Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Aircross má 313 koní, stovku zvládne pod 5 sekund a umí fotit okolí

Jan Mička
Diskuze (100)
Čekání je u konce. Citroën oficiálně ukázal zcela nový koncept Aircross, který má přes 300 koní a stovku zvládne pod 5 sekund.

V uplynulých dnech jsme vám v krátkosti představili několik oficiálních dílků skládanky jménem Citroën Aircross. Jde o unikátní koncept založený na bází modelu C4 Cactus. Jak jsme se tedy dříve domnívali, nejde o předzvěst nové generace SUV C4 Aircross.

Zhodnocení vnějšího vzhledu, který je podle oficiálních informací Citroënu optimistický a neagresivní, necháme na vás. Kromě výrazného „brnění“ nás však zaujala hlavně obrovská litá kola o průměru 22 palců. Citroën uvádí, že pneumatiky o specifickém rozměru 275/45 R 22 vyrobil Continental Aircrossu přímo na míru. Další libůstkou je chybějící středový sloupek karoserie a proti sobě otevírané boční dveře.

V tuto chvíli je nicméně důležitější, co se nachází pod kapotou, a jakých vůz dosahuje výkonnostních parametrů. Čekali jsme mnoho, hybridní ústrojí zahrnující čtyřválcový turbomotor 1.6 THP o výkonu 165 kW a točivém momentu 275 N.m na přední nápravě a elektromotor (70 kW a 200 N.m) na zadní nápravě nám však vyráží dech. Značka uvádí maximální výkon soustavy 313 koní, díky čemuž je Aircross schopen akcelerovat z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Akumulátor navíc vystačí na 50 kilometrů bezemisní jízdy, což se odrazilo na kombinované spotřebě 1,7 l/100 km (podle metody MVEG).

Jak můžeme vidět na fotografiích interiéru, vzal si koncept Aircross to nejlepší ze standardního C4 Cactus a posunul hranice stylovosti na další metu. Před řidičem je umístěna 12" barevná obrazovka se zcela novou grafikou, stejná v podstatě tvoří středovou konzolu, a ovládání automatické převodovky se přemístilo na středový tunel (Cactus má tlačítka na středové konzole). Ten sice na první pohled nevypadá moc prakticky, táhne se však po celé délce kokpitu a odkládací schránky najdete přímo pod ním.

Co ale dříve zmíněný kamerový systém? Zařízení se na voze nachází, ovšem ne přímo v kolech, ale rámech dveří. Slouží pro snímání záběrů z cest pro vytváření alb, která lze sdílet na sociálních sítích nebo použít jako orientační body. K nim pak budete navedeni pomocí navigačního systému.

Jan Mička
Diskuze (100)
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2015 18:48
Re: Vedle stávající C4?
To si nemyslim že by takovejch byla spousta ;-)
8. 4. 2015 18:12
Re: low cost
To těžko můžu napsat, neboť jsem danou motorizaci C4 nejel. Vůbec nezpochybňuju, že se o 20% větší objem motoru neprojevil, stejně tak, že brzdy dokážou zastavit citrona dřív. Mluvím o celkovým vyznění auta, jeho nastavení a pocitu na brzdách, který jsem z obou aut měl. Odhlídnu-li od pohonný jednotky, kterou můžu v rámci benzinu u Fordu alternovat a dám dohromady kompletní vyznění auta, pak bych C4 dal přednost za podmínky, že...a teď mě krucifix nic nenapadá. Prostě nedal ;-)
8. 4. 2015 18:09
Re: Vedle stávající C4?
Takových je spousta...a když zatlačíš, tak fungují ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2015 18:04
Re: low cost
Tak jinak: Dělat ten test ty napíšeš to úplně jinak a z těhle 2 Focus nevyhraje vo jednu desetinu ale vo parník?
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 18:01
Re: Vedle stávající C4?
a tymto si sa postrelila do nohy znova >:-[]
Chlap taky tvrdohlavy byt nedokaze. Ak chybu urobi, tak si ju prizna. :-!
to ty ale nikdy, mila "hraběnko" ... :-)