat u oficiálních prodejců značky Citroën.

Elektromobil je nabízen za 739.900,- Kč bez DPH a zákazníci, kteří si jej objednají, se po uhrazení kupní ceny stanou jeho majiteli stejně jako v případě konvečních automobilů. Cenu malého čtyřmístného vozu na úroveň slušně vybaveného vozu střední třídy zvyšuje lithium-iontová baterie (330 V) složená z 88 50Ah článků s celkovou kapacitou 16 kWh.

K pohonu slouží synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) mezi 2500 a 8000 min-1 a točivý moment 180 Nm v rozmezí otáček 0-2000 min-1. Ten je distribuován k zadním kolům pomocí jednostupňové převodovky s voličem na podlaze, který vyznává tradiční schéma P-R-N-D, obvyklé u samočinných skříní.

Baterie se z domácí zásuvky rozvodné sítě nabíjí šest hodin, s použitím externí rychlonabíječky (125 A, 400 V) se baterie nabije na 80 % během půl hodiny.

Standardní výbava C-Zero pro český trh obsahuje systémy ABS, EBD, EBA, ESP a ASR, sadu šesti airbagů, dva úchyty ISOFIX na zadním sedadle, přední mlhové světlomety, elektrický posilovač řízení, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládána okna předních i zadních dveří a zatmavená skla zadních oken.

Komfort mikroauta s elektrickým pohonem zvyšuje poloautomatická klimatizace, rádio s přehrávačem CD i MP3, konektor USB, rozhraní Bluetooth, Citroën eTouch (mikrofon, reproduktor, karta SIM), kožený volant a kožená hlavice řadicí páky, výškově stavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a zadní sedadlo se sklopným a nastavitelným opěradlem děleným v poměru 50/50.

Příplatkovou výbavu pro C-Zero představuje pouze metalický lak za 9.400,- Kč nebo speciální bílý perleťový lak White Pearl za 11.800,- Kč.

Citroën C-Zero - ceny na českém trhu
MotorElektrický synchronní s permanentními magnety
Převodovka1A
Kapacita baterií [kWh]16
Největší výkon [kW/min-1]49/2500-8000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/0-2000
Pohotovostní hmotnost [Kg]1120
Max. rychlost [km/h]130
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,9
Dojezd na jedno nabití [km]150
Cena C-Zero [Kč]739.900,-

Cena je uvedena bez DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (67)
19. 10. 2012 14:51
Re: tak trochu jinci dobijeni
Jsou jisté fyzikální hranice, které nejdou ošidit.....
C-ZERO má kapacitu baterie 16kWh. Kdybych ji chtěl nabít za 1 minutu, musel bych použít výkon 960kW (P=W/t = 16kWh/ (1/60 h)= 960 kW).
Při tomto výkonu by i z motorové zásuvky s napětím 400V musel téct proud 2400A (I=P/U = 960000/400=2400). Na takový proud bychom potřebovali měděný vodič o průřezu 240 mm2 ( každým 1 mm2 může procházet cca proud 10A), tedy drát o průměru asi 18 mm, samozřejmě proud se musí i někudy vracet, tedy dva dráty! Jelikož je naše rozvodná síť hliníková, musely by být přívodní průřezy ještě větší.To počítám pro jedno auto a nebavím se o "čerpací stanici třeba pro 10 aut....).
Něco jiného by to bylo kdybychom místo nízkého napětí použili vysoké....pouze by se asi zvýšila úmrtnost čerpadlářů.....
Druhý problém je baterie, která by zvládla toto nabíjení.
Když si představím, že asi 1/4 energie se při dobíjení mění na teplo a že bych tedy minutu topil výkonem 240kW (teplovzdušný ventilátor má 2kW), tak si myslím, že by baterka tím "topením" mírně zrudla.....
Snad z výpočtů každý pochopí, že 30 minutové dobíjení (tedy všechny hodnoty dělené 30, kromě průměru drátu) je technologické maximum a i při něm baterie dost trpí. Délka životnosti baterie dost závisí na dobíjecích proudech, tedy na délce dobíjení!
19. 10. 2012 11:46
Pár "malých" problémů elektromobilů
Začetl jsem se trochu do dikuze o C-ZERO, ale vidím, že nikdo tady nepíše o problémech, kvůli kterým i za 30 let budou elektromobily jen výstřelek....
1) Ropa pokrývá min. 1/3 celkové spotřeby energie - jestli bychom chtěli nahradit současná auta elektrickými, museli bychom vyrábět dvojnásobné množství elektrické energie a to se nebavím o dvakrát větší kapacitě už teď dost zatížené rozvodné sítě....
2) Dnešní lithiové baterie jsou sice velký pokrok, ale těžce omezený zásobami lithia na Zemi, řešením by mohly být palivové vodíkové články, ale ani ty se neobejdou bez elektřiny.....a tam to všechno začíná a končí
Pokud za třeba 50 let začne ropa docházet, z dnešního technologického pohledu nevidím jinou možnost než, že se osobní doprava přesune do hromadné a auto se stane dost velkým luxusem!!!
12. 4. 2011 15:53
Re: Cena elektřiny
kde si zil poslednich 30 let, v jeskyni?

