Citroën C-Elysée: Malý facelift čínského ZX
Sedan odvozený z veterána ZX vyrábí v Říši středu Dongfeng ve společném podniku s PSA, v evropské nabídce tato karosářská varianta nikdy nebyla. Změny pro letošní modelový rok jsou skutečně kosmetické, radikální úpravy spolu se změnou označení na aktuální prodělal čtyřdveřový vůz již v dubnu 2008.
Největších úprav se dočkal interiér. Nové je čalounění, přístroje mají bílé podsvícení místo dřívějšího černého, použité plasty jsou údajně kvalitnější. Číňané si mohou dopřát i takové luxusní prvky, o kterých si majitelé původních francouzských hatchbacků a kombi mohli nechat jen zdát. Rádio dostalo USB port, Bluetooth, k dispozici je i AUX vstup pro další externí zdroje, stejně jako satelitní navigace. Zvenčí aby člověk hledal facelift lupou, alespoň se zmiňme o nových lacích.
Větších změn nebylo potřeba, a to ani na motoru. Během posledních tří let vzrostl výkon agregátu 1,6 16V ze 65 kW (88 k) na 78 kW (106 k)/5750 min-1. Zůstává také volba pětistupňové přímo řazené, nebo čtyřstupňové samočinné převodovky, které přenášejí točivý moment 142 Nm/4000 min-1. Základní verze stojí 73.800 jüanů, tedy asi 195.400 Kč.
V současnosti největší světový automobilový trh je specifický a zejména velmi pestrý. Vedle sebe zde dokáží bez větších obtíží žít prestižní a technicky vyspělé modely z Evropy, Japonska a USA, ale i jednoduché a koncepčně zastaralé vozy domácí produkce. C-Elysée se prodává stále velmi dobře.