ktera auta stejne vahy a velikosti maji stejnou spotrebu jako ty pred 30 lety? maji taky stejnej vykon a plni stejnou emisni normu?

silnice jsou dnes mnohem horsi snad z toho duvodu ze ponich jezdi krapet vetsi mnozstvi aut nez za komancu

se zbytkem celkem souhlasim ale je to otevrene, bude to takove jake si to udelame, me treba cena elektriny ze zasuvky trapit nebude at bude jakakoliv, ja jen obmenim pripadne stavajici solar za novejsi a pokrocilejsi a popripade k nemu dodam nejake ty baterie a vetrnik, vetrniky se mimochodem za poslednich 10 let vyvyjeli docela extremne hodne po vsech strankach, staci se podivat na udaje jako startovaci rychlost, hluk, vykonnost nebo zivotnost bez udrzby
12. 4. 2011 01:00
Re: Cena elektřiny
Pokrok v automobilové dopravě? Proč teda mají stejně velká auta srovnatelnou spotřebu paliva jako auta před 30 lety? Proč jsou dnes mnohem horší silnice než "za komunistů"? Pro nepamětníky doporučuji jakýkoliv předrevoluční film kde jsou vidět silnice, budete překvapení když se na povrch silnic zaměříte.
Pro vodíkové hospodářství je potřeba urychleně začít stavět jaderné reaktory 4. generace, jinak je výroba vodíku neekologická a hrozně drahá.
Cena elektřiny ze zásuvky poroste raketovým tempem. Staré elektrárny dosluhují a nové se nestaví, solární panely a větrníky nás nevytrhnou, ty budou způsobovat jen nestabilitu sítě a vysokou ceny proudu. Svět za 39 let bude úplně stejná žumpa jako ten dnešní, akorát bude všeho míň. Možná jen bohatí budou ještě bohatší, chudí budou stále chudší. S největší pravděpodobností ale EU bude za 39 let dávno zbankrotovaná.
12. 4. 2011 00:47
Re: Cena elektřiny
Není to lež, článků rozebírajících poslední plány EU je plno u nás i ve světě, viz třeba [odkaz]
Jde o to, že se v článcích pouze nepíše jak svých cílů chce EU dosáhnout. Ty cesty jsou ale v podstatě jen 2:
Dát hromadnou dopravu zdarma, nebo téměř zdarma, aby se lidem vyplatilo vyměnit komfort auta za přepravu hromadně.
Nebo provoz auta zdanit na úroveň, která pro nízkopříjmové skupiny bude neúnosná a budou muset přejít na dopravu hromadnou + jízdu na kole. Tím se vyčistí silnice a sníží emise.
Stačí se podívat na enormní růst ceny benzínu a nafty a asi je jasné kam to vede.